Inlägg från: Småstadsbönan |Visa alla inlägg
  • Småstadsbönan

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova skrev 2010-11-23 11:33:27 följande:
    Härliga tisdag! {#emotions_dlg.djavulsk}Just nu ser det ut såhär därnere..men har märkt att trots att vi pumpar och skrapar ner i brunnar så kommer det mer.. så det tar sig ju in iaf! Hela gräsmattan är precis sank och brunnarna fulla. Så nu ska det grävas ett dike där det är som högst och leda bort vattnet från huset. (Bor på sluttande tomt med huset i sned nerförsbacke liksom) SEN kan vi ta tag i projekt källare då det faktiskt gör ngn nytta det man gör. 
    Har ringt försäkringsbolaget med och de skulle komma så snart de kan från Anticimex med en besiktningsgubbe fr. Västervik, men de hade fullt upp så det kan dröja ett tag.

Usch och fy vad tråkigt med vatten i källaren, vi har oxå dom problemen när det kommer alldeles för mycket regn och då mena jag mycket, även om vi har ny dränerat runt huset. Vi har torpar grund så det är inte så att det skadar men måste ändå åtgärdas så vi har oxå en dränkbar pump som vi får pumpa ut med. Hoppas att ni får bra hjälp nu och att försäkringsbolaget inte krånglar.
  • Småstadsbönan
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-23 15:22:37 följande:
    Hmm varje gång jag reser mig upp igen eller höjer rösten rinner det till i trosan igen :-/ men när ajg tittar på trosskyddet är det klibbigt och gult..
    Vad är det ??
    Jag tycker att det låter som flytningar jag har oxå haft det så några gånger, det har runnit till och jag har gått och kollat efter och då har det bara varit kibbiga flytningar.
  • Småstadsbönan
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-23 19:05:57 följande:
    Fullgången här i danmark är 37+6 det är samma dag då jag ska på tul inget att oroa sig då över.
    Nu ligger barnen och sover jag var så trött att jag inte orkade lyssna massa skrikande längre.
    Imorgon ska dom till dagis ''pustar ut''
    Snart ska jag ta hand om mig själv med att ta en varm härlig duch försöka fixa till mig där nere så man är fin när man blir undersökt på tisdag och så ta sen en cola och godis och titta på film.

Ska ni alla fixa till era underliv innan det är dags det är ju dags snart flickor jag vill iaf vara förberädd.
    Måste ju göra detta för när man får snitt så blir man akad om bikinilinjen inte är rakad pisamt likom hahaha

Juste fan också jag hade ju kateter när jag fick Amadeus år 08 med snitt och det hör ju till.
    Men när jag tittade på Dvd filmen om förlossningen här i danmark har man det med när man får EDA och föder vaginalt !!
    Det hade jag inte med Ebba år 05 när jag födde henne och hade EDA ..
    Att frisera där nere kommer jag inte försöka mig på igen gjorde det för 1 vecka sedan och shit vad det var svårt och ont i fogarna gjorde det oxå. Jag hade ingen kateter när jag hade EDA men jag vet att dom tömde mig 1 gång iaf. så det är nog från land till land vad dom har för rutiner.
  • Småstadsbönan
    Stefanie skrev 2010-11-23 19:31:54 följande:
    Min sambo har lovat att hjälpa mig. Vill gärna vara "fin" när jag åker in för att känna mig lite mindre äcklig. Men det är otroligt svårt själv nu, så det blir inte varje dag som jag skulle vilja utan  kanske en gång i veckan om jag orkar. Avskyr att det är så jobbigt...
    min sambo vill inte raka mig där han är rädd att han skall skära mig. rakade inte mig dom 4 sista veckorna med sonen häller och jag kan ju säga så att jag tänkte inte på det och jag tror inta att prsonalen på förlossningen bryr sig speciellt, dom har nog sätt värre Flört
    Sandragumman skrev 2010-11-23 19:46:31 följande:
    var å gjorde ett vändningförsök idag!
    misslyckat blev de då bebis låg pall där den låg, så den kommer ligga kvar i säte, de mätte bäckenet å jag är "godkänd" de håller måttet med längden å så.....
    men nu vet jag inte riktigt hur jag s ka tänka, sätesförlossning eler snitt!!!!

jag blir inte riktigt klok..... så förvirrad
    skulle jag välja snitt så blir de inbokat i vecka 39+0 men hon trodde att jag kanske skulle komma igång innan dess pga att min första kom så tidigt.
    Jag är livrädd för snitt och skulle nog ta en sätesförlossning om det visar att jag hade måtten för det, vad säger läkaren och BM om sätes förlossning är det vanligare med komplikationer osv. ?
  • Småstadsbönan
    Gravid BF-lista Gravid

2/12 
    Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    12/12
     delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    18/12 
    Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
  • Småstadsbönan

Är sååååå trött på min gravidhjärna nu, kollade kallendern i söndags och ser att jag inte alls har någon tid hos BM i måndags som jag trodde, men när jag skulle skriva in en annan sak i kalendern så ser jag att jag hade ju visst en tid i måndags vet inte hur jag kan ha missat så jag fick en ny tid i dag och mina värden så bra ut, immuniseringsproverna var oförändrade och vi bokade in en läkar tid för ställningstagande om igångsättning då jag har väldiga problem med min stomi och tarmar denna graviditet.

BT: 55/95
    HB: 120 Förvånad hade 108 sist vi kollade och jag har verkligen slarvat med järntabletterna så blev förvånad när det stigit.
    SF: 33 samma som förra gången
    BLODSOCKER: 5.3
    VIKT: 83 kg så en viktuppgång på 13 kg nu.

• Småstadsbönan
    Jessika82 skrev 2010-11-24 19:47:47 följande:
    Tiden går så fort min lilla sötis blir 4veckor idag..... (Den beräknade bf dagen var i måndags den 22/11)

Vilken sötnos!! vill ha min skrutt ja med.
  • Småstadsbönan
    Emelle skrev 2010-11-25 19:42:34 följande:
    Inte bara jag med fräscha flytningar då...

Mina tidigare barn är också fixerade vid v.37 ca, men nu i tråden verkar ju alla utom min lilla vara redo och fastsatt
    Min lillas huvud ligger rörlig, så du är inte ensam. 
  • Småstadsbönan

På tal om flytningar så har jag haft sega, tjocka, gulvita nästan hela graviditeten så jag tror inte allt det är slemproppen.
    När min slempropp släpte med sonen så var den nästan genomskinlig med blodstrimmor i.

• Småstadsbönan

Emelle: Jag är i vecka 36 så jag ligger 1 vecka efter dig.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)