Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2010-12-30 20:09:47 följande:
    Inga frågor är för dumma eller larviga att ställa kom ihåg det
    även om Olivia är mitt 5 barn och jag är utbildad barnsköterksa och jobbat på spec bb så uppkommer situationer jag inte varit med om men andra varit med om så jag frågar oxå, känns skönt att veta att det oftast är nån som kan svara på frågor
    Ne, när det gäller o ta hand om barn - hur man ska göra o inte göra mm - så ställer jag gärna en fråga för mkt! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Maria Larsson skrev 2010-12-30 23:12:53 följande:

Det verkar bli januaribebis för mig... Sambon är äntligen frisk från sin influensa och min förkylning börjar ge vika.Glad
     Om en timma så är det BF+6 Så nu får lilleman faktist finna sig i att mamma vet bäst och vänta med värkar till sent i morgon kväll, om han behagar komma ut någon gång.

GRATTIS MAJORIMA och HAGLIE, men vilken pers ni gått genom. Hoppas ni ändå orkar njuta av era små.  Och jag undrar verkligen hur länge jag måste gå, på tå och vänta. Jackan går nästan inte att stänga längre. GravidVäxer magen 1 cm till så får jag hålla mig inomhus tills det är dags.

MÅNGA KRAMAR TILL ER ALLA OCH ETT GOTT NYTT ÅR!!!Skål

Bara för det så kommer ungen imorgon! =)
    Stänga jackan? Det var längesen jag kunde göra det! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Karttikeya skrev 2010-12-31 09:21:38 följande:

Här har ni Tim en dag gammal.
    Så söt! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    delifi2 skrev 2010-12-31 10:54:22 följande:
    Olivia har bara sovit barannan timme inatt troys ersättnimgmär så tröttb
    Märks att du är trött! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    AnnaCL skrev 2010-12-31 11:01:28 följande:

Gott nytt år allihopa, hoppas ni får en fin kväll.

Va söt! Stora ögon! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi

God fortsättning tjejer! Vilka december bebisar bestämde sig för o bli januari bebis?
    Är så glad, jag har 15 dagar kvar till BF o den höll sig inne över nyår! Spännande o se när den vill titta ut! =)

Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2011-01-01 16:49:13 följande:
    Maria - den kommer. När som helst men senast om nån vecka. Den kommer :) segaste tiden i livet e övertiden :P

Får man ha sex innan efterkomtrollen?
    Jag har hört att man inte får "stoppa in" ngt inom en månad efter förlossning........... samma med abort..........
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    mamma smurfen skrev 2011-01-02 11:06:38 följande:
    Hej och god fortsättning=)

Har haft det lite kämpigt här med allt efter förlosningen den 18e...
    Jag fick en sfinkerruptur grad 3-4 och som att det inte var tillräkigt så ville inte moderkakan lossna, så jag fick en störtblödning och blev i ilfart bort rullad till OP där jag sövdes så de fick ta ut den, men jag förlorade en hel del blod då, så har vart väääldigt trött, hängig och öm de här veckorna om vart=) 
    Men känner nu att jag så sakta börjar komma till liv igen, en härig känsla får jag säga

Vår lilla, Ellie, gick ner från 4360, till 3820 på 2 dagar, dvs ungefär ett halvt kilo, så ammningen, precis som med hennes bröder fungerade inte, så vi flaskmatar, vilket fungerar super, fördelen är ju att även sambon kan vara med, nackdelen är att det är lite krångligare å meckigare när det ska matas.
    Hon har nu vänt i vikt igen å är på gång upp, i Onsdags så hade hon gått upp 165g , duktiga tösen=) 

Vill ju även gratta alla er som fått Bebbe sedan jag vart inne senast...GRATTIS{#emotions_dlg.flower} 

Sedan undrar jag ju givetvis..är det någon/några kvar i tråden som INTE fått nu? 
    Frågade jag också igår, men fick inge svar! :(
    Jag har 14 dagar idag kvar till BF. Hua! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-02 12:13:15 följande:
    Älskarnova:
    Ja om vi hade tänkt som ni skulle skydd inte vara något för oss alls utan bara leka på när blödningen är över och ha koll på kroppen.
    Men när man ammar tar emnsen längre tid att komma fram men ägglossningen har man som vanligt.
    Vi har planerat en Fjärde men den bebisen vill jag ha 2020 hihi då är oxå ebba 15år gammal nu e hon bara 5år
      så 10år hmmm näh men vi får se ska jobba lite innan och vi ska skaffa större bli och hus nu bor vi i en radhus men vi vill ha hus
    Så vi ska ha Fyra eller Fem barn mitt MÅL är Fem
    Vi kommer inte ha skydd alls men vi kommer inte änns försöka nu utan jag måste oxå vänta ett år innan jag får skaffa då när man gjort snitt MÅSTE man vänta hälst 1 år innan en till bebis i magen ..
    en liten sladdis! =)
    jag väntar min första o ska ha en till sen. tänkte ha 3-4år mellan barnen. sen är jag för gammal! (blir 30 iår)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-02 14:51:24 följande:
    Ja en sladdis hihi mitt mål var 3 barn innan 30år och jag är 26år och har 3 barn nu
    Så en sladdis får det bli kanske hoppas jag om inte innan brukar alltid bli så höhö
    Men ja så var det tänkt för mig och smabon men vi vet aldrig så fort vi har bättre inkomst och större bild och hus så är det bebis dags igen

30år hmm näh det är ingen ålder bara att kvinnan blir snyggare och mognare
    Jag tycker det är jätte gammalt. Iaf för att få sitt första barn.
    Jag berättade för min sambo när jag träffade honom att jag ska ha barn o vara gift innan jag är 30. Men ne....fick en förlovningsring o bebis i magen innan jag var 30! =) Får nöja mig med det! =)
    Bebis 16/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)