December Bebis 2010 :)
Wee, vecka 19 idag! Sett till dagens datum så är det exakt fem månader till BF. Magen har börjat anta något rundare och hårdare form, innanför stoppningen men tror att det har börjat synas liiite nu i alla fall
Ska och hämta ut ett paket med babyvakten jag beställde som kommer idag. Är såå skoj att skaffa saker till bebis. I veckan bör också vagnen + babyskyddet dyka upp, + bärsjalen.
Lill* vännen därinne gav mig en liten spark lite nedanför naveln igår kväll. Myyys! Längtar tills man börjar känna mer rörelser, mera regelbundet... tänk att i alla oss bor det små under, som kommer bli världens finaste bebisar och utvecklas till helt egna individer och människor. Det är stort!
Vad tråkigt för er som fått så dåligt bemötande på ultraljudet. Hoppas verkligen att du också, Majmamman, får göra ett till med en ANNAN bm... det där lät ju gräsligt. Jag hade en helt helt underbar barnmorska som verkligen tog sig tid att förklara, visa och hon var väldigt noggrann med alla mått. Mätte säkert 5-10 ggr på varje ställe... Jag trodde att alla fick ett sådant bemötande. Fy, ni ska verkligen påtala detta för era mvc-bm. Sådär får det inte gå till.
Sambon och jag har lyckats enas om ett pojknamn som vi båda tycker om. Blir det en kille så är det nog mycket troligt att det blir en Algot här
Får jag bestämma på tjej som blir det Nea. Annars gillar jag Alli - efter min mormor, och Hilly - efter min farmor. Nea tycker han låter som våra kompisars "elaka" hund Neja, Hilly förknippar han med Hillbilly och Silly... *morr* Alli kan han tycka är okej... men han säger att det är så länge kvar så vi hinner allt prata om det längre fram... men jag tycker det är jättemysigt att sitta och klura.
Ojojoj, så glad man kan bli över en del saker! Vår vagn+babyskydd kom precis. Jag har packat upp dem och bara myst på när jag provat de olika delarna. Det blev så verkligt nu, att det är en liten, helt egen person, som ska ligga i den. Jag pratade lite med bebis också, och förklarade att det är till den
Vagnen är i helt underbart skick. Den är från 2008, men ser helt ny ut. Hjulen ser inte ens använda ut. Hon har varit superpedant med den, verkligen. Kan inte klaga på något alls. Hon hade förpackat den så väl, så det var helt otroligt. Nu kommer jag gå till förrådet varje dag och rulla på den, i nästan fem månader. Haha!
Men så många pojkar det börjar bli
Tror på att jag väntar en liten tjej, men säker kan man ju inte vara.
Måste höra med er, nu har vi ju kommit fram till att Algot är ett namn vi båda kan tänka oss, jag och sambon. Tjejnamn däremot är en annan sak. Satt och funderade här idag, och kom på att när jag var yngre ville jag att mina barn skulle heta Eira och Natanael. Det senare har jag släppt, men Eira kommer starkt nu. Vad tycker ni om det namnet? Jag börjar gilla det skarpt igen
Ondar: så skönt att det inte var någon fara! Det är underbart att få träffa läkare som verkligen är mån om en, och kollar upp saker grundligt!
Jag har inte heller fotat magen än... säger som Majorima, ser mest fet ut, även om det nu börjat runda på sig...