Mysmamma70 skrev 2011-09-07 06:54:08 följande:
Välkommen åter
Vi är några stycken som har börjat jobba så smått, vad tycker ni? Jag var lite kluven innan, men nu tycker jag det är superkul. Jag jobbar halvtid och det är alldeles perfekt, har så mycket att göra på jobbet så dagarna flyger iväg
Tack! :)
jag har funderat ganska mycket på det där. Men förmodligen blir det så att jag är hemma till och med sommaren 2012. Jag har så usla arbetstider.. natt, dag och kväll. Dag-passen är inte alls nå trevliga. 7-18 så det innebär ju att jag knappt hinner träffa min son eftersom jag har ca 30 minuters körtid till jobbet.
Nej.. usch.. gruvar mig verkligen för att börja om. Ska nog höra med chefen om hon kan förflytta mig. :)
Sen har jag fått veta att man har rätt att gå ner i tid när man har små barn och det tänker jag göra. Jag tror att det är 80 % man får gå ner till.. eller är det mer?
April barn skrev 2011-09-07 12:27:45 följande:
Ja precis man kan ju alltid ångra sig sen beroende hur mycket jobb det blir med dessa två tätt, men jag tror jag kommer vara lika bebissugen ändå :)
På tal om det så är jag i stort behov av hjälp med våra nätter, jag vet inte vad som har hänt med Marcus. Från han var 0-5 månader så sov han hela nätterna igenom (vaknade och amma några gånger) bredvid mig i sängen. Efter 5 månader han han vaknat oftare och oftare och varit ledsnare och ledsnare och det blir bara värre och värre hela tiden, nu vaknar han ca 1-2 gånger på natten men då är han vaken och skriker som ett kolikbarn i flera timmar, det kan väl inte vara normalt på en 9 månader, vet inte vad vi ska ta oss till och vad det är som är så jobbigt för han

Det är verkligen jobbigt när de inte sover bra på natten. Men jag har för mig att det är en period nu som de kan sova oroligt eftersom de lär sig så väldigt mycket nytt. Sen kanske han växer mycket så han har växtvärk. Vet inte om små barn kan ha det men ja.. Jag hoppas det går över snart i alla fall.