Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

När Anton bajsar brukar det också rinna utanför men så kommer det så väldans mycket på en gång, han trycker på och så har han fyllt blöjan på en halv sekund;). Det går några dagar emellan så han samlar ju på sig lite:).

Jag hade tänkt gå på babysim, ska bara få tummen ur och anmäla mig innan grupperna bli fulla..

Idag har vi haft dop, han fick massa fint men väldans skönt att det är över:)

• Mama Jessie

I Halmstad har det både snöat och regnat men ingen snö på marken:)

Är så glad att Anton verkar ha fått in riktigt sköna nattrutiner nu- somnar 20.30ca, vaknar vid 5 och byter blöja och äter och sover sen till 7-7.30. Han kan fortfarande vakna till lite vid sina gamla mattider men det löser vi med nappen så snart har han nog vant sig av med dom uppvaknandena också:)

• Mama Jessie
    Haligh skrev 2011-03-12 11:24:51 följande:
    Här har vi också blivit rysligt morgonpigga Runt 6 sådär, hur pigg som helst ligger och skrattar och tjoar... Förut har hon somnat om ett par timmar men den lyxen verkar vara förbi
     Anton vaknar också tidigt, mellan 6 och 7.30 ungefär beroende på när han äter. Idag åt han inte förrän 5.30 så efter det tyckte han inte det var lönt att somna om (han sov en stund 2 timmar senare istället). Det är nästan bättre att han vaknar och äter vid 4 för då kan han sova förbi kl 6.. Men man ska ju inte klaga, han sover ju hela natten iaf Glad
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Usch och fy för magsjuka, hoppas verkligen jag slipper. De dagar som jag äter mycket mindre än vanligt tycker jag det märks på mjölkmängden, inbillar jag mig iaf, så efter magsjuka kan där nog va lite tomt men får man i sig lite mat borde det väl snabbt va igång igen.
    Förkylning har vi just nu den värsta sen han föddes men börjar bli bättre. Hemskt när Anton vaknar skrikande pga av en snorfylld näsa:(

Nu åt Anton 4.30 istället för 5.30, får se om han kan sova förbi kl 6 nu :)

Natti natti!

• Mama Jessie

Sol i Halmstad med och snart promenaddagsSolig

Anton 101201
  • Mama Jessie

Anton har hunnit med 2 vändor i ullared redan och snart dags för en till :). Är ju inte så långt att köra från Halmstad så det kommer nog bli några vändor detta året. Innan jag blev gravid var det flera år sen jag var där men nu har man ju en liten att handla till så då tycker jag det är helt ok att åka dit ofta Flört

Anton 101201
  • Mama Jessie

Anton sov 20.30-5 då han fick mat, vaknade sen 6.30 pigg och snorig men efter näsdroppar, nässug och liggamning somnade han igen till 8.30! Han brukar max sova till 7.30 så det var skönt :)

Nu sover han igen, det brukar bli nån timme på förmiddan och nån timme på eftemiddan och lite 10-minuterslurar ibland men det kan variera rätt mycket. Dagarna då han sov flera timmar på eftermiddan är iaf förbi.
    På kvällen slocknar han vid 20-21 beroende på hur han sov på dagen.
     Är jättenöjd med hans nätter nu men det är ju först de senaste veckorna det har blivit så här bra innan somnade han aldrig för natten före 23-24 och åt minst var tredje timme och när han sov sov han oroligt. Men helt plötsligt somnade han tidigare och tidigare på kvällen och åt mindre och mindre på natten och nu vaknar t.o.m jag pigg på morgonenGlad

Men just nu är det ju "stor" ålderskillnad på våra bebisar här, Anton är ju nästan äldst- stora killen :)

Anton 101201
  • Mama Jessie
    mamma smurfen skrev 2011-03-16 10:56:48 följande:
    jodå blöjan är tung å blöt, å pigg är hon när hon e vaken, å äter som en häst gör hon*ler*
    Nu när hon vaknade, kl 10 så åt hon 240ml , men hon sov från 22-10...i ett sträck.

Igår väckte jag henne halv elva...då hade hon somnat 21 kvällen innan......
    Visst e de skönt att hon sover hela natten, men SÅ måna timmar på raken? 
    Oj 13,5 timme som kunde blivit mer, hon gillar att sova hon :) Men hon äter ju ikapp när hon vaknar verkar det som så det kan väl inte va nån fara och hon har väl alltid sovit så mycket?
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Här kom det typ 1 dm snö igår kväll/natt, men det smälter nu så det var ju lagom onödigt..

Idag väger Anton 7015 g och är 62,5 cm lång. Han hade växt 2,5 cm på 2 veckor vilket är rekord för honom, han brukar öka 0,5 cm i veckan.

Fler med pruttiga bebisar här? Anton fiser en hel del tycker jag och det luktar definitivt inte hallon alltid..:)

Anton 101201
Svar på tråden December Bebis 2010 :)