Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Jaya skrev 2010-05-31 14:24:53 följande:
    Kan man beställa de på nätet?
    Ja, familjetorget.se tror jag det heter...finns massor med prylar där...
    MajMamman08 skrev 2010-05-31 15:05:41 följande:
    Nej vad säger du,gud så hemskt!! Men har du fått hjälp? el väntar du?? Aj aj tarmarna som e så känsliga med
    Ja fick ny medecin för 2 veckor sedan, skulle återkomma efter en vecka om de inte hjälpte...har försökt få tag i dem sen i torsdags....jag klarar mej, jag är van, men jag tänker på bebis...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    maddicken79 skrev 2010-05-31 21:29:12 följande:
    Japp.. Har chron själv å har haft i många år så du förstår jag att du har problem med dina tarmar..=)
    Småstadsbönan skrev 2010-05-31 21:35:08 följande:
    Och jag har Urserös colit och förstår precis hur du har det usch det är inte kul.
    'Förlåt det är en blandning mellan chrons & ulcerös, jag har lite av varje på deras symptom....Skönt att endel förstår...är inte många som vet att man kan ha det här...

men hur ofta får ni skov & vad äter ni för medecin?? vet ni hur bebis påverkas?
    Min läkare har inte ringt mej ännu...
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-05-31 20:24:46 följande:
    Jag ska också köpa en sån angelsound, fast inte av det märket. Har hittat en som fått bättre recensioner.. Kommer dock inte ihåg vad sidan hette. Eller vad själva grejen hette haha. Men men. Så mycket som har hänt här och jag har läst allt men pga min graviditetskoma/glömska så har jag glömt vad jag ska skriva till er alla.  Idag har jag varit på Ullared. ÅÅH, jag älskar att shoppa! Köpt massa fint! Gud vad mycket fina bebiskläder dom hade. Ville köpa allt men jag fick lugna ner mig lite. Köpte en liten vit omlottbody för 29 kronor. ;) Dom hade barnvagnar (!) på Ullared. Blev sjukt chockad. Den jag kände på verkade riktigt riktigt bra. Dock tyckte jag den kändes som den vägde så mycket men jag har ju inget att jämföra med. Jättefin kombivagn med en underbar mjuklift och skötväska. Kostade 1799. Helt galet. Dock kanske vi ska få en Emmaljungavagn av en bekant för samma pris så vi ska kolla in den först. Massa som ingår till den med och den är använd en gång så känns som en rätt bra affär! Köpt massor av fina mammakläder. Det enda dom inte hade var mammabyxor som jag gillade. De hade bara capribyxor och jag tycker det är så fult så det ville jag inte ha. Men köpte flera gravidleggings. Underbart. Massa fint verkligen. Och underbara billiga amningsbehåar. Som ni kanske märker är jag lyrisk. Nu ska jag sluta skriva, måste hoppa in i duschen och duscha av mig shopping svett och damm haha. Alla som är gravida borde verkligen åka till Ullared alltså! Vi ska dit två dagar i sommar och bo på campingen. Gud så nördigt! Duscha och sen inviga min gravid-mjukisdress!
    Ja heja Ullared!!!
    Ska dit innan bebis kommer!!
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-31 22:12:46 följande:
    Finns det någon adress till ullared ?
    menar du internet adress?

gekås.se tror jag...
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-05-31 22:23:19 följande:
    Åhh, är så besviken Var ner och kikade på barnvagn idag, ville absolut ha babytravel amsterdam (hette jogger förut) men nu finns det inga fina färger längre. svart, indigo, mörk beige och brun var det enda som fanns. Nu vet jag inte längre vad jag vill ha, vill ha en vagn med lite färg och tre hjul. Får väl bli Teutonia istället nu kanske.. Tänk vad man kan bli sur för så lite, har världens humörsvängningar. haha, stackars min sambo som får ta emot allt. Jag har ingen aning om hur vi ska berätta för min sambos mamma att hon ska bli farmor?! Hon är en sån som är negativ till allt och alla typ. Hon bara gnäller och klagar, tex så skällde hon ut mig efter noter för att jag piercat mig i läppen i höstas. Vi vet båda att hon kommer att bli sur men vi vill ju endå berätta själva, alla våra kompisar och mina släktingar vet så bara hon får veta så kan jag berätta för alla sen. Någon som har något bra tips?
    jaså har de bytt namn? fast jag ska juh syskonvagnen, kommer inte ihåg vad den heter...
    men jag är likadan, blir så besviken för lite....
    tycker med synd om min sambo....

