Inlägg från: Småstadsbönan |Visa alla inlägg
  • Småstadsbönan

December Bebis 2010 :)

Viktoria81 skrev 2010-11-25 21:41:06 följande:
    Måste bara berätta att i måndags kom min lilla Joel till världen. Lite tidigare än väntat...i vecka 38+1. Han är världens sötaste Tyst Lycka till alla ni andra med era magar och bebisar!
    Grattis!
  • Småstadsbönan

NhjärtaD: Jag gjorde oxå en vurpa i vår trappa igår den var verkligen snorhal. blev arg och rädd så jag ringde och skälde på sambon varfar han inte hade köpt salt och saltat trappen när den var så hal lite. Lagom med gravidhormoner som spökar i kroppen nu. Hoppas att det blir bra med din fot och att det inte var någon fara med bebien.

Moma: Det ända jag har att säga om hur värkar känns är att för min del så käns det som mensvärk som sitter i hela magen fast 100 gånger värre en brutal smärta kan man säga. Två av mina vänner tycker att det har varit en bra beskrivning efter dom själva fött barn men innan fattade dom inte riktigt vad det var jag menade. Hoppas du hänger med på vad jag menar.

tvåblir3: Grattis till pojken!

I morgon bär det av till ullared för det sista inköpen till mig så jag kan packa klart BB väskan och julklapparna skall fösöka beta av till alla barnen oxå då leksakerna där nere är så mycket billigare.

Längtar så tills på tisdag då jag har mitt läkarbesök som vi skall diskutera igångsättning, då min kropp har sagt ifrån i flera månader nu och det är inte dom vanliga gravplågorna utan smärtor från min stomi och tarmar som inte fungerar något bra nu och jag kan bara säga att det är så smärtsamt att det svartnar för ögonen på mig och jag klarar inte att stå på bena och jag har hög smärttröskel, Smärlindringen som jag äter vill jag inte äta för mycket av då det är bode beroendeframkallande för mig och bebisen.
    På tisdag går jag in i v 37 så då är väll bebisen full gången eller är det inte fören i vecka 38??

• Småstadsbönan
    Emelle skrev 2010-11-26 10:06:41 följande:
    Är så impad över er som orkar åka iväg och shoppa som typ till Ullared osv.
    Jag får nästan panik då vi bara är och storhandlar på ICA!!
    Orkar och orkar, vet jag inte om jag kan säga utan mer måste, jag är oxå helt slut efter jag har varit och t.ex. vecohandlat mat. Men denna gångaen har jag en lista på vad jag behöver och det  är det enda jag kommer å köpa då jag har någolunda koll på vart sakerna står i butiken och en rejärl paus i mitten annar så avlider jag nog, har tur att jag har nära och inte behöver sitta i bilen mer än 40 minuter.
  • Småstadsbönan
    Emynem skrev 2010-11-26 10:14:50 följande:
    God morgon!

Om 4 dagar så flyttar vi till huset och jag måste packa ner allting själv för maken jobbar hela helgen!
    Skit drygt när man knappt orkar röra sig!
    Men men...

En fråga till alla mammor här inne, hur engagerade är era män i graviditeterna?
    Typ, frågar dom en massa saker, följer med till BM, köper grejer etc etc? 
    Min man är väll inte jätte engagerad, tror det ligger mer i vår natur att boa och fixa
    malinsmurfan skrev 2010-11-26 10:20:11 följande:
    Jag har hört att det är vid v.37. fy vad jobbigt med magen och allt, hoppas det blir ett bra samtal på tisdag och att det blir som du önskar. Jag har oxå ätit smärtstillande under grav, mått pest över det, vissa dagar känns det ok då de lugnat mig på MVC, men sen träffar jag nåt rötägg som kläcker ur sig de ena och de andra......som om jag tog dessa mediciner för att jag VILL????? Hur har du hanterat det?
    Det hoppas jag med men min BM valde läkare med omsorg, och sa att hon är en väldigt förstående läkare. Det finn alltid rötägg som inte vet vad dom paratar om, men i mitt fall är det min BM som sagt att det inte är bra för varken mig eller barnet medans en av läkarna sa att det inte var någon fara förutom att barnet kan få abstinens och inte mår så bra utav det efter förlossningen vilket i mina öron låter som en minder trvlig upplevelse. Jag tar så lite smärtlindring jag bara kan och står på mig läkarna skulle aldrig ge mig något som skulle skada eller vara farligt. 
    .
  • Småstadsbönan
    NhjärtaD skrev 2010-11-26 11:10:57 följande:
    Foten är bättre, hände inget med magen i fallet, sköööönt!

Mitt vatten gick inatt flickor efter en färdknäpp har bara haft småvärkar hittills, mer inatt än nu tyvärr, men blir värre när jag är uppe & rör mej, är rätt slut, har inte sovt mer än 3 timmar kanske, men har svårt att sova nu på dagen....har en tid imorgon kl 9 på förlossningen om inget händer innan....

Min sambo har alltid varit med hos BM, men han har inte frågat mej så mycket om saker & ting som jag trodde, inte tagit på magen så mycket heller....men de kanske har svårt att få in det....

