Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

Minifer skrev 2010-05-06 23:14:26 följande:
    Mbwahahaha!! *evil* Kan inte annat än hålla med! Jag är inte i stan så jätteofta eftersom jag inte brukar ha så mycket ärenden dit, men däremot promenerar jag gärna dit om jag har en anledning! =) Skulle vara jättekul att se universitetshuset! Det känns lite som att vi bara hann säga hej och inte ens hann börja prata ordentligt! :D Störigt med blodet. Men tycker nästan alla jag snackat med som varit eller är gravida haft så. Utom jag själv då.
    heh :) Välkommen! Du får ta en promenad till universitetshuset snart igen! Vi hann ju typ bara presentera oss :D Säg till när det är ok med lunch igen - kanske synka det med ditt nästa besök på sjukhuset? Eller så kan du komma förbi vid halv 3 ngn dag - då är det eftermiddagsfika på jobbet och då kan du få en specialguidning ;)

Hoppas att det är ngt övergående. Är duktigt trött på flytningarna nu.. det kan göra uppehåll nästan en hel dag och så kommer det lite innan man ska lägga sig... men det gör att jag inte slappnar av riktigt...

God natt :D
  • MalakiW
    litenskatt skrev 2010-05-06 23:06:28 följande:
    Jag är i riskzonen då vår förstfödda hade Edwards Syndrom. Tycker det känns skönt att vi blir erbjudna detta även om risken är liten att vi får ett sjukt barn igen men ändå mycket större risk än hos kvinnor som inte redan fått ett sjukt barn. Det känns TRYGGT med andra ord :)
    Håller med Minifer - självklart att ni ska bli erbjudna det! Förstår hur ni känner! Kramar i mängder!
  • MalakiW
    Emelle skrev 2010-05-07 12:36:31 följande:
    Bläää. Vilken skit vecka....Jag har mått såå dåligt alltså. Och det blir inte bättre. Vaknar runt 4 och ligger och är spyfärdig tills man MÅSTE tvinga sig upp och få iväg barn till dagis/fritids/skola. Usch!Sen är det raka vägen tillbaka till sängen och sova bort hela förmiddagen. Dusscha och tvuínga på sig lite kläder och uthärda dagen tills man äntligen får gå och lägga sig igen.Fredag idag, men det känns som det kvittar...nu måste jag laga kyckling filé och nån potatis till och fixa mys och allt....Nä det får nog J ta i idag.I morgon ska vi på dop hela dagen. HUR ska jag fixa det??Nu kanske UVI + penicillinet gör sitt med tröttheten och illamåendet är bedövande för tillfället. Kan inte minnas att jag var så tagen med pojkarna. Men med min dotter...kan det vara en lillasyster på g????MalakiW- Lämnade du morgon urin? Annars kan det missas på sticka. Det är säkert ingen fara med flytningarna, men se till att få ett VUL om du känner att det blir jobbigt. Är ju ett så snbb och lätt undersökning som gör sån skillnad för en själv om man undrar hur det står till där inne. Hade ju själv likadant med min yngsta son,. dock inte i flera veckor. men det var ingen fara alls...Kram
    Emelle: Jopp lämnade in morgonurin, fast dock inte förrän på eftermiddagen (hade det i kylen :P). Försökte få till ett VUL till i veckan, men de tyckte jag skulle avvakta.. de är så säkra på att jag har UVI så de lyssnar liksaom inte.. Jag inbillar mig att det är lugnt så länge det inte är färskt blod och så länge det inte gör ont. Sen varierar det ganska mkt.. ngn dag har jag inget överhuvudtaget en annan dag är det lite brunt varje gång jag går på toa.. Får hoppas på det bästa! Tack för stödet och kram tillbaka!
  • MalakiW
    Juvel skrev 2010-05-07 07:43:47 följande:
    Min gynekolog förklarade att det är inte är graviditeten som blöder (jag hade ju också "blödningar") och att det är precis lika vanligt att ha dem som att inte ha dem. Han har jobbat i hundra år så jag litar på honom;) Med andra ord kan man blöda från sköra slemhinnor, från moderkakan eller typ där emellan (förstod inte riktigt), från något annat utan att det är någon som helst fara. MalakiW, hoppas det lugnar lite...Jag ska kontakta min BM för NUPP-test snart, jag trodde alla fick det nu för tiden. eller är det bara stockholms landsting??
    Jo jag hoppas att det är slemhinnor eller livmodertappen (var det när jag fick VUL förra veckan och det var samma "kulör" då som det är nu...).

