• Stoce

December Bebis 2010 :)

Måste få avreagera mig lite. Har varit glad hela dagen, är på dag 20+6 idag, alltså prick 50% av graviditeten enligt FL, går in i vecka 21 imorgon.

Åkte hem till sambons bror med familj. De har vetat om att vi försökt få barn ganska länge innan det tog sig(1 år), och att vi haft ett missfall innan det... Broderns sambo har hela tiden upplyst mig om att jag "'är dum" och inte ska planera för mycket, inte köpa några saker förrän barnet är fött, för det är ingen garanti att vi får ett levande barn. Mycket kan hända, och bla bla bla..... Har varit ledsen över det här flera gånger redan, men idag var droppen.

Jag och sambons bror satt och pratade om hur det kändes att börja jobba nu igen efter semestern, och jag sa att det var helt okej. Att jag ska försöka jobba november ut i alla fall. "Usch, att du vågar planera så långt. Man vet aldrig hur det går...." Tidigare på dagen var jag på en loppis (som hans sambo rekommenderade mig!! att gå på för att det fanns mycket barnsaker, hon svänger fram och tillbaka, nu var det tydligen okej då hennes kompis hade loppisen). Deras äldre dotter (7 år) åkte med mig därifrån och vi åkte till dem. Då sa hon "Varför köper du så mycket saker till bebisen innan den ens har kommit?". De pratar tydligen om oss hemma också... och hur dumma vi är som tror att vi kommer få ett levande barn.... så till och med deras barn har snappat upp det.

Har varit deppig hela kvällen, tills det brakade då jag pratade med en kompis om det. Jag ska inte hälsa på dem mer. Det är inte värt det. Vad har de för rätt att säga såna saker till mig? Fy... tårarna bara rinner...

• Stoce

Tack alla! Hjärta

Då är det inte bara jag som överreagerar! Jag pratade med sambon igår då han kom hem, och han stöttar mig i beslutet att vi inte hälsar på där längre i alla fall. Minifer - jag kanske borde köra på din taktik för det KAN ju vara så att det KAN hända något innan jul... nej, jag klarar mig utan sådana här människor just nu. Jag har inte sagt ifrån på skarpen, dumt nog.... håller mig därifrån istället nu.

Idag åker vi på semester i alla fall, ska låna min morbrors stuga ute vid havet och ryssvärmen ska komma hit så vi kan vänta oss 27-30 grader verkar det som. Härligt! Går in i vecka 21 idag, och det känns kanonbra! Har en bikinitopp som jag kan använda på stranden, men behöver nog införskaffa nederdel modell större för magen nu
    Tar med datorn, men kommer nog inte vara inne så mycket. Ha det så gott nu allihop så länge, och mys på med era magar!

• Stoce

Hej tjejer!

Jag har varit tyst ett tag, bara läst här. Har grejjat på här hemma och rensat i uteförråd och sådär. Skönt att få ordning. Vad trist att så många av er är sjuka. Jag har *peppar peppar* inte varit sjuk en dag sedan jag blev gravid, och det tänker jag inte bli heller Oskyldig

Kommer ni ihåg då jag berättade om min sambos bror med familj? De som inte kunde glädjas med oss och jag bestämde mig för att inte hälsa på dem längre...? Fick höra av en kompis igår att svägerskan pratar skit om oss med många. Till henne hade hon beklagat sig att "varför ska det vara såå speciellt när de får barn? Jag har väl också varit gravid, inte var det då någon som brydde sig om mig. Varför ska det vara så speciellt nu för?" osv, hade hon malt på. Jag åkte minsann med henne fram och tillbaka till mvc/lasarett då hon hade havandeskapsförgiftning. Jag var barnvakt titt som tätt för att avlasta, vår gemensamma svärmor och jag tillbringade tre dagar av vår semester med att storstäda hemma hos dem.... Alla var väldigt engagerade om omtänksamma. Det verkar hon ha glömt...