Grattis till bebisarna snart är det min tur!!!
    ÅHHH vad man inte alls är avundsjuk Skrattande hoppas det sätter igång  snart!!!!
  • Småstadsbönan
    Selina04 skrev 2010-11-26 15:48:48 följande:
    Hej!

i onsdags morse förlöstes jag i akut kejsarsnitt då vi drabbats av HELP. Vår son som va planerad till lucia kom alltså den 24 november 03.36 i stället. 46cm lång o 2500gram tung
    Grattis till pojken! hoppas allt är bra med er.
  • Småstadsbönan
    linn78 skrev 2010-11-29 07:37:47 följande:
    Godmorgon tjejer. Igår kväll gick mitt vatten. Det började så fint med ett sipprande men i bilen på väg till fl flyttade sig lillfisen (han hade ju inte fixerat sig) och då forsade det ut. Usk som tog emot oss skrattade och sa: -Man kan iaf inte missa att ditt vatten gått!! Då var jag våt både fram på magen och upp på ryggenFörvånad trots sonens supereffektiva nattblöja...Glad Men inga värkar kom igång så vi valde själv att åka hem och sova och nu ska vi in på kontroll på spec.mödravården runt 9-tiden. Vi skulle stannat kvar för det har snöat fruktansvärt inatt så det blir inte roligt att köra till Lund nu... Men nu dröjer det inte så länge förrän bebis kommer iaf!
    ÅHHH så roligt nu har du inte långt kvar inna du får snusa bebis
    Nu kommer bebisarna som på rullande band
  • Småstadsbönan
    Momalicious skrev 2010-11-29 10:11:48 följande:
    Hej tjejer! Får läsa i kapp alla sidor, inte varit inne sen i lördags typ.
    Idag krockade min sambo vår familjebil. Som tur var gick det bra med honom men fronten är tydligen skrot. Tre veckor efter att min vän dog i en bilolycka pga vädret så händer det här och ja, det är inget kul. Hoppas verkligen inte bebisen kommer innan vi har en bättre bil.
    Usch vad läskigt, Tur att det gick bra med din sambo.
  • Småstadsbönan
    linn78 skrev 2010-11-30 08:13:45 följande:
    Liten fl-berättelse: 

Ja, ingenting hände, knappt några värkar öht hela em/kväll. Kl 22:30 började jag få rejäl mensvärk, gick då på toa för att göra nr 2 för det brukar hjälpa. Hjälpte inte! Jag gick ut i korridoren och fick där alvedon av bm för att se om det var fuskvärkar och så skickade hon mej i duschen. Väl i duschen släppte det lite och det var så himla skömt med riktigt varmt vatten på mage och rygg.
       Precis när jag tänkte gå ut från duschen kom den en ny fruktansvärd mensvärk. Jag fick ringa efter personal för jag klarade knappt av att stå, så dom fick hjälpa till att torka och klä på mej. Inga sammandragningar, bara mensvärk så dom satte ett ctg för att se om den gjorde några utslag. Jag kunde inte ligga ner pga smärtan utan stod vid sängänden med sambon tryckande HÅRT i svanken på mej, det var det enda som hjälpte lite.
        Ctg blev taget medans jag stod där och allt var bra med bebis men som sagt, knappt några SD. Jag fick hjälp upp i sängen för en koll. Jag ville lägga mej på golvet men det var tydligen inte så poppisTungan ute. BM konstaterade att jag var öppen 5-6 cm och ner på FL åkte jag direkt.
        Med några stopp på vägen då jag var tvungen att slänga mej på knä framför rullstolen för att öht överleva värkarna så kom jag in på mitt rum på FL. Jag sa till direkt att jag ville ha EDA innan det var försent och det var ok, dom skulle bara sätta en nål i armen först. Så BM sätter nål medans jag ligger brölande på knä på golvet och försöker ta mej igenom den fruktansvärda mensvärken. 
       Med anestesie-läkaren på väg tvingar dom mej upp i sängen igen för en koll fast jag ihärdigt försöker övertyga dom om att golvet är en toppen-platsSkrattande. Dom vinner och kontrollen visar att jag är öppen 9 cm. Jaha, där försvann den EDA:n. När jag ligger där känner jag plötsligt att värken ändras och att jag känner mej bajsnödig istället. Då fattar jag att krystvärkarna har kommit och allt blir genast bättre. Ont på ett annat sätt och jag ser att det faktiskt finns ett slut på detta h-vete.
       15 min krystvärkar och en toppen BM som hjälper mej krysta på rätt sätt, ut kommer lillebror helt perfekt kl 00:14, 3370gr, 49 cm. Lik storebror men ändå inte.<3
       Allt som allt tog alltså själva förlossningen bara ca 1,5 timme när det väl satte igång. Såhär i efterhand kan jag nog säga att den var helt ok, jag önskar bara att jag hunnit få någon smärtlindring förutom lustgas (som jag inte märkte hjälpte). Jag sprack inget och blödde minimalt (ca 300ml).
    Grattis!!! Vad skönt att det gick snabbt!!
  • Småstadsbönan

Idag så var jag hos läkaren för att prata om en ev. igångsättning och den 14/12 så skall vi till förlossningen för kontroll om jag är mogen, är jag det så sätter dom igång mig samma dag.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)