• ondar

December Bebis 2010 :)

Mrs TH skrev 2010-07-19 21:24:15 följande:
    Vi  dvs jag Vill ha en kronan, svart, blå eller grå, men inte en röd, en -08 och framåt. Fanns 2 st ute på blocket idag när jag kikade, har mailat en, men inte fått nå svar än.
    aha va inne o kikade nu:), va fina de var! Håller tummarna att du får tag i en snartGlad
  • ondar
    Jaya skrev 2010-07-20 06:27:53 följande:
    Åhhh! Jag har haft sådan ångest inatt ! Jag har inte kännt av bebis buffar igår eller inatt!. Är i vecka 18+1, i vekca 17+0 så slog hjärtat så fint, och jag har kännt rörelser innan...
    ·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·December 2010·

Men du! Så här tidigt känner man inte alltid rörelser varje dag. Jag är i vecka 20 och gör det fortfarande inte och det betyder ju inte att något är fel *tröstar*. De är så små än.
    Det är nog bara så att bebisen har så stor yta än att du inte känner allt den gör. Bebis mår bra, det e jag helt säker på!
    Får man däremot väldigt ont och eventuellt blöder osv och inga värktabletter hjälper då är det ju alltid bäst att åka in för då _kan_ ju något ha hänt, även om det är väldigt ovanligt att något händer ett foster i de här veckorna.
    {#emotions_dlg.flower}
  • ondar

Min mammas vän som är barnmorska har kikat på bilderna från RUL på facebook, tyvärr är de ju lite suddiga eftersom man har fotat rakt av med mobilen men hon gissar på att det är en pojke som ligger i min mageHjärta
    Mkt pga att den har så tydlig näsa redan HAHA, ska bli spännande och se om hon har rätt:)

• ondar
    Jaya skrev 2010-07-20 10:31:18 följande:
    ondar: jo det är sant det du säger. har haft en sådan känslig period nu, gråter en massa. ngn mer som gör det? jag längtar så till den 2e augusti då ska jag till bm och lyssa på hjärtljud. vill ju veta att allt är bra med bebben fortfarande :) allt såg ju bra på rul.
    Ja fy ja, ögonen tåras av ingenting nuförtiden och värre lär det väl bli. Kommer över mig ofta och blir bara ledsen. Känner också av att man oroar sig mkt och tänker på saker man inte gjort förut.
    Jag får höra hjärtat först om en månad till ungefär så man längtar ju efter att bebis ska börja röra sig varje dag så man slipper oroa sig så värst. För det e klart man gör. Vi alla kan nog behöva nåt lugnande ord ibland:).
    {#emotions_dlg.flower}
  • ondar
    Stoce skrev 2010-07-20 12:44:44 följande:
    Så ni är flera som har blivit gråtmilda? Själv är jag nästan tvärtom jag, funderar på om något är galet?! Jag har väldigt jämnt humör och är mest bara nöjd och tillfreds. Enda gången jag gråter/får tårar i ögonen är om jag ser en förlossning på tv eller liknande, haha!

Går in i vecka 20 idag, så nu är det halvtid, tjoho! Imorgon är det dags för besök hos BM, ska få lyssna på hjärtat för första gången. Sambon ska med också, så vi ser fram emot det båda två.

Ni som får ut vätska från brösten... hur ser den vätskan ut? Det som kommer för mig, är ganska klart med antydan till svagt ljusgult. Luktar ingenting.... läcker ibland så jag får byta nattlinne, haha!
    Toppen ju att du är så stabil, är du det annars också, när du inte är gravid? Vet många som blir mer stabila med en bebis i magen faktiskt:P.

Va mysigt och få lyssna på hjärtljuden, jag har inte gjort det ännu:(, får det först i vecka 24 så fyra långa veckor kvar:P.

Här läcker det också ljusgult, brukar hitta det torkat runt bröstvårtan ibland. Har försökt och klämma fram något men det går inte hehe.
  • ondar

Min bebis håller mig redan uppe om nätterna, man kan ju undra vad det e för galning som kommer ut i decemberFlört. Nä det e väl inte bara Litens fel men jag vaknade två och behövde kissa, sen var jag hungrig så tog en kopp varm mjölk och försökte somna om men det gick verkligen inte. Så tjugo i fyra gav jag upp, ska ju upp fem o jobba iaf, blir en spännande dag *gäsp*.

Pappan till barnet är också vaken och vi har messat lite tills han ringde istället. Han ska kolla på hus imorrn som finns att hyra och vill att jag följer med och tittar. Han vill att jag ska hyra hus nr två som samma person äger. Försökte måla upp hur fantastiskt det skulle vara för mina hundar att bo där ute och kunna springa fritt, haha han vet vad som betyder något i detta hem iaf. Sa att han vill ha sin lilla unge nära sig helst hela tiden.

