• LinnV

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-08-26 18:31:59 följande:
    Grattis på årsdagen!! Skål
    Tack så mycket {#emotions_dlg.flower}
  • LinnV

Vi hade bestämt oss för att inte köpa ett skötbord utan bara en skötbädd på tvättmaskinen men vi har insett att vi måste tänka om. Har ingenstans att lägga blöjor, tvättlappar, oljor och salvor och så då. Blir ett sniglar skötbort från IKEA istället..

Hade två mardrömmar i natt om förlossningar.. Jag är egentligen inte speciellt rädd inför förlossningen för jag hade en så lätt med min dotter. Men jag drömde om att allt jag inte ville hände, typ att jag var tvungen att göra ett akutsnitt och de vägrade söva mig, nästa dröm tog jag bussen till förlossningen för jag ville inte väcka min kille och så glömde jag bb-väskan hemma så tog en annan buss hem och hämtade den, när jag kom in igen var jag helt knäck för att jag hade glömt min TENS apparat hemma, bm brydde sig inte heller ett dugg om vad jag skrivit på förlossningsbrevet.. Hade världens ångest när jag vaknade.. Fler som drömmer såna konstiga saker?

Momalicious: Jättesöta små, synd bara att de växer så fort..

• LinnV

Glömde ju fråga det jag egentligen skulle.

Jag har fått sååå himla ont i ett revben, om jag andas djupt eller rör på mig så gör det fruktansvärt ont. Kan det vara brutet eller något? Annars fundera jag på om det är min livmoder som  växt så att det trycker?

• LinnV
    Emelle skrev 2010-08-28 18:54:22 följande:
    Vi ska ha en skötbädd på tvättmaskinen.
    Vi löser det så att vi säter hyllor på väggarna brevid maskinen och där på kommer vi ha korgar med de olika saker man behöver.
    Nu är det ju olika badrummen är planlösta och så, men efter tre barn så känns ett skötbord rätt överflödigt, särskilt om man vill spara utrymme.
    Sen finns det ju jättefina och praktiska skötbord såklart, men det är iNGET måste!
    Vi hade tänkt göra så oxå men bor i hyreslägenhet och de har helkaklat och satt upp en handdukstork på väggen så kan inte sätta upp några hyllor om vi inte vill ha de typ en meter ifrån.. Annars är det ju ett bra sätt att spara plats på precis som du säger.
  • LinnV

Jag har inte kunnat sova något i natt har haft ångest och vaknat flera gånger och bara gråtit.. Jag har mått skit dåligt..
    Min dotter har haft både ögoninflammation och svinkoppor en vecka ungefär nu och var hos läkaren i onsdags men vi skulle bara fortsätta tvätta men det blir bara värre hela tiden. Det är så sjukt frustrerande när det aldrig blir bättre utan snarare sämre.. Jag har tvättat och tvättat och gjort allt läkaren sa men det blir inte bättre, tycker så sjukt synd om henne och känner mig som världens sämsta mamma för att jag inte kan hjälpa henne. Men fick en tid idag igen hos en läkare så får hoppas de har något vettigt att säga och gärna någon medicin också..

Måste få fingrarna ut arslet och ringa mvc psykologen och boka tid och prata lite så kanske jag mår bättre sen.. Är så mycket tankar och funderingar om allt nu när jag är gravid..

• LinnV
    Emelle skrev 2010-08-29 19:13:41 följande:
    KRÄV antibiotika. Läman inte VC utan att ha fått recept!! Svinkoppor är jättejobbigt om man inte får bort dom tidigt!! Hoppas ni fick hjälp idag!
    Vi fick Heracillin, vet inte om det är antibiotika eller penicillin men doktorn sa att det var det bästa, hon fick även ögonsalva. Så inom tre dagar borde det vända sa hon, får hoppas på det. Lina var så duktig fast hon fick ont när läkaren höll på så hon fick köpa två filmer efter
  • LinnV

Usch nu har jag sovit dåligt en vecka, i natt kunde jag inte sova förrän halv 2.. Min dotter mår bättre och ska till sin pappa idag så kanske kan slappna av och sova bättre då. Är helt slut och har en massa jag måste göra idag..

Jag läcker bara lite ibland men kan klämma ut hur mycket som helst.. 
    Har än så länge sluppit kramp i fot och vader..

Momalicious: Hoppas att allt går bra med katten! 

Nu ska jag och dottern äta frukost.. 

• LinnV

blondinkermit: Usch då vad jobbigt.

Momalicious: Hur har det gått med katten?

• LinnV

Det var någon som frågade om babyskydd, vi har fått ett av min sambos syster, det är ett acta graco, det är knappt använt så det duger. Vi sparar pengarna och köper en bra bilbarnstol sen istället.

Fick även skötbord och två IKEA-kassar med kläder, en till mig och en till lillebror

Jag har blivit jätte förkyld helt plötsligt, var på me&i-party igår och  när jag kom hem fick jag ont i halsen och öronen och så täpt i näsan.. Har sovit kanske 3-4 timmar i natt..

• LinnV

Det räcker med en vanlig fleece overall eller liknande. Vi hade bara en sån där nalleoverall till min dotter och hon är född i februari. Om barnet inte ligger i vagnen är det lättare att vira runt en filt än att köpa två olika overaller, eller klä på lite varmare under. Barnet ska ju helst inte vara ute om det är kallare än -20 (eller något sånt).  

Svar på tråden December Bebis 2010 :)