• linn78

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD: Din presbild är jättefin men jag måste berätta att varje gång jag ser den så hajar jag till och får kolla en extra gång för i mitt huvud så får jag det till en flicka som står och suger på ett jättebröstSkrattande Inget illa menat, du får mej att smila varje gång du skrivit något, hihi

• linn78
    Jaya skrev 2010-07-12 20:46:50 följande:
    JAAA! Idag har jag och min sambo varit på RUL Skrattande
    Så himla underbart!! Svårt att få en bra bild av krabaten då den sprattlade hej vilt därinne, Blyg var h*n med handen för ansiktet hela tiden. Men allt såg bra ut. Nu känner jag mig lyckligare än någonsin!
    Grattis till blyger!!
  • linn78
    s89 skrev 2010-07-13 17:22:49 följande:
    Hej tjejer. UL gick bra.. Bebisen mådde fint Skrattande Sparkade och vinkade åt mamma o pappa.. hihi.. Åååh underbara lill* varelse.
    BM sa att det fanns ett litet hinnstråk vid moderkakan.. Undrar vad detta kan vara. Fick inget direkt svar. Mer än att hon sa att till 99,9% är det ingen fara. Någon som vet?

Kram, hoppas ni har det bra! 
    Grattis till dej med! Hinnstråk har jag dock aldrig hört talas om så där kan jag inte hjälpa dej. Men det bör ju inte vara något farligt för då hade du säkert få extra kontroller och sånt.
  • linn78
    Stoce skrev 2010-07-13 10:38:39 följande:
    Wee, vecka 19 idag! Sett till dagens datum så är det exakt fem månader till BF. Magen har börjat anta något rundare och hårdare form, innanför stoppningen men tror att det har börjat synas liiite nu i alla fall

Ska och hämta ut ett paket med babyvakten jag beställde som kommer idag. Är såå skoj att skaffa saker till bebis. I  veckan bör också vagnen + babyskyddet dyka upp, + bärsjalen.

Lill* vännen därinne gav mig en liten spark lite nedanför naveln igår kväll. Myyys! Längtar tills man börjar känna mer rörelser, mera regelbundet... tänk att i alla oss bor det små under, som kommer bli världens finaste bebisar och utvecklas till helt egna individer och människor. Det är stort!
    Här är det v 20 idag!! Vad kul med alla babysakerna, jag velar och velar om syskonvagn eller inte... Hade helst sluppit för jag tycker att dom är jobbiga allihopa men det är säkert lika jobbig att pulsa genom snö med ståbräda i vinter. Ska se om jag hittar nån billig på blocket kanske...
  • linn78
    s89 skrev 2010-07-13 17:38:11 följande:
    Tack så mkt Glad Ja hon skulle prata med en läkare. Så hör dem av sig isåfall. Men till 99,9% är det inget farligt. Hon hade aldrig varit med om det innan sa hon. Så hoppas det är lugnt även denna gång :)
    Kram 
    jag blev lite nyfiken och googlade men hittar inget om hinnstråk? Hette det verkligen så? Ja, allt är säkert bra, skönt att dom är såpass uppmärksamma på något så ovanligt iaf. Otroligt att dom överhuvudtaget kan se saker, jag tycker allt bara flyttar sig och är blurrigt..
  • linn78
    ondar skrev 2010-07-13 19:51:03 följande:
    Är så himla nöjd:). Mamma tipsade mig igår kväll om ett klädespaket på tradera. Jättemånga kläder ca20 olika rättare sagt och allt såg jättefint ut:). St 56 och passar båda könen.
    Ser till min förtjusning att säljaren bor i Uddevalla precis som jag:).
    Så jag köpte det via "köp nu" i morse och för nån timma sen kom hon i bil och lämnade kläderna utanför porten härSolig.
    Behöver i stort sett inga mer kläder i 56 nu alls, känns så jäkla bra. 250 kr för allt det här

4 sparkbyxor varav 3 par med fot

3 mössor varav 1 med snörning

3 byxor

1 långärmad tröja

1 kofta

1 omlott tröja långärmad

1 munkjacka

1 par tosser

1 par manschester hängselbyxor

2 romperdräkterKlicka för att visa Megabild! Stort paket Babykläder stl 56

Vad du fyndar!!! Ser jättefint ut. Men vad är romperdräkter?
  • linn78

ahh, bodysuitsSkrattande

Imorgon börjar en ny serie på kanal 5, "livet på BB" kl 21:00. Om ni som jag är suckers för alla bebisprogram så kan detta nog bli intressant...

• linn78
    MajMamman08 skrev 2010-07-13 21:04:48 följande:
    MÅSTE JA KOLLA PÅ=) älskade programmet barnmorskorna som gick -08 när jag väntade min son
    JAA!!! Det kollade jag också på då! Och så kollar jag fortfarande på unga mödrar när det går. Tom Tv4Faktas riskförlossningar kollar jag...  Våra pojkar är väl födda ganska nära varann eller har jag fel för mej? Axel föddes 5 sept -08.
  • linn78
    MajMamman08 skrev 2010-07-13 21:19:30 följande:
    Min är född april-08...(alltså stämmer jue inte med mitt nick,skrev bara så )
    Ja unga mödrar kollar ja me på helt såld,hehe! Du har inte sett på mtv då? teen mom? och seexten and pregnant el va det heter. oxå bra man får se dem i slutet o sen föda o sen lite efter,kanon bra
    ja, jag kom på det själv att ditt nick nog hade något med sonens ålder att göra. Jaja, det ska väl märkas att man är blondinSkrattande Hade för mej att det var någon här inne som har en son född sept -08 men jag kan ha fel...
    Har sett teen mom någon enstaka gång, tycker bara att alla serier på mtv är så hoppiga och typiskt gjorda för tonåringar. Men jag får nog ge det nån chans till, det går på kvällstid eller hur är det?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)