• Emynem

December Bebis 2010 :)

MFJG skrev 2010-11-23 10:33:03 följande:
    BM-besöket gick bra idag. Samma sfmått som förr veckan och alla värden var bra. Bebis ligger ordentligt nerkilad. Hon sa "han ligger ännu längre ner nu, jag kan bara känna hans käkparti"..=)

Jag har molvärk i ryggen fortfarande. Sen har jag FRUKTANSVÄRT ont i fogen fram. Det är riktigt illa och har varit det sen inatt. Tyck synd om mig? Någon mer som har som jag?
    Jag har också fruktansvärd värk i fogen fram. Har svårt att röra mig över huvudtaget. Fruktansvärt!

Går som en pensionär, och tycker inte att kryckor hjälper alls! :( 
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-23 10:36:07 följande:
    Mohahaha jag lovar dig haha om du vissar sambon din slemproppen kommer han att svimma då med 100% stående hahaha

Kan berätta när jag väntade sonen andra så hade jag BF 4 aug ingen bebis men en FETT STOR klump gele glump haha kom ut genomskilning ej svårt att missa den var min 5cm tjock och stor i alla dredden haha och jag bara tog upp den från mina byxor trosor med pappaer och kände på den ajg var självklart jävligt glad och nyfiken!!
    Och bara tittade på den haha
    Roppade in sambon till toalettet vissade honom ja där stod han och bara tittade på slemmisen och bara tittade och tittade och jag hade ingen kontakt alls med honom
    Plötsligt ringer han sin mamma och bara jag tror att Carina ska åka in till förlossningen idag.
    Visst Visst jag sparng upp och ner för 5 våningar städade drack hallonbladsthe jorde allt hade sex ocskå haha men nopp ingen kille tittade ut utan 10 dagar efter med kejsarsnitt planerad.

Men ååååh jag vill också ha drömmar hahahaha men varje gång jag går upp för att kissa det första jag tänker på är fostervatten shit tänk om den skulle komma då man ''kissar'' hahaha och inga värkar alls.
    Men åååh idag är det BARA 7 dagar tills vi kanske kanske kanske får träffa bår bebis på riktigt !!!!!!
    När min slempropp gick med första sonen så kom det som gele för mig också, mest genomskinligt med även lite grönt i (har jag för mig), kom inte så mkt som det kom för dig men det var så att man reagerade och tyckte -Vad i h-vete är det där? hahaha...
    Sen 7 dagar senare gick vattnet :)

Så hoppas på något liknande denna gång, så man får en liten "förvarning" om att det är på g.

Jag avundas dig som snart har din bebis i famnen!!!
  • Emynem
    linasmama skrev 2010-11-23 10:41:47 följande:
    Grannarna har hållt på och väsnas sen kl 8 i morse och håller fortfarande på, låter som de slipar parketten eller något.. Har sovit dåligt i natt för bebis har haft gymnastik hela natten och jag har fått springa och kissa hela tiden.. Så var lagomt glad när de började..

Jag vill ha bebis nu, helst igår, är så jobbigt nu i slutet och veta att det kan hända när som helst.. 

Magen har sjunkt massor sen igår, den ser helt annorlunda ut nu så kanske händer något snart.. Han har lagt sig så han kollar in på min rygg nu. Men hur kan bebis vrida på sig när han är fixerad?! 

En  annan sak jag funderade på igår när jag inte kunde sova, hur vet man att det är värkar man har och inte onda förvärkar bara?! Min BM sa att jag skulle åka till förslossningen på en gång jag kände något för att det gick fort med min dotter så måste ringa hem min sambo direkt, han pluggar så han kan åka direkt om han inte är på körlektion..
    Min första gick det också fort med, min BM har sagt att om mina värkar startar och jag är osäker på om det är förvärkar eller inte så ska jag ta en varm dusch eller ett bad och om det inte blir bättre då så ska vi åka in ASAP!

Haha, så vi får väl se :).
    Hur snabbt gick det med din första?
  • Emynem
    linasmama skrev 2010-11-23 10:49:42 följande:
    Hur fort gick din första förlossning? (glömde jag skriva)
    Min gick på 2,5 timmar från första värk. Så min BM har sagt åt mig att ev förbereda mig på att föda hemma!
    Vill inte det! Hoppas att vattnet går så finns det inget att fundera på utan är bara att åka in direkt!
    Dock så sipprade mitt vatten i ca 12 timmar innan Viktor var ute.
    Men det var så lite och difust så det förstod inte jag, trodde det var flytningar.

Jo, jag frågade min BM igår som sa att de hade två stycken badkar nu men att de var mindre än tidigare.
    Hur ska jag då få plats? Hahaha...

