Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

Minifer skrev 2010-05-08 20:20:25 följande:
    Wohooo! Idag har jag mått riktigt bra, och har tagit tillfället i akt att sy Sebastians dopklänning! Dopet är nästa söndag så skönt att få det gjort! Ska sy en liten hätta imorgon! :D (om jag  mår bra *harkel*)
    woaaaa - sytt en dopklänning! Imponerad! :D Så klart du mår bra i morgon - en hätta blir det säkert! ;)
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-05-08 21:56:25 följande:
    Hej! Är helt slut i kropp o själ!!har ägnat kvällen uppe på gyn....åkte in akut runt 8 tiden o hemma nu!Fy fan va tårtar de rullat....åkte in pga av grymma smärtor i nedre magen...kom i intervaller som krampade. Nästan precis som värkar. Grät av smärta o grät att jag förmodligen höll på o förlora lilla mini. DET va inga normala smärtor!! Blödde inte!Va inte jätte skoj o åka in o ingen trevlig personal heller fy tusan så rädd jag va,bad till högre makter att de inte va något missfall på G.och överlycklig o lättad såg vi på skärmen en liten minis som va 2 cm lång vars hjärta tickade så otroligt fint!!! Och allt såg jätte fint ut och inget som höll på o hända!!!Sååååå lättad så de finns inte!!Förmodligen tarmarna som spökade,för de kunde inte komma på va de va annars! Nu är det lite bättre,inga kramper längre bara lite molandevärk!!!Helt slut,så nu blir de sängen! lättad och glad!
    oh vad underbart att höra att allt var bra! Men visst finns det okänsliga idioter i sjukvården! Har stött på en hel del..

Ha en skön lördagskväll nu vännen! Kram!
  • MalakiW
    Mopplis skrev 2010-05-08 22:23:48 följande:
    Jag går med småblödningar här- och de kommer inneifrån slidan inte nått annat.Är rädd och ledsen som tusan även om det *peppar peppar* verkar avta igen.Alla är snälla o peppar mig med de vanliga " det är vanligt med blödningar och kärklen brister osv osv"Men inget hjälper- jag vet allt sånt men ändå känner jag mig helt maktlös.Om det ska hända min lillebebis nått så låt det hända nu, ovissheten gör mig galen.Jag är inte positiv eller negativ- är helt likgiltig för jag vågar inte tänka på än det ena än det andra.Min sambo är bortrest och och jag vill inte tynga ner hans mini semester med sånnahär nyheter- men det är ju egentligen bara han jag vill ha som min positiva förstärkare.Tack för att jag får gnälla av mig iallafall, hjälper lite
    Usch och fy och förstår din oro! Blöder det på "riktigt" eller är det typ bruna flytningar? Klart du ska avreagera dig här - vi finns ju här för dig!

