• Emynem

December Bebis 2010 :)

Viktoria81 skrev 2010-11-18 09:15:08 följande:
    Vi har både puder och en salva...föredrar salvan den är dock superkletig. Min son har aldrig varit super duper röd i ändan men när han började få en rodnad tog vi salvan. Kan bara inte komma på vad den heter...NU kom det.....pevaryl! Den är superkletig men bra! 
    Pevaryl är ju ett svamp medel, är du säker på att salvan heter så?

Jag har alltid använt inotyol och tycker att den är super! Kommer inte hålla på med puder... :) 
  • Emynem
    ludicrous skrev 2010-11-18 08:34:28 följande:
    Jaya- ni kanske ska skriva er på samma adress innan bebisen kommer, annars kan han bli underhållsskyldig...

Här var det inte så farligt "förhör" för att fastställa faderskapet när jag väntade Nova, vi satt tillsammans o dom fråga bara om jag hade varit med någon annan:) denna gång vill inte sambon göra det innan, han e en idiot när det gäller detdär o vill helst göra ett faderskapstest, men det är väl det enda han har makt över.... O vill han lägga egna pengar på det, så fine....
    Han blir ju bara underhållskylldig ifall hon ansöker om underhåll?
    Mitt ex har då aldrig blivit underhållsskyldig trots att vi separerat för  2 år sedan eftersom jag aldrig ansökt om något.

Faderskapstest är gratis, iaf här i dalarna. Känns som att det borde vara det i resten av Sverige med, men man vet ju aldrig :).
    Se bara till att allting är klart med faderskapstestet INNAN den lille föds, då tar de bara blod från navelsträngen på bebisen så behöver de inte hålla på att sticka med nål osv.
    Här får man kontaka samma ställe som man skriver under faderskapet på om man vill göra ett test.

Sociala eller familjerätten, vet inte vem det är faktiskt.

Förstår inte varför din sambo vill krångla så, men låt honom ifall det känns viktigt... Hahaha. Karlar!

• Emynem
    Sandragumman skrev 2010-11-18 09:47:22 följande:
    vi har inte heller nå under håll men de har man nog inte rätt till när man har lika mycke umgänge....
    vi delar dessutom på barnbidraget bara för rättvisan då vi har casper varannan vecka!
    Det gör vi också. Men det fanns ju inte anmält någonstans att vi hade varannan vecka umgänge, utan min son var skriven hos mig och sen gjorde vi ju upp det sinsemellan.
    Så det är ju ingenting som någon myndighet vet någonting om.
    Därför jag tror att man måste ansöka om underhåll för att det ska gälla. 
  • Emynem
    Viktoria81 skrev 2010-11-18 11:16:39 följande:
    Haha! Ja jag menar Inotyol! Undra vart pevaryl kom ifrån...haha, så kan det gå!
    Haha, ja jag tänkte väl. Pevaryl lät lite aggresivt att smörja in barnets rumpa med! ;P
  • Emynem

Ett bra tips som jag kan ge er som ska amma är att innan barnet ska suga på bröstet så tryck ut lite bröstmjölk och smörj in bröstvårtan med och sedan efter att barnet ammat färdigt så gör du samma sak igen.
    Jag fick detta rekomenderat till mig och fick aldrig sår eller någonting på brösten! Super skönt,
    öm var man väl precis som alla andra men de sprack inte eller så.

Ska köra samma sak den här gången och hoppas på att det fungerar lika bra igen! :) 

• Emynem
    MFJG skrev 2010-11-20 08:24:10 följande:
    Någon mer som dricker HB te? Jag tycker inte alls jag har fått en endaste extra sammandragning av det där teet och det är ju toppen för det innebär att jag kan dricka det utan problem! =)
    Man ska ju dricka det 3 ggr om dagen och det har inte jag klarat av.
    Tycker att magen blir upprörd efter bara en kopp så gillar det inte...

Men ska väl försöka igen, men 3 ggr om dagen känns tufft.
    Tror ju inte att bebisen kommer fortare för att man dricker det, men vore ju bra om magen kunde dra ihop sig snabbare efter förlssningen osv :) 
  • Emynem

Hallå alla damer!

