Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

wildahallon skrev 2010-12-14 17:38:02 följande:

Här är våran lilleman, nu 5 dagar gammal. Varg :)
    vilket litet charmtroll...
  • LillSnurr82
    I dag är min lilla Agnes 1 vecka gammal Glad Hon är världens snällaste bäbis (peppar peppar).. sover hela nätterna och vaknar bara när hon vill ha mat eller har bajsat.. sen somnar hon med en gång igen, oftast med tutten i mun..  En riktig mammagris är hon också, pappa har svårt att trösta henne de få gånger hon vart ledsen, bara mamma som duger.. Men sambon lär sig väl han med så småningom..

Nån som vet när man kan bada dem första gången? Fått olika besked så har inte vågat mig på att bada henne ännu. En del säger att man kan bada dem med en gång medans andra säger att man måste vänta tills navelsträngen släppt..Obestämd

Nu är det matdax...

Kram till er alla!!
  • LillSnurr82
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-15 14:24:26 följande:
    vad mysigt det låter gumman o grattis en gång till haha
    Ja snart kommer mjölken att komma igång tro mig efter 3 dagar kom min mjölk igång efter snittet i onsdags så kom mjölken i lördags o det har bara kommit i massor till o med så att han själv inte hänger med haha o mjölk rinner ner från hans lilla mun till o med

En bebis blir här med åååh denna vara ju underbar men nu ska jag bara njuta av honom och jobba igen och leva livet lite och sen blir det bebis nr 4

Hoppas ni har det toppen gumman
    Var det inte du som inte skulle amma , men kanske funka denna gång? Eller du kanske inte ammar även fast mjölken rinner på?

Min mjölk rann till i lördags kväll, alltså 3 dagar efter förlossningen.. Stod som fontäner ur brösten, och lillan hann inte ens svälja.. var lite jobbigt första kvällen men sen lärde hon sig..
    Brösten ömmar och läcker massa, när slutar det?? Agnes hinner ju inte tutta ur brösten, känns som jag har mjölk till ett helt dagis.. haha..
  • LillSnurr82
    Momalicious skrev 2010-12-15 15:36:08 följande:
    Vad jag läst och hört så ska man vänta tills navelstumpen släppt och såret läkt, men det är okej att duscha dom innan om dom skulle bli smutsiga. 

Ok, jo på BVC sa dom att man skulle vänta, men har helt för mig att på bb sa dom att man kunde bada dem med en gång(men kan ju också vara nåt jag drömt, då jag i princip fortfarande levde i en dröm då och inte riktigt tagit in att jag blivit mamma).. Men jag tror jag väntar tills stumpen är borta, känns säkrast så. Är ju inte direkt att dom blir smutsiga, dom gör ju inte så mycket.. Om inte annat kan man ju badda dem med nån mjuk fuktad trasa lr dyl om det skulle vara så..
  • LillSnurr82
    Emelle skrev 2010-12-30 09:59:49 följande:
    Och idag blir vår Agnes en vecka!! Hjärta
    Det ska vi fira med prinsesstårta!

Grattis, har helt missat att din lilla Agnes har anlänt... guud så söt.. nästan lika söt som min Agnes Skrattande Rätt mycket hår ser även er Agnes fått..
  • LillSnurr82
    ludicrous skrev 2010-12-30 12:08:37 följande:
    Nu sitter jag finally framför datorn för första gången på en vecka :) tycker det e komiskt att Emil och Agnes kom samma dag ;)

Passar på att visa upp mina vackra barn :)

Även missat ditt underverk.. så gullig. grattis!
  • LillSnurr82

Min Agnes vägde vid 6 veckors kontrollen(i måndags) 5510 g och var 56,5 lång, 3530 g och 49,5 lång vid födseln (8/12).. så 2,5 kg upp.. en riktig tjockis som klarar sig på bröstmjölk som det verkar vara kraftfoder i.. Glad

• LillSnurr82
    ludicrous skrev 2011-01-30 12:17:40 följande:
    Nån som ammar och pumpar? Jag köpte precis en pump, en Avent, från Apoteket. Håller på att sterilisera den nu, vilka grejer! En hel vetenskap att få ihop ju!
    Men ni som pumpar, NÄR pumpar ni? När ska man hinna det? Vill ju inte att bröstet ska vara helt urmjölkat när emil ska amma sen..
    Jag ammar och pumpar (har en medela pump, som jag är MYCKET nöjd med) . Pumpar för att jag ska hinna ta hand om mina hästar i lugn och ro. Jag brukar amma Agnes strax innan jag ska iväg och sen pumpa ur det andra bröstet (eller tvärtom ordning beroende på när Agnes ska ammas). Sen när jag kommer hem igen, då är ju mina bröst ganska fulla eftersom jag inte ammat på ett par timmar, då brukar jag passa på att pumpa igen och lägga in i frysen så man har extra om det skulle behövas någon gång. Men även när brösten känns tomma så har ialla fall jag alltid mjölk i tuttarna och har inte haft några problem med att jag ingen mjölk har...
  • LillSnurr82
    linasmama skrev 2011-02-02 17:56:12 följande:
    Willes mamma 08: jag har inte heller någon sexlust. Vi har inte haft det än fast sixten är 8 veckor. Jag vågar inte ha sex, är såå rädd att det ska göra ont. Jag sydde inte efter dottern så antar att det är skillnad. Vi har inte haft sex på 5 månader tror jag, min stackars sambo...

Sixten har varit hemsk idag har sovit två timmar totalt sen han vaknade kl 8.30 och har bara gnällt. Jag är helt slut för Sixten sov jätte dåligt i natt också.. 
    Här är en till som inte vågat sig på sex ännu.. och har heller ingen sexlust varken nu eller när jag var gravid. Tycker såååå synd om min sambo, men ändå kan jag bara inte tvinga mig själv till sex..vad ska man göra?? Var nog ett halvår sen vi hade sist senast..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)