Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Har haft en helt UNDERBAR NATT! IRONI!!!!!!! Hur mycket kan det komma ur en kropp egentligen? Det lugnade sig frampå småtimmarna, men nu är det igång igen!! Förlåt, men AJJ mitt rumphål! Kräks

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-04-30 09:49:46 följande:
    Åh din stackare! Har du xylocain (stavning?) hemma?
    Ja, jag provade och FAN vad det sved hahaha! Men det hjälpte väl åtminstone inför nästa gång.. Ajajaj :P Det verkar ha lugnat sig lite nu.. Får vi hoppas!
  • Karttikeya
    Haligh skrev 2011-04-30 11:16:57 följande:
    Usch jag är så trött att det värker i kroppen. Skulle göra nästan vad som helst för att få sova en natt. Vaknar vid 5 och är pigg som en mört, det kanske vore ok om man fått sova fram till dess, men inte. Jag har så himla svårt att somna om, och kan inte sova på dagarna heller. Sliten!!
    I hear ya! Lilleman har efter natten från himmeln (10 h i sträck) börjat sova oroligt igen.. Vaknar massor med gånger.. Vaknar pigg halv sex, men jag "tvingar" honom att somna om och det går bra till halv åtta typ.. Men ändå, när man vaknar sådär ofta så får man ju ingen riktig sömn.
  • Karttikeya

Tim äter också flaska dåligt, förutom på natten, men det är man ju inte glad åt eftersom man helst vill han ska sluta med just det målet så småningom! ^^ Han har gjort så sedan han var 1 månad, eller inte ätit dåligt, men det har tagit ungefär en 45 min för att få i honom maten.. Måste skrika i en halvtimma först... (spelar ingen roll om det är länge eller kort mellan målen heller)

Nu äter han ersättning 9 (hjälpligt och inte helt krångelfritt), gröt 12, 16 och 19. Sista målet gröt äter han lite ersättning också, men det är helt hopplöst att försöka få i honom ett helt mål ersättning då. Vid målen 12 och 16 testar vi smakisar innan, just nu har vi börjat på lite femmånadersburkar faktiskt: kalops-rotfruktspuré och kyckling-grönsakspuré. Han har ju ätit gröt sen han var 3 månader och är VÄLDIGT intresserad av mat. När han var 3½ månad började vi med först morotspuré och majs-potatispuré, när han tyckte dom var goda efter ungefär en vecka fick han som "efterrätt" lite bär/fruktpuré (blåbär, jordgubbe/äpple, aprikos/banan).

• Karttikeya

Havret i barngröten är inte glutenfritt.. Är glutenallergiker själv och det är enbart ren havre som rensats och förberetts i speciell fabrik som inte innehåller gluten.. Oftast innehåller dessa havregrötar även vetestärkelse och lite annat smått och gott, så nog får dom gluten i sig alltid. Är man så liten så reagerar man ofta rätt häftigt om man är allergisk, på mig märktes det när jag började dricka havrevälling vid sex månader.. Gick ner 2 kg (!!) på två veckor (diarré), innan jag till slut fick åka akut till sjukhuset.. På bvc hade dom sagt att mamma skulle avvakta, det var ju bara magsjuka..

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-05-02 16:02:16 följande:
    Idag har jag en såndär dag när jag känner att jag inte orkar mer. Gnäll hela tiden. Inte äta, inte sova. Suuuck!
    Styrkekram!
  • Karttikeya

Det är inget gluten i själva havret, men det behandlas och hanteras i samma fabrik som vete, råg, korn etc. Därför blir det inte glutenfritt tyvärr. Jag är inte heller så känslig längre och kan äta havre även om den inte är "ren", däremot finns det glutenallergiker som inte kan äta "vanlig" havregrynsgröt man köper exempelvis.. :)

• Karttikeya

Mildhavregröt innehåller ju både havremjöl och vetemjöl :P Banangröten innehåller vetemjöl och rismjöl.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)