Grejjen är den att min andra svägerska (sambons syster) fick barn nu i april, och då mådde den andra svägerskan jättedåligt över det... att ingen skulle bry sig om hennes barn och bla bla bla. Jag är såå less på henne just nu, och blev bara ännu mer bestämd på att mitt beslut är det enda riktiga. Vi behöver inte dem....

Usch, menade inte att gnälla här... men blir så ledsen, har alltid ställt upp och svalt många elaka gliringar då hon mår dåligt psykiskt, men nu räcker det!

Annars så har bebis börjat ge sig tillkänna flera gånger varje dag. Tror minsann den slår kullerbyttor därinne, bäst den passar på då det ännu finns plats. Jag mår oförskämt bra, gick in i v. 22 idag. Kan få riktigt ont i svanken ibland, men vet inte om det beror på bebis. Yrsel och svimningskänslor pga. det låga blodtrycket, men känner mest av det då jag går i affärer faktiskt. 

Vi var ju på semester förra veckan, och har inhandlat grejjer till bebis. Pingu-vagnsleksak och sängkläder, kanonfina! Fårskinn till vagnen, madrass till spjälsängen, plastade frottéer till säng och vagn, och lite tvättlappar. Det var bra med IKEA, fanns en massa stolar överallt när världen började snurra

• Stoce

Momalicious: Tack! Ja, ibland är man för snäll. Nu har jag visserligen inte sagt till på skarpen, men känns ändå väldigt skönt att ha bestämt mig för att inte åka dit mer. Vår svärmor och svärfar är världens bästa och gör ingen som helst skillnad mellan barnbarnen. Pratade faktiskt med henne om detta idag, och hon tyckte också att jag tagit rätt beslut. Hon försäkrade att alla barnbarnen är lika älskade och efterlängtade, och det hoppades hon att jag förstod. Det gör jag

Trist när ni planerat shopping och inte kunde... att få gå i babyaffärerna när vi åkte på semester var ju det som hägrade mest. Men i och för sig, ni har ju det myset kvar nu.

s89: Man lär sig väl med åren får jag ser det som. Även om man själv vill väl, så verkar det inte alltid gå hem. Man kanske ska se verkligheten lite bistrare, men det vill jag inte heller göra. Nu har jag i alla fall kommit till insikt med detta, och känner mig starkare efter att ha bestämt mig för att inte umgås med dem längre.

Ja, det är verkligen helt underbart att känna bebis. Nu har jag suttit vid datorn i en timme ungefär, och bebis har snurrat på konstant i princip. Det är verkligen världens härligaste känsla, bubblar till av skratt ibland och sitter med ett fånigt leende då man känner sitt lilla mirakel. Och på tal om mirakel, jag tycker Mira är fint om det blir en flicka. Då kläcker sambon ur sig: "Men, den kan ju heta Mi-Rakel om det är en flicka." Han är en stor norrländsk karlakarl som annars inte visar särskilt mycket känslor, så detta kom som en riktig "chock". Haha, så söt han är.

• Stoce
    SaraKlippan skrev 2010-08-06 20:52:52 följande:
    Vill också ha gravidjeans! Finns aldrig i min storlek Har 48/50....

Moma: vad skönt att RUL gick bra Vad mysigt att ni filmade... varför tänkte inte vi på det!? Hade så gärna sett det igen... men vi ska ju också göra könsul så då får vi ju se igen Längtar  
    Jag brukar ha ungefär de storlekarna, men ett par i stl L från HM är för stora för mig, och så hittade jag nu ett par i stl 46 som sitter riktigt bra. Det är värt ett försök
  • Stoce
    SaraKlippan skrev 2010-08-07 14:59:22 följande:
    Tack för tipsen om HM gravid byxor... har inte brytt mig om att prova dem då ja tänkt att de inte kommer passa ändå, ja menar... står det stl 46 så tror man ju att det är det! Men ja ska ta o prova nästa gång ja har vägarna förbi :) 
    Jag trodde inte heller att jag skulle få på mig dem, så jag blev överlycklig när de satt riktigt bra
  • Stoce

Det hände precis en skitläskig grej. Jag höll på att plocka i köket efter middagen, då det kändes som att hela mitt vänstra lår "rann bort". Sen hade jag ingen känsel alls i det, och det småstack. Var som att det domnade bort helt och hållet. Kunde halta mig till en säng där jag lade mig på vänster sida, har hört att det ska var bästa sidan att ligga på för blodtillförsel osv. Det försvann, men vad kan det ha varit? Det var riktigt obehagligt!