oj vad tråkigt med en sån farmor har inga förslag...hade inte sagt nått utan hon hade fått komma på det själv...frågar hon varför ni inte sagt nått så säg för att du är så negativ så kanske hon lär sej hihih
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-05-31 22:39:18 följande:
    Japp, de ser precis lika ut, men heter amsterdam nu. Hade min i tre år och var super nöjd så känns tråkigt om jag inte kan hitta en sån igen som jag vill ha. Vill ha en ny helst, men det finns begagnade som är fina färger. Syskonvagnen antar jag att det är samma där med färger. Den heter dublin såg jag nu Ja de kan inte ha det lätt stackarna.. Ja du, det var ingen dum idé, kanske kan vara ett sätt. Får prata med min sambo i morron, han sover nu
    jaha där ser man!
    Vi köper nog begagnad, men ändå nyare...kan juh komma undan med hälften av priset & det är bra de....

ne verkligen inte, men inte vi heller

hahaha, ja det var ett vågat förslag iaf
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-05-31 22:46:59 följande:
    Ja det är bäst. Man blir så snål när man är där dock. "Nej men den här BH:n kostade 89 kronor, GUUUUD så dyrt!" Haha. Men man får typ 1000 kilo kläder för två tusen vill jag lova. Har så mycket så jag kan ha nytt på mig varje dag i två veckor och ändå ha kläder kvar Jag tittade på bebiskläderna och grejerna.. ÅÅÅH, ville köpa allt i princip. Men vi ska ju dit sen i sommar som sagt.. Gudars vad det ska bli kul.
    ja man blir det, men det är faktiskt svin billigt!!

hahaha ja, jag har endel sen innan men lite nytt vill jag juh ha
  • Trollungarnasmamma

Jahopp....kan inte somna om...vaknade 4.30 av dottern...hon sover igen men inte jag....är tok täppt i näsan, orolig för bebis, suttit på toa i säkert en halv timme.
    har sovit dåligt inatt me...

suck suck....ligger i soffan nu...vilar lite...är hungrig men ändå inte....seg....

men godmorgon iaf

• Trollungarnasmamma
    Stoce skrev 2010-06-01 07:11:05 följande:
    Tack alla som gratulerade igår. Det går fortfarande inte att förstå att den lill* krabaten lever, i mig, utan att det alls syns eller känns annat än på mina symtom. Läkaren hade med sig en "praktikant", vad det nu kallas inom sjukvården, som inte var så "hålvan" om man säger så, som också fick känna efter på livmoderns storlek. Min sambo har fnissat lite åt det efteråt "Tänk om jag också frågat om jag får känna?". Haha, undrar vad de hade sagt?! Idag väntar veckans jobbigaste dag i mitt lärarschema, lektioner från 08.00-15.00 med endast en halvtimme lunch. Känner INTE för att ta itu med åk 5-9 nonstop, sprängande huvudvärk idag. Men men, det är SISTA tisdagen detta läsår! Nästa tisdag ska vi ha brännbollsturnering så det känns ändå som att "nu kör vi, året sista jobbiga dag" Ha det gott idag gravida damer!
    hahahaha, ja det är roligt med praktikanter ska själv bli en snart hihihihi
    Ja det är så häftigt att de lever sitt egna liv där inne medans vi knappt känner nånting!

Ja hejar på dej som sagt sista innan terminen kan man nog stå ut med
    Ha det bäst & kram tillbaka!!
  • Trollungarnasmamma

jag somnade om vid halv sju ca till sju...inte mycket att hurra för...känner mej rätt seg nu...väntar på 3 olika telefonsamtal idag...ringer de inte får jag börja jaga imorgon igen....suck suck.....
    Vill bara slappna av!!!!!!! veta att jag & bebis mår bra!!!

kram på er från en gnällig mej...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)