Vilken vecka är du i? 
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-23 10:46:06 följande:
    Hahaha ja förvarning är toppen!
    Jag hade ju massa slemmiga flytningar innan denna lossnade men tillslut kom ju hela klumpen haha
    Men ja man vet sen ca 7 dagar så kan det kända saker med en.
    Och vissa samma dag ocskå

När dottern föddes ja hon gick över bf+7 gick vatten bara plötsligt utan förvarning eller värkar bf+8 kom värkarna haha och jag åkte in bf+9 föddes skitungen hahahaha

ååh vet du jag längtar jag fattar inte jag vet inte men jag har en mycket stark kännsla att denna är så pass stor att dom kommer säga HERREGUD han måste ut nu.
    Haha jag kan inte fatta att det är på riktigt jag kan inte det vadå är jag berädd att möta honom hur kommer allt att gå vad ska jag göra åååh skit likom
    Men jag VET att när jag ska lägga min på måndag kan jag inte sova alls
    Alltså guuud, jag har glömt allt sånt där från förra gången. Minns inte alls om mina flytningar var annorlunda eller så. Hahaha...

Förstår att du längtar! Det gör vi alla! Hahaha...
    ;D 
  • Emynem
    linasmama skrev 2010-11-23 16:30:06 följande:
    ojdå, det tar väl ca ½ timma för er att komma till förlossningen också så förstår att du vill att vattnet går. Annars är man ju aldrig 100 på att förlossningen har startat.. Får hoppas det inte går fortare den här gången än sist..

Haha, jag vet inte hur de var förut men är de som vanliga badkar nu?

v. 37+6 idag  
    Ja, kortare än 2,5 timmar känns som att det kan bli lite tajt så hoppas på att det tar runt samma tid den här gången också!

Jag tror det, förut så var det ett triangel format bad så de är ju lite större.

Ohhh då är det dags när som hellst! Min son föddes på 37+6 ;) 
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-23 16:32:02 följande:
    Vi har 1 timme till förlossningen och det finns riktid badkar i BB rummet om man vill bada
    LYX! Så bra har vi inte här... bara att hoppas att de två baden inte är upptagna av andra mammor :)
  • Emynem
    Sandragumman skrev 2010-11-23 19:46:31 följande:
    var å gjorde ett vändningförsök idag!
    misslyckat blev de då bebis låg pall där den låg, så den kommer ligga kvar i säte, de mätte bäckenet å jag är "godkänd" de håller måttet med längden å så.....
    men nu vet jag inte riktigt hur jag s ka tänka, sätesförlossning eler snitt!!!!

jag blir inte riktigt klok..... så förvirrad
    skulle jag välja snitt så blir de inbokat i vecka 39+0 men hon trodde att jag kanske skulle komma igång innan dess pga att min första kom så tidigt.
    Varför får du snittet så sent?
  • Emynem

Godmorgon min damer!

FY sjuttsingen vad man sover dålig nu mot slutet. Vaknar 100 ggr om natten och ingen ställning är skön att ligga i. Gör ont i armar, ben och rygg. Sen ifall man vänder på sig så får man en massa SD.
    Sen sitter man som ett vrak på morgonen när lillen vaknar och vill upp. Tur att han går på dagis så man kan sova lite på dagarna. Är helt slut och lider av fruktansvärd huvudvärk!

Nu vill jag bara att mini ska komma så man kan bli människa igen :/

Hur har ni här inne gjort med namn på mini, har ni "bestämt före" eller tar ni det när mini är född? 

• Emynem
    ÄlskarNova skrev 2010-11-24 08:21:27 följande:
    Håller med om sömnen! Sover med en avlång kudde och en vanlig kudde bakom och framför mage/rygg. Men tycker inte det hjälper längre.. Det är bökigt och man blir kissnödig, och då ska det stökas med det me.
    Man kan knappt andas och det spjärnas åt ALLA håll och kanter. Bebis-kom ut nu!
    Är förresten i vecka 39 idag! Tungan ute 

Vi har två namn vi fastnat för: Arvid och Elliot. Nova tycker Olle, och det gillar vi med men passar inte riktigt ihop med övriga namn. Vill iaf inte bestämma namnet innan vi sett hur han ser ut och passar till. Baby 
    Ni då? 
    Men då är ju iaf ditt lidande snart slut! Jag är bara i v.35+4! Suck...

Ja, vi har lite namnförslag men vi har inte disskuterat det allt för mkt faktiskt. hehe... börjar bli lite stress kanske.
    Men vi kommer inte att bestämma oss för något fören han är född.
    Jag måste SE honom innan jag kan ge honom ett namn.

Min första son hette Adam när han låg i magen men när han kom ut tyckte jag inte alls att det passade, utan
    det var helt enkelt en liten Viktor :) 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)