Inlägg från: Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Vincents mamma

December Bebis 2010 :)

Hej! Har inte skrivit här förrut men hängt med och läst sen jag blev gravid. Fick en son den 6 dec och han var på 6 månaders kontrollen 71 cm lång och vägde 8500. Tänkte bara höra om det är någon annans barn som kryper än? Här hemma får man inte en lugn stund, han kryper genom hela lägenheten och ställer sig upp mot allt, kan inte lämna han ur synfältet alls längre.

• Vincents mamma

Ja, jag he förstått att han är tidig och som sagt det finns för och nackdelar :) Han lärde sig att krypa ordentligt för ca 2 veckor sen innan det typ hoppade han framåt, sitta själv har han gjort sen innan han blev 5 månader och nu sätter han sig själv när han vill. Han vände sig utan problem åt båda hållen när han va 3 månader så fort går det. Däremot har han inte fått några tänder än men det är bara skönt eftersom jag fortfarande ammar 4 ggr om dagen. Han sover inte hela nätter utan vaknar många gånger och så har han varit sen han föddes, dock har det blivit bättre och nu mera äter han bara 1 gång per natt iaf så det går framåt :)

• Vincents mamma

Här hemma är det ingen lung och ro längre, all vaken tid går åt att leka krypa och ställa sig upp mot allt! Favoriten är att hålla mamma i händerna och gå runt runt runt, när inte mamma orkar använder vi nu en gåvagn, funkar hur bra som helst fast man får gå och passa bakom för rätt som det är vill han släppa och göra något annat spännande :) tur att han behöver lite hjälp iaf så man får känna sig behövd! Haha

• Vincents mamma

V var 71 lång och vägde 8500 vi änvänder stl 74 på det mesta men det är snart daxs att gå över på 80 iaf i bodys

• Vincents mamma

Alla barn är ju så olika, det som är så underbart! Våran son är ju en av dom som är tidiga och det är verkligen underbart att se så många framsteg, dock hade det inte gjort nått om han hade tagit det lite lungt. Man kan aldrig lämna honom själv för en sekund, så allt måste planeras :) man måste hålla sig nära hela tiden eftersom han ställer sig mot allt, han har inte riktigt lärt sig att sätta sig ner igen så när han vill ner räcker han ut ena armen och om ingen tar den skriker han tills han får hjälp, nu släpper han iaf inte bara som han gjorde för nån vecka sen så det går framåt! Det ser ju rätt skoj ut när han går runt runt vårar runda glasbord :)

• Vincents mamma

När ni ändå pratar mat :) när era barn får burkmat hur mycket äter dom då? Tycker att det är så svårt att veta hur mycket han ska ha :)

• Vincents mamma

Jag var inte tidig men pappan var tidig fast inte så här tidig! V får man ju jaga nu det går riktigt fort när han ser nått han vill ha :) ställer sig upp mot allt och går efter möblerna där av hjälmen, han har inte riktigt kommit på hur han ska komma ner på golvet än. Inga tänder här än dock, är det fler som inte fått tänder än? Inte för att jag klagar :) ammar fortfarande. Angående dåliga nätter har vi dom här åxå, han har aldrig sovit mer än Max 3 timmar i sträck sen han föddes så man är inte bortskämd med sömn inte

• Vincents mamma

Hej igen! Är på landet i Dalarna med typ ingen motagning så får se om jag kan få iväg detta inlägg :) Grattis till er som gift sig och blivit gravida igen! Vi skulle jätte gärna få syskon till V nu på em gång om det vore så lätt! V är ivf barn så syskon lär inte komma lätt det heller tyvärr men nån fång hoppas vi på att lyckas igen :) Det har hänt massor med Vs utveckling, det går så fort framåt! Han har ju krypit i nästan 2 månader nu så det går fort och lätt för han, pratar gör han massor mamamama när han ser mig och papapapapa när han ser pappa! Underbart! Ställer sig upp mot allt och går längs med möbler bord och så vidare, trappor kryper han upp för utan problem och i fredags stod han själv utan stöd för första gången! Första tanden ser man nu men det har inte brutit igenom än men snart så :) Hoppas ni har det bra i sommarvärmen så hoppas jag kunna bli mer aktiv när vi kommer hem igen!

• Vincents mamma

Japp, han ställde sig upp mot en bokhylla stod och höll i sig och sen släppte han stod nån sekund tog tag i hyllan igen och satte sig ner igen, det roliga var att vi filmade honom precis så vi har det på film :) Han är född 6 december, han har ju varit tidig från start

Svar på tråden December Bebis 2010 :)