Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

hej! 
    Idag är det varmt som sagt! jobbar i Målilla-varmast i landet tydligen och det är klibbigt värre! Skrikandes usch! fattar ju att ni andra har det lika jobbigt med i värmen.
    Men i fredags och idag på jobbet höll jag på att svimma-hann precis och lägga mig på golvet innan jag tuppade av. Tänkte att det kanske var värmen i fredags men sen kom jag tänka på järnvärdet och mitt låga blt. Så jag ringde idag på morgonen från jobbet till MVC och fick komma vid 2. Mitt järnvärde låg på 102-alldeles för lågt! och mitt blt ganska direkt efter jag kommit in i rummet-100/55-även det lågt! Så inte så konstigt att man är yr och konstig.  
    Så nu är det ytterligare medicin-Nifferex för min del. 

Idag är det bara 3dgr kvar till RUL!!  
    (18+5 idag)

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    ensammamma skrev 2010-07-12 21:36:22 följande:

Jaha då blev man ensam denna graviditet med då. Tur att jag har min son som hjälper sin mamma..

nämen! Hur är det med dig då?
  • ÄlskarMina
    MajMamman08 skrev 2010-07-14 21:57:27 följande:

åh ,skönt o höra att fler navlar har ändrat form,hehe

Ja ska inte ha någon annan stav i nu när jag tagit ut min,för förra gången tog jag med ut o då växte de inte ihop så hoppas inte det gör de nu heller,får la ta ett nytt hål annars

Shit..ska man ligga där snart igen o klämma ut en unge...hehe(kollar på tv5)! AJAJ!!! hehe Men gud så mys!!

I morron e de RUL o ja e sååååå nervös,dels för om bebis har de bra o dels om man ska kunna se könet(hade varit skoj om man gjorde)!
    Sen på fredag ska jag berätta för chefen att jag e gravid o då kommer alla på jobbe veta! e sjukt nervös inför de! Nu e de bara 2 st som vet som jag sagt de till!!!

Å jag har ju också mitt RUL imorgon! kl.14 är det dags för oss. Visst är det pirrigt?! Drömmer
  • ÄlskarMina
    MajMamman08 skrev 2010-07-14 22:39:23 följande:
    ja va skoj kl halv 12 för oss=) e såååå nervös...skit pirrigt Håller tummarna för oss i morron o våra bebisar!! Ska ni kolla kön om ni får o kan se??
    Jag håller också tummarna för oss alla!  
    Ja, vi tänker fråga om kön och hoppas de vill säga och bebis är samarbetsvillig!  
  • ÄlskarMina
    Hjärta Är så glad idag! Har fått se min lilla gullepojk i magen idag! JA, det är en liten POJKE! Hjärta
    Allt var som det ska och han viftade mkt med sina små händer och ville sutta på tummen. 
    Hade världens gulligaste BM som var supertrevlig och visade läänge alla delar.

Tycker synd om er som blivit så dåligt bemötta på RUL!  
  • ÄlskarMina

Tack! Känns så härligt idag Först att bebis mår bra och allt är som det ska plus att vi fick veta könet-var ju extra kul att det var just en pojke då jag nu kommer ha en av varje-perfekt! 

Nu ska jag gå och lägga blivande storasyster..med risk för att jag somnar jag med. Säger godnatt för ikväll och kikar in imorgon med bilder.

• ÄlskarMina
    majmamman: Vad synd att det blev så i v-vik. Hade annars hört gott om dom och när vi var där i v.13 så fick vi ett bra bemötande.  Min systers kompisar har fått veta kön när de kunnat se där. Så ni hade nog en extrem otur att få en surkärring igår! Tycker synd om er!  
    Jag var i oskarshamn igår för att det ligger närmre oss, annars hade vi också fått vara i v-vik. Blir att föda där sen iaf.  
  • ÄlskarMina

majmamman: jag bor i virserum så har ju en bra bit att åka när det väl är dags. Är hugget som stucket när det gäller avstånd till Kalmar vs.Västervik. Men Nova föddes i V-vik och jag tyckte det gick bra så tar nog det denna gång med. 

Ser att vissa pratar om sammandragningar..har också upplevt det redan och känner att hela magen blir stenhård -särskilt när jag stressar,har bärt tungt osv..känns som alldeles för tidigt! Känner ibland att man borde slå av lite på takten-skulle vara gutt att få igenom HP sen iom mitt jobb på psyk-boende så innebär detta en risk och tror ju att det går igenom, men man vet aldrig.

Nähä, nu måste jag dra iväg till jobbet! suck..surt att jobba helg.
    Hörs ikväll igen! 

• ÄlskarMina

imorgon är det dags för BM-besök,är då i v.20+0. Ska få lyssna på lillebrors hjärta bl.a. Hjärta
    spanar intensivt på vagnar på nätet, men kommer inte beställa förrens mitten/slutet av augusti. Men är så velig..vet inte vilken jag vill ha ännu.
    De som står på spel är:
    Teutonia spirit
    Emmaljunga City cross
    och sen har jag börjat gilla Urban jungle också..
    Obestämdhmm...

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    Emelle skrev 2010-07-20 21:19:30 följande:
    Ni som vet att ni väntar pojkar. Har ni sett snopp och pung tydligt på era rul?
    Vi såg ju verkligen ingenting av det och jag såg det så tydligt med mina söner...men samtidigt blir man ju lite...Tänk om det inte är en tjej iallafall

Vi har iallafall varit och köpt bebiskläder för över 700:- kr idag. En hel det riktigt flickigt, så hoppas nu det ploppar ut en lillasyster annars har vi massor av fina flickkläder att ge bort!
    Men när vi börjar så är det svårt att sluta. Tur man har en sambo som tycker det är helt ok att gå och välja bebiskläder en hel em!!
    japp, det syntes tydligt. Hon gick ner och kollade så man såg rumpan underifrån och benen åt varsitt håll. Där emellan var det en liten bulle med en spets på. vi tittade alla tre och hon sa att det här kan jag definitivt inte bli anmäld för sen att jag sa fel på. Visst är det en pojke.

Om ni såg mellan benen och inget "bulligt" syntes är det ju en flicka. Du kan ju googla på ultraljudsbilder också så jämför du.
    Kul att handla lite bebiskläder! Satt igår kväll och spanade jag med på nätet. Är sugen på att köpa nu lite, har bara neutrala plagg och sen maassa flickkläder sen Nova. Nu får de ligga kvar i lådan eller kanske syrran får en flicka så då kan ju hon ta dom.  
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
Svar på tråden December Bebis 2010 :)