Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Man ska introducera gluten tidigt, har jag fått lära mig.. Så vi kör på med gröt man köper som innehåller gluten. Däremot bör man inte göra egen såhär i början, eftersom barngrötarna är mer näringsriktigt anpassade för barn och innehåller extra järn exempelvis.

• Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-05 13:50:09 följande:
    Okej men vad fan är detta då ?
    Jag fick inte ge för det var inte bra.
    Jag gav vanlig havregrynsgröt med vatten ej socker ej smör.
    Men det fick jag inte utan bara affären ELLER risgrynsgröt.
    Jo men jag vill göra eget och inte köpa.
    Ger eget mat med hälst
    Sa hon verkligen att du "inte fick"? :P Låter väldigt konstigt..

Jo klart man gärna ger egen, men det är inget "fel" på den färdiga barngröten.. Den är näringsriktig och har tillräckligt med vitaminer och järn som så här små barn behöver, speciellt när man testar sig fram till en ny kost.

Gör du egen så skulle jag ha i extra fett iaf.. Det rådet har jag fått.
  • Karttikeya

På min bvc sa dom att smör är OK också, i små mängder då naturligtvis. Riktlinjerna för hur mkt salt osv man får ge (nu menar jag inte att man ska ge saltad mat) kommer ändras. Man får göra puré av falukorv osv (mycket salt i det).

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-05-05 19:19:48 följande:
    Jag ger mild havregröt till Elliot, majsvälling testade han igår (och gillade) och jag har även köpt hem lite barnmat för 5-6 månader.
    Jag går mer efter hur Elliot är och hans behov än efter åldersrekommendationerna. Men alla gör ju som dom vill :)
    samma här, vi har testat med 5-6månaders mat redan också. Tim käkade ju gröt när han var 3½ månad så känns ju bara naturligt att "avancera" lite.
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-05-05 19:40:17 följande:
    Ja precis, vi tänker likadant! :)
    Great minds think alike, höhö! Cool
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-05-09 09:46:52 följande:
    Dopinbjudningarna är färdiga! Idag ska jag adressera alla kuvert och skicka. Skönt :)

Insåg även att jag skulle gått upp vid sju när jag var pigg, för det är jag inte nu haha.
    Härligt! Glad

Vi gifter oss om tre veckor och det mesta är också fixat... Bara sprit som ska inhandlas, haha..
  • Karttikeya

Oj.. Vilken chock.. Hon kände väl sig trygg att släppa taget helt enkelt.. Men förstår att det måste kännas jobbigt. *kramar*

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-05-09 13:17:34 följande:
    Åh, gifta sig! Så avundsjuk, fast ändå inte, min kropp är avskyvärd haha. Usch. Men nån gång, när jag är lite snyggare, ska vi allt gifta oss. Ska ni på någon bröllopsresa?
    Haha.. Jag skiter fullständigt i hur jag ser ut i kroppen! Jag vill gifta mig med mitt livs kärlek, är ju inte det att det är bråttom, men jag tänker då inte vänta till jag är smal! Jag kommer vara ursnygg på mitt bröllop ändå Flört

Nej det blir ingen resa. Men en spahelg i sommar iaf Glad
Svar på tråden December Bebis 2010 :)