Inlägg från: ensammamma |Visa alla inlägg
  • ensammamma

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-06-17 11:22:35 följande:
    Fy vad jobbigt det låter för dig ensammamma! Jag hoppas verkligen att det lättar snart för dig så du kan få leva lite.

Är dödstrött nu. Blä. Men det var sååå härligt att få se bebis, att den fanns och mådde bra. Att man kan vara så kär i nåt så litet alltså! 
    Mmm så här har jag haft de sen i vecka 6 eller 7 kommer inte riktigt ihåg när de började å de blev bara värre å värre så nu hoppas jag att jag snart kan få leva ett "normalt" liv.....

Jag har sett bebisen 3 ggr å ska snart få se den igen så de så mysigt.. Mmm de e en härlig känsla att va kär i något som växer i magen....
  • ensammamma

Tack alla er med era fina kommerntarer... De värmer väldigt mycket... Jag fick reda på igår att jag kommer förmodligen att va sjukskriven under hela min gradivitet så jag kommer att klättra väldigt mycket på väggarna... Jag måste snart skaffa mig en hobby som jag kan göra medan jag går hemma å sjukskriven......

• ensammamma
    s89 skrev 2010-06-18 10:59:40 följande:
    Usch då.. Så länge? Jag ska till min  BM nu, har varit sjukskriven i 3 veckor för foglossning nu, Får se om det blir förlängt eller ej.. Hoppas du hittar någon sysselsättning så du slipper klättra på väggarna Flört Men visst, man blir tokig av att bara gå hemma!
    Hoppas det löser sig för dig.
    Kram 
    De har en del att göra med min rygg å sen mina kräkningar mm.... 

Jo jag hoppas verkligen att jag hittar nått att göra så jag slipper klättre på väggarna.....
  • ensammamma
    TheUnknown skrev 2010-06-18 21:22:55 följande:
    Hej alla.. Jag är här.. Har sån jävla panik och en ångest jag kräks av och kan inte äta eller sova... Jag har blivit lämnad. Vad i hela helvete ska jag göra?? Jag vill inte :(

Hej. Jag vet själv hur de är att bli lämnad när man är gravid. Blev de med min son som jag fick för 4 år sen. Man klarar sig väldigt bra utan dom men jag vet att de gör så himla ont inombords. Som dom andra skriver vi finns här för dig. Tänk på dig bebisen å din dotter så låt han bara va så kommer han kanske tillbaka å finns där för er. Kanske inte som ett par utan som vänner... Vi får se vad tiden har att utvisa. Sköt om dig nu... Kramar

De här med att må illa å kräkningar har jag gjort nu sen i vecka 6 å är i vecka 16 snart 17.

• ensammamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-18 22:05:08 följande:
    Har du provat åksjuktabletter ?
    Hoppas du blir bättre snart och kan njuta istället.
    Jo men dom hjälper mig inte så jag äter 3 andra tabletter för illamående...
  • ensammamma

Jag har känt bubbel hur man ska förklara de nere i magen känner de som bäst när jag sitter å lägger magen i knät. De e så mysigt har kännt de i flera veckor eller rättare sagt sen jag kom hem i från sjukhuset.

På tal om annat så har jag berättat att har varit så öm i magen väldigt länge å kan knappt ha byxor på mig. Va vid läkaren i fredags å lämnade kissprov. Han kollade på alla mina provsvar sen i april å säger till mig att jag har haft urinvägsinflamation sen april men nu hade de gått upp i urinblåsan å hade kanske tagit sig till njurarna. Så nu äter jag antibiotica å jag blir bara sämre. Har så ont i bäckenet å värker i hela ryggen så mitt ryggskott har blivit värre oxå. Så jag kommer inte upp ur sängen om ingen hjälper mig å kan inte gå för de gör så himlans ont så tårarna rinner längs med kinderna.... Jävla kräkningar oxå nu får de va nog men tydligen inte...

• ensammamma
    empans skrev 2010-06-20 08:16:26 följande:
    Usch vad jobbigt dert måste vara för dig. Tyckte synd om mig för att jag inte kan träna längre pga uppluckring av alla leder i kroppen. Förstår nu att jag har det ganska bra. Lider med idg. Hoppas inflamationenn lägger sig snabbt och bort med det där satans illamåendet.

