Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

MajMamman08 skrev 2010-04-22 14:46:21 följande:
    Jag har fått tid till NUPP test den 7 juni....långt dit,men då e jag i v 14 (13+1). Sen fick jag ändrat min inskrivningstid till den 10:e istället för den 17 maj Nån mer som ska göra NUPP?? (får de genom MVC då de e BM under utb som ska göra detta)
    NUPP och KUB görs samtidigt här, så jepps. Jag skall göra i v12 (eller 12 hela veckor blir det)
  • Minifer
    linn78 skrev 2010-04-22 15:00:57 följande:
    Jag skulle också vilja göra kub men om man inte får det på remiss så får man bekosta det själv eller hur är det? Det är väl ganska dyrt då? Är det svårt att övertala bm till en remiss? Jag blir ju 32 i år så jag har ju snnaaarrt åldern inne för riskgrupp..
    ja tror man får göra privat då eller betala själv. På emma ultraljudsklinik i malmö där man kan göra härnere går det på runt 4000. Asdyrt =(
  • Minifer
    linn78 skrev 2010-04-22 15:07:42 följande:
    ja jag kollade precis deras hemsida=) Fast 4000 var lite att ta i 2500 kostar kub. Men det är tillräckligt dyrt tycker jag.
    ja men jag lade ju till NUPP, man gör väl inte bara det ena? Eller?
  • Minifer
    shiny02 skrev 2010-04-22 15:07:46 följande:
    kikar in...var minst en vecka sen sist jag var in här. blöder till o från, vissa dagar mer vissa dagar mindre ringt 1177 massor med ggr, även kvinnokliniken men faen va svårt är att få gå på ett VUL. skulle bara vänta i 3v o göra nytt gravtest. Men igår kväll börja jag störtblöda...fick ont, trodde magen o ryggen skulle ta kål på mig,kändes verkligen som allt var över... Ringde och fick åka in akut. kl. 01.55 fick jag se på skärmen...hjärtat tickar jag är FORTFARANDE gravid *L* risken är väl nu 2% att jag får MF enligt läkaren eftersom allt var klart på bilden,hjärtat såg bra ut, man såg allt klart o tydligt. överlycklig, men tar dagen som den kommer...tror fortfarande inte på att han/hon kommer att överleva pga mina blödningar men får njuta så länge de går :)  
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA vilken lättnad för dig!! ÅÅhhh vad skönt! nä nu jäklar ska lillplutt bita sig fast, så det så!!! Överlever den det överlever den allt!! hurra!
  • Minifer

FrodaFröjd: Grattiiiiiiiiiiis!!! :D:D:D

AnnaCL: Eftersom vi har en pojke så hade det ju varit kul med en av varje. Men det hade varit kul med en kille till också. Spelar verkligen ingen roll, men märker att jag har en tendens att bara föreslå flicknamn och kalla bebben för hon. Hmm. Vet inte =)

Momalicious: ta det som ligger närmst ;)

• Minifer
    skogsbollen skrev 2010-04-23 09:13:59 följande:
    Hej tjejer (inga killar här va? ;) Hoppar in här, även om jag ännu har lite svårt att fatta att det är en liten därinne... och då är det ändå andra barnet (har en son, född i september-08.). Plussade i söndags, men kände såväl igen det diffusa illamåendet från första grav, så jag var 99% säker redan innan jag testade. Inte helt säker på BF dock, men kan tänka mig det blir någon gång runt jul :)
    Hej! Grattis och välkommen! =)

Vi har en sep-09 sen innan, så prickar samma månad iaf , haha
  • Minifer
    andypandyy skrev 2010-04-23 13:04:36 följande:
    Hej! Jag skulle gärna vilja vara med här! Enligt fl:s graviditetsuträknare har jag bf den 28 december! Det blir andra barnet för mig, dottern är född i september 08. Hemma och vabbar idag. Har fått tid för vul den 31 maj, ska bli så spännande! Har inte mkt symptom ännu... Med dottern mådde jag illa och kräktes halva graviditeten, riktigt jobbigt! Så jag vet vad jag har att se fram emot! Kul att följas åt såhär! Jag och en kompis blev gravida med två dagars mellanrum förra gången så då hade jag henne att prata med under hela graviditeten så känner mig lite ensam den här gången... 
    välkommen!! =) Och GRATTIS!
    MajMamman08 skrev 2010-04-23 13:13:39 följande:
    Jag skulle inte säga nej om vi fick en liten tjej då vi har en son nu!! Vi tänker nog att ta reda på barnets kön,dels för att vi inte gjorde de med första barnet och sen för jag e så nyfiken och att man kan planera lite mer ja de efterlyser jag med,inget smakar ju bra nu,inte suger på något o blir man de så mår man ju typ ännu mer illa efter första tuggan!!! E sjukt hungrig hela tiden men kan knappt äta nånting förrän jag mår illa!! SEN UNDRAR JAG OM DET ÄR FARLIGT ATT SOLA SOLARIUM NU SÅ TIDIGT I GRAVIDITETEN???
    Det är inte farligt att sola solarium, men hormonerna gör att man kan få oönskade pigmentfläckar som inte går bort efter graviditeten. Det gäller ju även vanlig sol. Själv är jag hellre blek än riskerar ännu mer fläckar, har så det räcker redan=)

har hört att ingefära ska hjälpa mot illamående. Själv har jag aldrig mått så illa, men de tillfällen jag kände mig ulkig sist ville jag ha köttbullar eller chicken nuggets från max. Helt obegripligt, men det hjälpte. Börjar få liiiite problem med att ge sonen burkmat, uääää så äckliiiiigt ser ut som krääääääääääääk
  • Minifer

Hej MalakiW, Välkommen och hurra hurra för din nya mag-gäst! :)

Waaaah, jag sitter och går igenom tradera efter klänningar att ev kunna använda med mage. VARFÖR är alltid de snyggaste fel storlek? SÅ deprimerande =( HIhi

• Minifer
    MalakiW skrev 2010-04-23 21:21:37 följande:
    hej minifer :D tack för välkomnandet! Känns härligt att ha en mag-gäst! Jag har inte unnat mig att titta än på kläder - nojjar mig än så länge för att allt ska gå bra, men jag jobbar på det ;). Men visst är det plågsamt när de snyggaste kläderna är fel storlek! kram!
    jag är snitsig nog att kika på kläder man kan ha som ickegravid också ;) Jag är i total förnekelse om att jag har något i magen nu, hahaha!  Mycket tunikor skurna under bysten :D
Svar på tråden December Bebis 2010 :)