Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-04-14 09:54:25 följande:
    testlaget svat men synlig +pregg gav mig stara treck men utan färg i söndagshar börjat kissa massor sen ca söndag typhaha ja dom skulle nog sagt du får vänta eller så skulle dom kolla upp mig..ååh jag vill bara veta.. nu har jag varit påtoan 4ggr redan
    Ja gör ett nytt test i morron bitti då Mena söndags e ju jätte länge sen
  • MajMamman08
    sommar83 skrev 2010-04-14 09:24:40 följande:
    :) Ja du ser, mina har inte växt så där jättemycket, men attans vad spända dom känns, och knöliga. Dock så ömmar inte mina, dom VÄRKER Ömmande bröst va mitt första gravsymtom förra gången ja va gravid innan MA. Nu är ja dock trött och illamående med. Men ja har varit så inspårad på att man "bara" mår illa på mornarna vid grav. Men ja mår fan illa upp o ner hela dagarna. Är hungrig ibland, men så fort ja tänker på vad ja skulle kunna äta mår ja illa bara av tanken.Spännande med VUL, mitt blir den 21/4. Ja va ju dum som bokade den tiden då min pojkvän inte kommer kunna vara med, bor i dalarna och blir för långt att åka över dagen bara (ja bor i sthlm) Men men. han får vara med på alla andra sen då ja snart flyttar dit :) Måste vänta med inskrivningen med då ja måste skriva in mig dit ja flyttar. Ingen idé att göra det här ju :)
    Kan du inte byta VUL tid då??? Klart killen ska vara med,hihi! Skulle jag aldrig vilja att min sambo missa!!!! Hehe,ja mina bröst har med värkt,men nu ömmar de bara lite mer....mest på sidorna på nåe konstigt sätt!!
  • MajMamman08
    Emelle:
    Läste din blogg,funderar med på o göra så där med de digitala testet,men som du säger man lägger ut sjukt mycket pengar på gravtest Sen undrar jag det där med HCG halten,inte riktigt fattat de där?? Känner mig med så orolig o vill med göra,men hur går till???via blodprov förstår jag men mäter man hormonhalten? o sen nån vecka efter då igen?? hoppas du kan o vill förklara  när ska du göra VUL?? o sen HCG prover???
  • MajMamman08

Nu tjejer beger jag mig till jobbet!!! jobba till halv 9 ikväller! men kikar in dåe!! Ha de så bra i de underbara vår vädret!!

• MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-15 15:55:04 följande:
    Temp igår 37.1 var jätte jätte varm i hela kroppen blev typ röd blommig i ansiktet ej feber men betyder nog faktist graviditet tappen är mjuk stängd bakvägg idag har jag mått illa och igår kväll men och kissat ja 4 ggr på jobbet och är kissnödig nu med Bim+2 idag Fortfarande symtomer inte lika ömma bröstvårtor men är ömma iafmassa flytningarhungerkissnödiglite illamåendesvullen mage jobbigt att ha magen inne hahalite lilla i underlivet vanliga fall röd rosa haha
    Men knas fia ...varför tar du inte ett CB test???? Gör de nu,hihi!!
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-15 17:38:11 följande:
    Fattar inte heller varför du inte testar igen....:-s
    Kan du inte förklara lite om de där med hcg?? Ja ska ju göra vul den 27/4. kan man ta ett sådant test då med??
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-15 20:49:52 följande:
    Genom att ta HCG prov två ggr med x antal dagars melalnrum så kan man se om en normal stegring sker och det kan då vara ett tecken på att fostret växer som det ska.Jag fick ta sådana prov när jag hade mitt MA för dom var osäkra på om det var en avstannad aktivitet eller om det var tidig graviditet då dom tyckte att dom såg aktivitet...En tabell kan se ut såhär...Veckor efter senast mens (hCG i mIU/ml) 3 5 – 50 4 4 – 426 5 19 – 7 340 6 1 080 – 56 500 7-8 7 650 – 229 000 9-12 25 700 – 288 000 13-16 13 300 – 254 000 17-24 4 060 – 165 400 25 – 40 3 640 – 117 000  
    ok tack men tror du jag får göra ett samtidigt som jag gör VUL?? o sen komma tillbaka?? el ska ett VUL räcka till om man ser att allt ser ok ut?? Men du hade ju tagit sånt där CB digital,tänkte me göra de i morron o se hur många veckor de står,när ska jag ta igen i så fall??
    blir ju så nojjig när man läser massa o själv gått igenom.
  • MajMamman08
    Jenny10 skrev 2010-04-15 21:36:20 följande:
    Oj oj oj vad många sidor det var att läsa igenom här, haha! Många trista nyheter och även en hel del roliga, välkomna nya plus! Det gillas!Själv befinner jag mig i upp-och-ner-vända världen, har ont som tusan och blöder lite då och då, typ brunt eller aprikost eller ljusrosa små fläckar på pappret vid ett eller två toabesök/ dag och har gjort sen i måndags. Jag vet inte vad jag ska tro, får inte göra vul eller andra tester utan bara vänta, så nu är det som om världen stannat och jag går runt helt ensam. Vågar knappt gå på toa, kan inte göra någon som helst fysisk ansträngning utan att få "sammandragningar" eller vad man ska kalla det. Kraftig molande värk ungefär som förvärkarna innan själva förlossningen startade.När jag fick mitt mf så försvann ju alla gravsymptom på en dag och en kraftig blödningn kom ca tolv timmar efter första bruna strimman på pappret, jag fick också rejält ont ganska omgående. Nu har jag ganska ont nästan hela tiden och blöder så ytterst lite att det nästan inte märks så det känns ju som om ett mf borde varit över nu. Eller?? Vad är era erfarenheter?
    åh gumman hoppas så att de inte är någon fara!! Så dumt att man inte får göra vUL el något,visst man kanske inte kan se något,men får du inte göra sånt där HCG prov som Emelle prata om??
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-15 21:08:55 följande:
    Hehe är en snäll flicka har inte brottom (fingrarna kliar) hahahaHur har ni det flickor
    Ne nu tar du ett test innan jag åker upp till danmark o tvingar dig hihi!!! vi e ju sååå nyfikna me jue=)
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-15 21:41:10 följande:
    Kom då kom då ta med ett gravtest också Ge till dem fattiga
    Hahaha kan skicka ett
Svar på tråden December Bebis 2010 :)