Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Sandragumman skrev 2010-09-29 12:24:38 följande:
    Jag har just sökt HP nu och jag är oxå bara Tim vikarie inom vården! Får väl se hur de går men jag har hört att även vi kan få det!
    Jag pratade med FK o dom sa att man kan få HP för dom dagar man är inbokad. o dom fortsätter ju knappast boka in dig om dom vet att du inte kommer.. Det är ju om man har ett längre vik det går.

Har varit hos läkaren nu o allt såg bra ut, hon sa som jag trodde att allt ligger väldigt långt bak, men tappen såg bra ut =)
  • ludicrous
    Sandragumman skrev 2010-09-29 14:02:09 följande:
    Men vad konstigt! För jag trodde inte heller att jag skulle kunna söka det! Men jag ringde FK och förklarade läget och hon sa att de gick visst och förstod inte varför inte jag skulle kunna söka som alla andra, de blir ju bara lite mer att göra när man ska räkna ut ett snitt på allt! Så jag sökte och papprena som arbetsgivaren skulle skriva på lämnade jag till hon som är enhetschef men då visste hon inte om de var hon som skulle skriva på dem eftersom jag är vikarie eller om de var bemanningsenhetens sak! Så dom kontaktade FK så att de inte skulle bli fel. Men de slutade då med att enhetschefen på gruppen jag brukar vara mest på skrev under allt och nu är de skickat och väntar på besked från FK! Så om jag kunde lösa det, så borde ju ni kunna!?? Fast nu vet vi ju inte om de blir godkänt, får vänta och se!
    Du får uppdatera oss när du får svar!
    :)
  • ludicrous

ÅÅÅÅh Vad jag vill göra könsUL just nu. Blir så frustrerad av att antagligen veta!
    Har en jobbig dag, allt känns bara åt helvete å det e trist. Så är det marknad o jag sitter hemma med en pigg sjukling o vabbar. Känns ju jävligt pissigt att inte kunna gå, hur ser det ut lixom?
    Vill ha marknadsgodis juuue!!

Lagt upp en bild i bildtråden, förstår mig inte på mig mage :P

• ludicrous
    Momalicious skrev 2010-09-30 11:06:48 följande:
    Usch jag är så arg! Först vaknar jag vid 3 i natt av att sambon skriker i sömnen. Blir såklart vettskrämd och kan inte somna om förrän det är dags att gå upp. Sen har en kattunge kissat och bajsat på golvet så jag får ta itu med det. Sen är det seriekrock påväg till körskolan vilket gör att jag missar 20 minuter på min första lektion. Nu fick jag reda på att jag ska köra med en lärare nästa lektion som jag inte ens gillar. Sen ska min sambo hjälpa en kompis att flytta ikväll vilket förmodligen kommer innebära att vi knappt ses! Är gråtfärdig! Jag hatar såna här dagar när allt går åt helvete :(
    Nästan skönt att fler har dåliga dagar :/

Sov jättedåligt i natt, var hos en kompis igår å sen va sambon irriterad o arg när jag kom hem o han sa inte ett knyst, gillar inte att somna osams, särskilt inte med en sån jäkla irritation ikroppen.. å det går ju inte över heller..
  • ludicrous
    Sandragumman skrev 2010-09-30 11:24:36 följande:
    Exakt så var de igår för oss! Sambon sur för nå när han kommer in från gården för kvällen?? Vet ej vad de var! Tyst hela kvällen, han satt i en fotölj och när jag bad han komma och mysa i soffan sa han bara att de blir för varmt och tittade inte ens på mig! Lika tyst kom han till sängen sen och ville inte ens säga godnatt och jag ville inte säga nå för att riskera att förvärra hans irritation! Hahahah så mesigt! Sen for han på morgonen utan en puss och ett hejdå som jag alltid brukar få!
    Bättre lycka ikväll
    Karln min låg redan i sängen när jag kom hem, inte ett ord blev sagt. :(
    Han va sur för att jag e hemma med dottern idag, för hon har feber. Han tyckte jag skulle ringt alla om barnvakt först o främst, men jag känner faktiskt att jag klarar mig ändå med pengar, går ju på timmar o i september jobbade jag först 3 veckors heltid natt, sen jobbade jag lite veckan efter, denna vecka har jag jobbat måndag dag, natten tis-ons (idag 12-20) imorgon 12-20 o söndag 12-20. Då tycker jag att en dag kansk inte gör så mkt. Jag tror jag kommer få ut en skaplig summa för september ändå. men sånt fattar ju inte han så han blev förbannad för att jag skulle vara hemma :(
    Så nu har det varit tjaffs o jag orkar inte ett enda jävla bråk till, då flyttar jag hellre. Hoppar bara över skrik o bråkdelen så hamnar vi ju där ändå.