Ring och kräv tid för ett VUL det ska du ha - så du kan slappna av! Håller tummar och tår för att allt är som det ska vara. KRAMAR I MÄNGDER!{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_heart}
  • MalakiW
    NhjärtaD skrev 2010-05-08 21:56:37 följande:
    ja hahaha säkert Ja jag kan med sova hur mycket som helst! så skönt är det!!!
    mm finns verkligen ingen hejd.. jag kan tänka mig att sova i princip var som helst... Råkade somna på jobbet  förra veckan (har eget rum som tur är!) och fick då tangentbordmärken i hela ansiktet... Alla bara " men vad har du gjort i ansiktet.."?!
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-05-08 21:58:24 följande:
    Har ju fortf en tid uppe på gyn på tisdag och den ska vi gå på o göra VUL... Vill veta att allt e bra så de inte hänt något o allt ser ok ut igen!!Usch,varför kan man inte bara få njuta utan tvingas uppleva så hemskt!Tur de slutade lyckligt i varje fall!
    Ja sannerligen! Skönt att få göra VUL på tisdag. Ville få till ett VUL till i veckan, men de vägrar på kvinnokliniken - de är övertygade om att det är UVI jag har, så jag får bara gå runt med min lilla oro...
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-05-09 09:27:42 följande:
    Ja de trodde de hade nåe me tarmarna att göra...men kanske berodde på UVI med?? Fick ju aldig något ordentligt svar av dem gällande de så ska ringa idag o höra!! Ja jag fattar inte varför personal ska vara sååå otrevliga,alltså jag skulle aldrig någonsin kunna vara ,jobbar själv inom vården! ohför mig e de helt otänkbart att de finns vårdpersonal som e så bakom flötet!!! asså e inte UVI farligt och ha under grav?? De e därför ja e så orolig nu när de sa att jag hade vita i urinen o sen inte bryr sig mer!! hoppas du får komma in och göra VUL,vilken vecka är du i?? Vet det är hemskt o inte veta,de sliter ens hjärta i bitar!  Håller alla tummar o tår att det inte är någon fara med bebisen!
    Jo visst är de farligt och därför blir man ju extra orolig! Först när jag ringde till min BM frågade hon om jag inte skulle vänta med att kolla till min inskrivning.. Men den är ju inte förrän 9 juni! Jag propsade på och då sa hon ok - du får väl komma in med urinprov då.. Det lämnade jag in i torsdags eftermiddag och i mitten av nästa vecka ska svaret komma... Det känns ibland som att man måste har starkt psyke för att klara av att hela tiden jaga på så här... tänk alla de som inte har kraft att "kräva" hjälp - de blir ju aldrig hörda. Blir förbannad när man tänker på att det gått så långt att man nästan "ber om ursäkt" för att man kommer och stör och vill ha vård och hjälp.. Mutter..
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-09 13:02:07 följande:
    HAHAHA aawwww!! hihihih! Vad skönt med VUL! Är det nu på tisdag eller nästa tisdag?
    heh :) Fast tyvärr pratade jag om förra veckans VUL ... har inte fått tid till ngn ny...
    Nu får nog vänta till kubben (23 maj) innan vi får se hur det står till där inne. "Bara" två veckor dit...Håller tummar och tår för att allt är ok - det är lätt att nojja loss :)
  • MalakiW
    Emelle skrev 2010-05-09 11:18:30 följande:
    Me too!! Majmamma08-Konstigt att dom inte gjorde något åt en ev. UVI? Tog dom ingen sticka. JAghade ju kraftiga smärtor i Tisdags och åkte in då och fick penicillin mot UVI. HAde också riktigt ont så det är kanske därför du med hade sådana smärtor? Det där är så konstigt alltså... Att dom bara skiter i det. Sinnessjukt!! Har du inga alternativ du kan söka till?
    jag har fått lämna kisse-prov i alla fall. i veckan hoppas jag på svar på odlingen...
    ;)
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-09 13:32:00 följande:
    Idag köpte sambon jätte fina blommor til mig som barnen gav till mig oxå Det är nämligen Morsdag idag i danmark
    aha! Möjlighet till att bli firad två gånger mao! :D. Har de en annan dag för farsdag också?
  • MalakiW
    Momalicious skrev 2010-05-09 14:55:40 följande:
    Vad skönt att det inte bara är jag som är gravid"sjuk". Herregud, kan man vara så här trött alltså? Skulle vilja ligga i sängen och sova dygnet runt. Och kanske äta en riskaka emellanåt. Illamåendet sitter i och jag vaknade med  det i morse igen. Nu har jag laddat upp med olika lättätna saker och mineralvatten på sängbordet så jag kan ligga och mumsa lite innan jag går upp. Är lite lättare då.Jag kan ju tala om att jag ångrar bittert att jag klagade över för lite symptom för ett par veckor sen.. Det har jag fått äta upp flera gånger Men det är ju bra att bebis visar att h*n finns, men kan den lilla inte göra det med ömma tuttar och trötthet istället för illamående? Om man fick drömma alltså..
    heheh- jag "hoppas" också på illamående ;) OM jag får det känner jag att jag kommer få äta upp varje ord (och spy upp dem också...) Själv har jag typ ömma och "värkande" boobs och extrem trötthet.. och så blir jag yr varje gång jag reser mig.. har inte så mkt mer symptom... så ett "fett" illamående skulle inte sitta dumt nu :P
Svar på tråden December Bebis 2010 :)