Styrkekramar
    Tack jag hoppas verkligen jag med för jag orkar inte ha de så här längre... Har mått så här sen i början på april å de e fan inte kul längre....
  • ensammamma
    MFJG skrev 2010-06-22 06:03:43 följande:
    Stoce - Såna flytningar har jag haft hela graviditeten..Slemmiga som äggvita ungefär..Är tydligen rätt så vanligt vad jag har förstått..

Vi vill också gifta oss. Har skickat in papper om Hindersprövning. Men vi kommer ha ett litet bröllop och så festen om ett år antagligen. Så först gifter vi oss och sen ska vi spara pengar till festen. Jag har aldrig drömt om ett sagobröllop. Jag vill bara visa hur min starka kärlek till min J och inget annat. Hade kunnat gifta mig i jeans och sneakers om det skulle vara så. Då lägger jag hellre krut på en lite finare ring som vi ska bära resten av våra liv. Sen ska vi ha en väldigt enkel fest. Utan bordsplacering osv. Grillad mat, buffe bord. En liten bar med bartender, där man skänker valfri summa i en burk för vad man köper.

Jag hade en störtblödning i måndags. Fick åka in akut. Men allt såg bra ut. Har slutat blöda nu men ska vila i 2 veckor till. Imorgon ska jag till läkaren för foglossningar. Det är HELT makalöst så ont jag har redan nu.

Så nu har jag skrivit en mindre novell. Går in i vecka 15 idag =) Wiiie! Tror jag också känt "fladder" men längtar tills det verkligen känns när buse i kulan rör sig..

Är det någon här som bloggar? Har vi en BF lista?? 
    Jag åkte in akut igår för dom trodde jag hade fått urinvägsinflamation som hade gått upp å satt sig i njurarna men de va inte de utan de va en sån kraftig foglossning så jag ska gå vid sjukgymnast å kiripraktor för att få hjälp med allt... Har en nerv som sitter vidd bäckenet som ligger i kläm så jag har fått en sån kraftig folossning så jag får inte ens gå i trappor bära något eller köra kundvagnar el vagnar över huvudtaget. Så jag är mer eller mindra handikappad. + att jag får inte gå gravidtetsveckorna ut kommer att bli igångsatt i vecka 35-36 år i vecka 17 nu.

Vi e några som bloggar å sen så har vi en Bf lista ska plocka fram länken till dig om du vill de..
  • ensammamma
    MFJG skrev 2010-06-22 06:03:43 följande:
    Stoce - Såna flytningar har jag haft hela graviditeten..Slemmiga som äggvita ungefär..Är tydligen rätt så vanligt vad jag har förstått..

Vi vill också gifta oss. Har skickat in papper om Hindersprövning. Men vi kommer ha ett litet bröllop och så festen om ett år antagligen. Så först gifter vi oss och sen ska vi spara pengar till festen. Jag har aldrig drömt om ett sagobröllop. Jag vill bara visa hur min starka kärlek till min J och inget annat. Hade kunnat gifta mig i jeans och sneakers om det skulle vara så. Då lägger jag hellre krut på en lite finare ring som vi ska bära resten av våra liv. Sen ska vi ha en väldigt enkel fest. Utan bordsplacering osv. Grillad mat, buffe bord. En liten bar med bartender, där man skänker valfri summa i en burk för vad man köper.

Jag hade en störtblödning i måndags. Fick åka in akut. Men allt såg bra ut. Har slutat blöda nu men ska vila i 2 veckor till. Imorgon ska jag till läkaren för foglossningar. Det är HELT makalöst så ont jag har redan nu.

Så nu har jag skrivit en mindre novell. Går in i vecka 15 idag =) Wiiie! Tror jag också känt "fladder" men längtar tills det verkligen känns när buse i kulan rör sig..

Är det någon här som bloggar? Har vi en BF lista?? 
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51698829.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

De e 2 olika bflistor om jag har förstått de rätt... Jag e med i den övre länken..
  • ensammamma
    Momalicious skrev 2010-06-27 01:38:24 följande:
    Vad ändrade du åt mig? Ja tyvärr har jag ju det. Postafen, lergigan comp. Även testat primperan (?) men inget har hjälpt tyvärr
    Jag får torecan primparan lergigan comp å de ska jag ta tillsammans.... De e emot min illamående å kräkningar å jag mår bättre men mår ändå illa..... Kräks mindre å de e skönt. Kolla med din läkare.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)