Är han inte normal när han kommer hem ikväll så packar jag hans väska :(

Ringde FK förut för att dels få hem VABpapper o så skicka jag efter papper om HP också så får vi väl se. Annars kanske jag kan fuska till mig HP, prata med bemanningen om att sätta mig på ett vik på pappret som jag ändå inte kommer ta eller nått..
  • ludicrous
    NhjärtaD skrev 2010-09-30 11:50:40 följande:
    Jobbigt att somna osams & att vara det!!!

Usch ja.. hoppas han kommer hem med marknadsgodis åt mig så jag blir lite snäll :)

• ludicrous

Dagarna växlar! Idag e jag hurtig som sjutton o längtar efter att gå till jobbet.
    Ska städa undan det sista så mannen kan dammsuga när han kommer hem ;)
    Jag försöker att vara ute o gå så mkt som möjligt, har ju hund så man kommer ju ut, men långa promenader i rask takt saknar jag. Men idag blev det först en promenad till o från dagis, å nu blir det till o från jobbet, kanske kompenserar för kladdkakan jag åt igår ;D Är inne i en sån bakperiod så jag bara bakar o bakar, tyvärr äter jag ju oxå :P
    Men oo så mkt bättre man mår när man känner sig lite fräsch o igång =)

Har fixat till naglarna idag med, det var länge sen sist men nu tycker jag allt att det behövdes. Två saker gör att man ser fräsch ut hur man än är, snygga naglar o plockade ögonbryn ;) (min uppfattning ;P) Då spelar det ingen roll om man går omkring i mjukiskläder o e sunkig, naglar o ögonbryn fixar allt ;D

Nääää nu drar jag för idag! Bebis ligger o hickar precis vid byxlinningen, ett litet störningsmoment faktistk :P

pöss heeeeej

• ludicrous

Jag "beställde" papper när jag ändå skulle ha VABpapper, så jag tänker prova söka iaf. Prata med chefen idag, världens mest konflikträdda människa i maktposition, bra kombination.. Men får se vad som händer, jag sa att jag kommer komma in med lite papper o så, hon har väl gjort det förut antar jag :P Kan ju söka från typ första november, men tänker nog fråniaf mitten..

• ludicrous

Jag tycker tiden går såååååå sakta nu!! Jag vill iaf över v 30 strecket :P, går in i 28 imorgon..
    Har inte packat väska än, vet att jag packa ner massa onödigt när jag väntade Nova och jag tänker nog inte stanna så länge denna gång hoppas jag.
    Sköna kläder, trosor o amningsBH e absoluta, precis som bebiskläderna, men att hålla på med pyjamas o grejer orkar jag inte där tror jag.. eller.. haha får se. Blöjor till mig o bebis såklart :P När Nova kom hade apoteket stoooora bindor som var bra, man blöder ju oftast mer än man tror..

Idag har vi haft barnvakt o jag o Jonas har varit i nkpg hela dagen för han har tävlat =) Det e så roligt att se på, även om jag tycker det är värre för mig som står bredvid å e nervös, än för honom som åker på stryk :P
    Nu har jag ensamkväll.. Men väntar hem karln så vi kan mysa lite ;D
    Magen e gigantisk idag! Bebis måste flytta runt sig mkt eller nått för storleken e olika från dag till dag..
    Det är så trist eftersom jag har ganska mkt kärlekshandtag så känner jag mest att jag ser allmänt stor ut, inte gravid ut, när jag ser mig själv i spegeln, men gravidmagen kommer väl snart =)

Jag vill shoppa bebissaaaaker! Längtar mer o mer efter bebis o börjar väl fatta att jag faktiskt inte kommer vara gravid i all evighet utan nån gång kommer en liten plutt med. pratade med en kompis igår som heeeelt klart hade tyckt sig se att hon väntade en pojk, hennes mamma som var med på UL sa samma sak, men ut kom en flicka, så nu e jag ännu mera sugen på att kolla vad det är, hatar att kanske veta:P

Svar på tråden December Bebis 2010 :)