Har precis kommit hem från BM.
    Är i v.35+2
    Mitt sf mått är 33 cm
    och jag har nu gått upp 13 kg!!!!!

Oj oj oj, hur ser det ut för er andra?

Jag har så kraftiga foglossningar nu att jag har stora problem med att gå. Orkar inte mer!
    BM ska göra hinnsvepning nästa gång jag kommer (om jag vill sa hon), kommer då att vara i v.37+2
    Min första son är född i v.37+6 så hoppas verkligen att den här lille är redo då han också! 

• Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-22 12:27:53 följande:
    13 kg det är inget gumman jag hade gtt upp från 65kg till 80,5 i vecka 29+6 alltså 15 kg sammanlagt.
    Sen dess har jag inte varit hos henne e i vecka 36 36+5 och har nästa tid föräns 12 dec så jag HOPPAS han tittar ut innan iaf

Här e det bra gumman.
    Varje gång jag hostar eller rester mig upp kommer som jag misstänker vattninga flytningar HOPPAS ..
    Började igår när jag hostade o hostade.
    När jag sitter känns det som hela musen hoppas då killen har hicka i magen.
    Foggisar och inga värkar.

Kommer du att ta hinsvepning då nästa gång ?
    Du skulle väl göra snitt?

Mysigt med flytningar, haha... verkar vara många av er som har "problem" med det.
    Själv är det som vanligt inom det området iaf. Inga skumma flytningar!
    Hoppas att slemmisen ska släppa snart, men det tror jag inte :(

Ja jag kommer ta svepningen! Hoppas bara att livmodertappen är redo för den annars hjälper det
    ju inte direkt.
    Så vi får se :)
    Bara att hålla tummarna... Orkar inte vara stor och otymplig nå mer... kan inte sova eller hjälpa till mkt hemma alls, fogarna verkligen dödar mig!

Hur orkar du med som har två barn sen innan? 
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-22 12:42:26 följande:
    Kejsarsnitt blir det nu med 100% då jag har stora barn och denna med värkar vara en sumo typist !! men glad av att jag e gravid trots allt
    Om 8 dagar 30nov ska vi ju på Tul och vi ska då se hur stor han är och sen ska vi till ett rum och prata med Överläkaren.
    Jag kommer troligtviss bli undersökt Vaginalt och se hur tappen är och sen göra CTG och sen kommer kan att skriva på papper och läsa mina 2 andra graviditeter och ja sonen som var stor.
    För när jag blev gravid med denna tredje sa dom att det blir snitt för din del om han är stor och att jag skulle slippe eller jag fick inte gå över tiden med denna alls.
    Så snitt blir det med sannoliga för mig och hans bästa.

Hoppas din tapp e mogen då håller tummisarna ååh vad härligt kan tänka mig att du längtar som bara fasen nu alltså

Stor och inte orka ja jag måste ju jag har dom stora jag måste ta hand om jag får ju hjälp men jag är just nu mammaledig och är en hemma fru haha
    Lämnar och hämtar och ibland får jag hjälp med att hämta med sambon.
    Jag hoppas jag bara slipper idag då det är MIN dag idag haha
    Grattis får man väl säga då! :D
    Hoppas du blir riktigt ompysslad!

Skönt att du slipper gå över tiden. Jag oroar mig mkt för att jag ska göra det den här gången.
    Jag står inte uuuuuuutttttt! :( :( :(

mammaledig? då får du barn tätt du eller? :) 
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-22 13:31:19 följande:
    Nej då mamma ledig blir man när man har 5 veckor kvar och jag har 4 veckor kvar den 21 nov
    Näh jag har en dotter född 2005 och en son på född 2008 och denna graviditet son 2010

Jag vet hur det är att GÅ över ju fan säger jag bara rena rama plågeriiiii !!
    Gick över 9 dagar med dottern och 10 dagar med sonen.

Tack gumman jag få se om sambon köper något haha för vi har ju 2 flyggor på en smäll födelsedag och 1års förlovning
    Jasså, jag har ingen koll på det där då jag är sjukskriven ;P.
    Ja då var det ju några år emellan iaf :D

Usch, jag vill inte!!!!

Ohh, då får man säga dubbelgrattis då! :) 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)