Att jag redan har skrivit kontrakt på min nya lägenhet lyssnade han inte på. Inte att jag inte har körkort heller för han säger att han är beredd att betala det för mig bara jag flyttar dit jag med.
    Men jag undrar jag om han tänker framåt, gör män det?
    Om han nu inte vill leva med mig, vilket han säger att han inte vill, vill han då ha mig 150meter bort? Blir inte det om något jobbigt när han skaffar annan familj, för det kommer han ju tyvärr göra någon gångGråter. Jag med förstås, kan ju inte vänta på honom hela livet.

Så jag lovade att följa med honom imorrn- eller sen blir det ju. Tack gode nånting för att jag e ledig på torsdag för jag kommer vara helt slut! Måste greja här i lägenheten innan jobbet också för det kommer en tjej hit och kollar på den idag klockan 17. Alltid ska allt vara samma dag!

• ondar
    Emelle skrev 2010-07-21 09:28:55 följande:

Åka och titta gör ju inget...
    Kanske börjar han tänka om...om nu män gör det

Jag har klart sagt ifrån att oavsett hur mkt jag älskar honom så tänker jag inte bli tillsammans med honom "bara för att jag är gravid". Kunde han inte inse innan att det är mig han vill leva med så ska inte en bebis få honom till det heller. Skulle han vakna en dag med andra tankar krävs det mkt för att få med mig i spelet kan ja säga:P. Men han har haft fyra år på sig så det kommer aldrig att hända.

Han åkte och tittade själv, skulle skicka bilder sen sa han. Usch jag gillar inte alls tanken på att vi inte kommer bo i samma stad mer om han flyttar dit men det är ju tyvärr hans val:/. Jag fick min lägenhet för en månad sen och kontraktet är skrivet så vad jag än skulle vilja så kan jag inte flytta på mig. Speciellt inte dit då jag inte har körkort eller råd till det eller bil. Skaffade mig en lgh mitt i stan nu just för att ha nära till affär, mina nära o kära osv nu när jag får barn, o inte bo ute i skogen flera mil bort. Ska ja bo i en skog ska ja gärna känna fler i den skogen;){#emotions_dlg.flower}
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-21 18:59:07 följande:
    Tack gumman för dina ord.
    Men tänk om anonymisen är död vad händer då hur kommer man att göra vad ska jag tänka på just då ?
    Fan jag vill inte jag hoppas bara att allt är som vanligt.

Jag får inga reflexer ingentng jag fattar inteGråter
    Det är bara som vanligt ju.
    Nu på kvällarna är det inget som händer i magen och jag är i vecka 19 imon
    Men du, rörelser varje dag säger de ju att man inte ska räkna med att känna förrän efter v24.
    Om du har haft kraftiga blödningar o smärtor hade du väl redan vart inne o kikat efter så antar att det inte har hänt. Men momas förslag att ta det lugnt för sig själv idag lät väl inte så dumt *kram*.
    Jag tror lilla anonymisen mår alldeles utmärktHjärta
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-21 19:54:09 följande:

Sara ondar moma
    tusen tack ni har nog rätt.
    Jag ska bara koppla av och tänka på att allt kommer att se bra ut och an våran anonymis är en frisk lten bebis i magen och sover och leker då mamma inte känner av å natten
    Jag ska bara inte tänka på det jobbiga utan tänka på att vi sen ser ett hjärta och sen kan köpa första babyplagg till sötnosen.

{#emotions_dlg.flower} förstår att det inte är lätt när väl tankarna har satt sig men du gör alldeles rätt i det:).
    Stor Kram
  • ondar
    SaraKlippan skrev 2010-07-21 20:11:56 följande:
    Drömmer ni om flicka eller pojke? 

Jag drömmer jätte ofta att ja har en bebis i famnen eller att vi kommer hem från BB och allt är sååååå underbart mysigt... men bebis har alltid blöja eller något på sig så jag vet inte om de är flicka eller pojke! haha inte ens i drömmarna vill den visa sig! Nog inte meningen att ja ska få reda på det! Skrattande 
    Jag drömmer bara om flickor:). Kan inte räkna alla gånger ja ha drömt om en liten tös nu:).
    Mamma drömde häromnatten att hon kom och skulle hälsa på mig o Krille och då var vårat barn rätt stort, en flicka, men hon hade löständer för hon fick aldrig några egna haha. Så hoppas vekligen inte att det där va en sanndrömTungan ute.
    Men jag börjar trots det tro mer o mer på att det är en pojk där inne, ,det ska bli SÅ spännande i december:D, tycker ni inte:)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)