Inlägg från: gwendelyn |Visa alla inlägg
  • gwendelyn

December Bebis 2010 :)

Hej! Hoppar in här i tråden. BF 15 December. Var på tillväxt UL i veckan och lillen ligger med huvudet neråt.. allt såg bra ut, han är lite större än normalt.. ca 200 g större. Detta är mitt första barn och just nu känns det bara bra med förlossningen... Jobabr bara 2 dagar till sen får jag havandeskaps pening.. ska bli sååå skööönt att rå om sig själv och bebben...

• gwendelyn

Jag har ingen aning om mitt sf mått.. jag har inte frågat och min BM har inte sagt något.. hon har heller inte kännt på magen är, kanske nästa gång. Men på tillväxt UL såg vi att han låg med huvudet neråt.
    Jobbat min sista dag idag.. nu några semester dagar och sen får jag havandeskapspengGlad ska bli så skönt att gå hemma och "boa".

• gwendelyn

Här är det ganska lungt än så länge... trycker nedåt, uppe flera gånger om natten, men inte alls så som ni andra har.. hmm.. börjar undra när det ska sätta igång för mig... jo visst har man krämpor, foglossning och konstant trött, men inte alls så ont.. nu går jag ju hemma och kan ta det lungt, fick havandeskapspening sista månaden pga tunga lyft... har börjat fixa lite med kläder till lillen, det mesta är inhandlat.. ska köpa blöjor snart! Just det, är i v 35 nu..

• gwendelyn

Hos mig ger det mesta halsbrännaRynkar på näsan julmust är inte att tala om.. och nu finns det ju julmust... tur att man kan käka GavisconFlört  ska till BM i morgon för kontroll... nu längtar jag jätte mycket!!!

• gwendelyn

Igår efter en tupplur i soffan så fick jag en helvetiskt magknip!!! Skrikandes kan få ont i magen om jag inte ätit på ett tag så lite middag slank ner, men då blev det nästan värre!!! höll i sig ca 2-3 timmar... + att jag hade skit ont i musen/blygdbenet... men magknipet va nog värst.. inga kramper eller samandragningar utan magknip...tusen nålar... ringde förlossningen men då gick de överDrömmer någon mer som haft det så?

• gwendelyn
    Karttikeya skrev 2010-11-15 12:40:25 följande:
    Vi har inte ens kollat på en vagn ännu.. Cool

Skickade in mitt moderskapsintyg för snart två veckor sedan, men inte fått något tillbaka. Hur lång tid ska det ta? Obestämd
    Min intyg tog ca en och en halv månad...
  • gwendelyn
    Mysmamma70 skrev 2010-11-18 21:18:59 följande:
    1. Lund
    2. Helsingborg
    3. Malmö

Kristianstad vill jag helst undvika, kändes väldigt omodernt när jag var inlagd där för blodtryckskontroll förra året... Tungan ute
    I Kristianstad har dom totalrenoverat hela bb.. ska tydligen va jätte fintGlad man får eget rum med toalett och tv, och dom har badkar för dom som vill ligga i det.. har inte varit där själv men vi bor precis utanför så det är dit vi kommer åka när det är dags.
  • gwendelyn

Hej!

Har inte varit här på länge. Lille Emil kom till till världen den 12/12 -10. Han vägde 4090g och va 54 cm lång. Jag delammar oxå, och han får nappen...

• gwendelyn

Vilken gulleplutt!!  ondarGlad hur söt som helst ju!!
    Här har natten varit jobbig... vi gick o la oss vid tolv, sen har vi varit uppe kl 2, 4, 6, och 8... sen tog min man honom men det hjälpte inte... natten innan va hur bra som helst, då va vi bara uppe vid 2 och 5.. och sen varje timme efter det.. nu sover lille Emil gott i sin vagn...

• gwendelyn

Min lille Emil blir 8 veckor i morgon. Gud vad tiden går fort!! Men gravid vill jag inte va nu.. vill oxå ner i vikt först, minst 10 kg, gärna 15. Fast vi vill ha många barnGlad Han har sovit från ca 22.30 till 4.30. En glad mamma! Duktig gosse!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)