• Emelle

December Bebis 2010 :)

AnnaCL skrev 2010-04-21 20:07:16 följande:
    Hej igen på er alla. Har varit bortrest och har haft en massa sidor att läsa ikapp, kul! Är i v 5+5 ungefär och mår illa, ont i brösten och enorm trötthet. Tycker att det är påfrestande att jobba med patienter när man mår så illa på mornarna. Försöker verkligen att trycka undan illamåendet. Märker att det funkar att äta lite då och då under förmiddagen. Jag tycker att det smittas att vilja göra VUL, vore så underbart att få se ett hjärta slå. Men jag har ingen som helst anledning att uppge för att få göra ett så antar att man får vänta helt enkelt.Kul att vi kan följas. Man är ju hemlig ännu men här kan man ju verkligen ventilera.
    Välkommen hem
    Om du är sugen är ju privat klinik ett alternativ för VUL om man inte vill vänta i 18 veckor för att få se sin lilla böna!
  • Emelle
    Ellans skrev 2010-04-21 19:44:11 följande:
    Det låter ju super bra! Det verkar vara här på vårat sjukhus som det inte alls fungerar så där. Önskar någon hade brytt sig och frågat mig också om vi hade velat göra något extra. Jag fick MA i v.12 och det hade varit dött sedan v.6-7. Men det var inte alls något konstigt med det, säger dom. Och fast jag fick infektioner och fick tabletter och det strulade alltså super, så ingen erbjöd mig någonting. Jag fick iofs gå till 6 st olika läkare. Men den enda hånade mer än den andra.Jag fick inte komma på hälsosamtal heller förns om 2 veckor och då är jag i v.8-9 innan jag får prata med en barnmorska. Verkar som man måste sköta allting själv!Låter ju jätte bra för eran skull iaf att dom hjälper er! :) Jag önskar er all lycka till den här gången! :)
    Tack, och givetvis önskar jag er detsamma. Hur länge sen var dte du fick MA:t??

Vi har haft tur och få träffa supersnälla läkare och barnmorskor som förstått och varit supertröstande och stöttande. Det har varit så många tårar under tiden...
    Jag har också fått infektioner och strul efteråt.
    Du får gärna läsa min blogg.
    Första blogginlägget skrev jag efter beskedet att det inte såg bra ut därinne...
  • Emelle
    Licebe skrev 2010-04-22 16:18:24 följande:
    Nu måste nån berätta hur det är för jag känner mig lite dum.Jag är i vecka 4+1. Är jag då i vecka 5?Hur kommer det sig?Och om Jag ska titta på hur fostret utvecklas, ska jag då kolla hur dom är i vecka 4 eller 5?
    Har har gått 4 fulla veckor och en dag. Alltså i den 5:e veckan.
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-22 14:46:21 följande:
    Jag har fått tid till NUPP test den 7 juni....långt dit,men då e jag i v 14 (13+1). Sen fick jag ändrat min inskrivningstid till den 10:e istället för den 17 maj Nån mer som ska göra NUPP?? (får de genom MVC då de e BM under utb som ska göra detta)
    GRATTIS!
  • Emelle
    shiny02 skrev 2010-04-22 15:07:46 följande:
    kikar in...var minst en vecka sen sist jag var in här. blöder till o från, vissa dagar mer vissa dagar mindre ringt 1177 massor med ggr, även kvinnokliniken men faen va svårt är att få gå på ett VUL. skulle bara vänta i 3v o göra nytt gravtest. Men igår kväll börja jag störtblöda...fick ont, trodde magen o ryggen skulle ta kål på mig,kändes verkligen som allt var över... Ringde och fick åka in akut. kl. 01.55 fick jag se på skärmen...hjärtat tickar jag är FORTFARANDE gravid *L* risken är väl nu 2% att jag får MF enligt läkaren eftersom allt var klart på bilden,hjärtat såg bra ut, man såg allt klart o tydligt. överlycklig, men tar dagen som den kommer...tror fortfarande inte på att han/hon kommer att överleva pga mina blödningar men får njuta så länge de går :)  
    Å så skönt!!
    Grattis!
  • Emelle

Idag har jag inte alls så mycket symptom och då blir jag ju genast nervös.
    Mår inte alls illa och ingen molvärk i magen. Lite trött men inte som igår och pyttelite ont i ryggen. Bröstvårtorna ömma fortfarande men det är också allt.
    Nån mer som har mindre symptom nu än tidigare...Växlar sånt?

• Emelle
    AnnaCL skrev 2010-04-22 20:34:26 följande:
    Vad tror ni och har på känn, vad har ni där inne, är det en pojke eller flicka? Har ni något ni hellre önskar om ni verkligen känner efter?
    Jag tror att det kasnke kan vara en liten tjej den hör ggn
    Sist jag avr gravid (MA:t) så kände både jag och sambon. KILLE! Helt galet. Vi kommer iNTE få någon tjej sa jag då.
    Men den här ggn känns det annorlunda...Mmmm jag tror på tjej den här ggn!
  • Emelle

Jag som sa jag inte kände något...Nu har jag mooolvärk som känns!!
    Har köpt ett par POP mammajeans idag. Och budat på tre begagnade på Tradera. men vad fan. Går det är helvete igen får jag väl lägga dom i lådan tills jag blir gravid igen....

Sov gott tjejer. Nu blir det soffhäng!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)