Det där med NUPP varierar nog med landsting och ålder.. En del landsting (Skåne) vet jag att det erbjuds KUBB för blivande mammor som blir 35 år när de föder. KUB är som jag förstår det NUPP + blodprov, så det ska väl ge ännu mer info antar jag.

kram!
  • MalakiW
    Emelle skrev 2010-05-07 12:36:31 följande:
    Bläää. Vilken skit vecka....Jag har mått såå dåligt alltså. Och det blir inte bättre. Vaknar runt 4 och ligger och är spyfärdig tills man MÅSTE tvinga sig upp och få iväg barn till dagis/fritids/skola. Usch!Sen är det raka vägen tillbaka till sängen och sova bort hela förmiddagen. Dusscha och tvuínga på sig lite kläder och uthärda dagen tills man äntligen får gå och lägga sig igen.Fredag idag, men det känns som det kvittar...nu måste jag laga kyckling filé och nån potatis till och fixa mys och allt....Nä det får nog J ta i idag.I morgon ska vi på dop hela dagen. HUR ska jag fixa det??Nu kanske UVI + penicillinet gör sitt med tröttheten och illamåendet är bedövande för tillfället. Kan inte minnas att jag var så tagen med pojkarna. Men med min dotter...kan det vara en lillasyster på g????MalakiW- Lämnade du morgon urin? Annars kan det missas på sticka. Det är säkert ingen fara med flytningarna, men se till att få ett VUL om du känner att det blir jobbigt. Är ju ett så snbb och lätt undersökning som gör sån skillnad för en själv om man undrar hur det står till där inne. Hade ju själv likadant med min yngsta son,. dock inte i flera veckor. men det var ingen fara alls...Kram
    skogsbollen skrev 2010-05-07 14:03:54 följande:
    @Emelle:Ja, det sägs ju att man mår mer illa med flickbarn. Mår oxå piss den här veckan. Knappt jag pallar med jobbet.
    då har jag en pojke på g - mår inte illa alls..
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-07 21:40:37 följande:
    jag har gått upp typ 2 kilo redan. blö!jag är helt däckad idag, min rygg är som ett dragspel! Sonen håller på att få sin första tand och är jättegnölig på nätterna, så vill inte sova i spjälisen utan hos mig. Och då på tvären så jag ligger som en utochinvänd golfhandke eller något och är helt ihopknycklad mellan maken och bebis. Så ont att det är helt galet! i-landsproblem men gaaaaaaah jag har bara denna helgen på mig att sy en dopklänning, och hur ska det gå när jag inte kan sitta mer än 5 minuter. Speaking of which, måste lägga mig igen =( Malaki, du är addad :)
    heh - och jag har addat dig ;D
  • MalakiW

Idag om typ 2 timmar kommer mannens pappa med sambo samt hans farmor och farfar.. De är jättenyfikna och mannens farmor har de senaste åren haft som vana att "råka" lägga handen på min mage och "känna" efter... får se om hon lyckas hålla sig idag. De vet inget än och ska inte heller få veta förrän om två veckor.. hoppas nu att allt går vägen...

Och idag är det min första icke-bruna-flytningar-dag (på typ 2 veckor).. Hoppas nu att det håller i sig så jag inte får ngt mer idag och inte mer sen heller..

kram!

• MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-05-08 15:22:43 följande:
    Skönt o slippa bruna flytningar då går de ju framåt i varje fall
    exakt! so far so good! :D . Hade varit trevligt att slippa det från och med nu!
  • MalakiW
    NhjärtaD skrev 2010-05-08 21:24:06 följande:
    Haha tummen upp Kunde ni håller er? Vet precis hur det är, pluggar hemma & har inte orkar på hela veckan Känner mej helt värdelös då man inte orkar nånting. Usch din stackare Har en sambo med som inte tycker det är så kul, men jag försöker oxå ta en lur på dagen, ibland hjälper det, ibland inte.
    jopp - vi höll oss.. men farmodern "tafsade" på mig typ 3-4 gånger... sen reagerade de över att det bara var jag som inte drack alkohol till maten.. men de sa inget ... bara tittade.. Så de sitter och säkert och pratar om detta hela vägen hem....
  • MalakiW

Jag är också löjligt trött! Men det är också typ nästan det enda symptomet jag har.. Har börjat med ovanan att alltid ta en liten lur när jag kommer hem från jobbet.. Liten lur är det kanske inte... sover 2-3 timmar och sen har jag inga problem alls somna igen på kvällen. Det första jag tänker när jag stiger upp är när jag nästa gång ska få sova.. Har 15 minuters tågresa till jobbet och jag somnar alltid som en klubbad säl på vägen hem och dit.. På jobbet tycker de att jag ser trött och hängig ut och en tyckte att jag skulle kolla sköldkörteln efter som det citat "inte är normalt att sova så mycket".

Svar på tråden December Bebis 2010 :)