• Stoce

Har precis klickat hem lite kläder. Tyckte att de barbapappa-kläderna som du, Momalicious, hade köpt var så söta, och så kollade jag in på HM:s hemsida och hittade ett startpaket. Jag beställde de i 50 cl. De flesta bebisar börjar väl på den storleken i alla fall? Hittade också två fina pyjamaser i härliga färger, och så beställde jag de "magbanden" som ser ut som linnen att ha under tröjor, och ett par svarta mammabyxor att ha hemma. Nu ska jag nog klara höstens garderob. Enda kruxet är jacka, men får nog ta någon av sambons större framåt november... fram tills dess ska det väl inte ha blivit så kallt än, inte ens häruppe i norraste norr! 

Idag har vi varit ute på premiärtur med vår nya sjöbåt, hade det jättemysigt på spegelblank sjö tills spöregnet kom. Då blev jag ungefär på samma humör som vädret och ville bara hem.

Min sambo har börjat kalla mig för muminmamman, börjar anta ett mumintrolls former nu. Han säger det i positiv mening, så jag tycker det bara är gulligt. Mysigt att få höra att det syns så tydligt nu
    Bebis bökar hela dagarna nu, ibland tror jag den går boxningsrond därinne. Det är bara såå mysigt att känna hur den rör sig, går runt med ett leende mest hela tiden! Svägerskan som inte kan glädja sig för oss var faktiskt förbi och hälsade på igår. Alla andra frågar hur jag mår, och säger något om att det börjar synas. Hon sa inte ett ord, men pratade mer än gärna om sig själv och sina krämpor. Jag höll god min, men pratade mest med tvååriga dottern som var med.

Tråkigt att så många av er har ont i rygg/fogar. Själv så mår jag oförskämt bra än. Det var lite läskigt det där när benet domnade bort igår, men kom på efteråt att bebis faktiskt legat och sparkat neråt vänster ljumske ett tag innan, så den kom nog åt någon nerv som du sa Delifi. Annars så är det bara överkomlig halsbränna, och yrsel ibland... Folk säger att jag ser ut att ha gått ihop, mitt ansikte har blivit smalare och över ryggen har jag också minskat. Har ju inte gått upp något, utan det har omfördelats till magen istället, inte mig emot Solig

• Stoce

Grattis MFJG till körkortet! Det är en sån frihet att ha det!

Jag kommer precis från en andlig vägledning som jag hade tillsammans med ett medium. Min mammas morfar August kom för att förmedla sig. Bebis mår gott och växer som den ska, graviditeten kommer flyta på lika bra som hittills sa han, och förlossningen kommer också gå bra. Han såg vatten och att jag kommer bada, och att det nog kommer räcka med lustgas. Bebis kommer vara frisk och må bra, och han visade en flicka, i exakt en sådan mössa som jag har stickat. Spännande! Han  nämnde också siffran 12 i samband med förlossningen, och mediumet frågade när jag var beräknad och det är ju den 13:e, så vi får väl se
    Han sa också att jag gjort helt rätt i att backa vad gäller svägerskan, jag ska ta hand om mig själv och bebisen. Han tycket att jag ska skratta mycket, för då skrattar också bebis och mår fint. Så det ska jag verkligen göra!

Vad tycker ni om detta? Jag har stickat de till sambons systerdotter som döps nästa lördag. Hon kommer också få ett vitt tennarmband med aprikosa kristaller i. Hoppas de uppskattar hemmapysslade saker

Nu ska jag iväg på kräftskiva med fyra tjejkompisar. Ska sitta och mysa i ett lusthus och bara ha det gott. Kommer bli underbart!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)