Inlägg från: ensammamma |Visa alla inlägg
  • ensammamma

December Bebis 2010 :)

Ni som har gått upp lite i vikt de gjorde jag oxå till en början med.. Men på 2 dagar så gick jag ner 10 kg + att min mage e så öm så jag kan inte ha kläder som sitter åt längre... Jag känner av bebisen väldigt mycke.. ag har fått se den redan 3 ggr å ska snart få se den igen. Jag har fått ett ul bild som jag fick då när jag låg inne på sjukhuset... Jag/vi har redan köpt en barnvagn, bilbarnstol, vagga till min lill* plutt. Men vaggan ska vi sälja, + att man fick lite annat smått å gott oxå i detta paket. Oj oj oj men jag har mycke kvar sen min 4 åring föddes så de blir inte så mycket som ska inköpas. Förutom en spjälsäng sen e allt klart. Kanske lite vinterkläder som en overall å mössa.

• ensammamma

God morgon alla. Jag har en väldigt öm mage å kan inte ha några kläder som sitter åt å knappt kan ha på mig byxor då kräks jag som fan jag vet inte vad jag ska göra längre då min barnmorska säger att de e normalt att ha så. Men jag hade inte de när jag väntade min son. Nån som kan hjälpa mig??? Å enligt henne så kan man inte få foglossning föräns i vecka 30 enligt henne å inte nu för de va för tidigt. Jag har fått en sån kraftig ryggskott så jag kan inte ens gå i trappor å de sjukskriver dom inte ens mig för så jag ligger hemma å har ont å äter alvedon å de hjälper inte...

• ensammamma
    Karttikeya skrev 2010-06-17 08:29:35 följande:
    Finns väl massor som fått foglossning tidigare än så?

Låter som om du har det riktigt jobbigt Rynkar på näsan *tröstkramar*
    Jag har aldrig haft foglossning. Men enligt henne så är de typ ligament el ischias. Men men.

Jag har legat på sjukhus å så med så denna graviditet har varit en riktig plåga för mig. Så man kan lungt säga att jag har de jobbigt. Hur mår du å så???
  • ensammamma
    Karttikeya skrev 2010-06-17 08:42:16 följande:

Usch. Konstigt hur det kan variera så mycket på samma person mellan graviditeter.. Jag har inte spytt en enda gång, att spy är i princip det värsta jag vet, lider med dig!!

Med mig är det oförskämt bra. Mina enda symptom just nu är en mage som har sitt eget liv, ibland hård, ibland lös, ibland magknip och en del magkatarr. Annars mår jag fint.

Magkatarr är inte skönt de heller jag har oxå de å äter medicin för de.... Jag har gått ner ca 10 kg för att jag har varit så dålig å blev inlagd för jag va uttorkad som satan så dom kunde knappt sätta en nål å fick dom in en så sprak mitt kärl så jag fick 30 stick för att dom bara sprack för mig. Så jag fick in vätska å näringsdropp å gick upp nästan 100 g om dagen. under tiden jag låg på sjukhuset.
  • ensammamma
    Karttikeya skrev 2010-06-17 08:49:14 följande:
    Vilken hemsk resa du haft.. Har illamåendet lättat något?
    Nej de har de inte men jag äter ca 10 tabletter om dagen för illamåendet. Så slutar jag å ta dom som blir jag ännu sämre än va jag är idag. Men illamåendet finns hela tiden men jag kräks inte lika mycke nu som jag gjorde innan....
  • ensammamma
    Karttikeya skrev 2010-06-17 08:53:28 följande:
    Det är väl alltid något positivt, att du inte kräks lika mycket. Men "bara" att må illa sätter ju många käppar i hjulet.. Hoppas det lättar ännu mer för dig snart!
    De hoppas vi med.... Men jag får leva med lågt blodtryck tills bebisen kommer ut så jag har lätt för att svimma..... Men de e nått jag fixar...
  • ensammamma
    Karttikeya skrev 2010-06-17 08:58:51 följande:

*kramar om* Du är stark och kommer få en finfin bebis till slut, man får tänka så..

Nu ska jag göra det jag gör bäst, ligga i sängen och läsa!

Tack de värmer...

Jag ligger i sängen å äter frukost å har laptopen bredvid...
    Vad läser du för nått???
  • ensammamma
    skogsbollen skrev 2010-06-17 08:59:32 följande:
    @ensamma mamman:
    Men fy för att ha det så hemskt. Jag som gnällde över mitt illamående de första veckorna. Nu skäms jag nästan. Strongt att du orkar, men vad är alternativet(?) Hoppas det ger med sig!!

Vad det gäller SPA och massage så sa de till mig i vecka 10 när jag och sambon var på SPA att de inte ville massera mig. Anledningen var eg inte att man kunde få missfall av massagen, men eftersom missfallsrisken är som störst fram till vecka 12 så vill de inte att man vid ett ev missfall efter massage ska koppla det ihop med just massagen, vilket många skulle göra.
    Jag trodde själv att de skulle försvinna men de har inte gjort de ännu å jag e i vecka 16 så de e lite jobbigt men jag har vänner som har mått illa å kräkts tills dom fick ut sina bebisar. Så de finns personer som får leva med de under hela gradiviteten... Hur menar du med alternativet?? Jag hoppas oxå att de ger med sig....
  • ensammamma
    Karttikeya skrev 2010-06-17 09:04:26 följande:
    Just nu läser jag femte boken i true blood serien Skrattande

Vi hörs lite senare!
    Aha oki e den bra??

De gör vi!!!
  • ensammamma
    skogsbollen skrev 2010-06-17 09:18:15 följande:

@ensammamma:
    Jag menar, du har ju inte så många fler alternativ än att stå ut och orka, förutom att göra vad du kan med tabletter osv. Så menar jag :)

Min syster började må bra först i 7:e månaden. Hoppas det ger med sig tidigare än så för dig.

Jaha du menade så nej de finns inget annat att göra så jag lever på min styrka å sonen så jag tar en dag i taget å äter de jag ska så jag kan få leva lite normalt.

Jag hoppas på att jag innan de mår bra.. helst för 6 veckor sen....
Svar på tråden December Bebis 2010 :)