-
ja det suuuuger vill också ha mage nu! Har fått dra på mig mina gravjeans idag eftersom jag inte kommer i min avanliga jeans men känns så irriterande när det bara är svullnad. Jag är enligt BM i sjunde veckan, 6+3. Enligt mina egna beräkningar är jag bara i v 6 (5+1). Sk abli skönt att göra ul om ett par veckor så man vet vadman ska gå efterMalakiW skrev 2010-04-24 17:34:01 följande:argh - en bra bit kvar för mig då :( Är i 8:e veckan nu (7+6) Vilken vecka är du Minifer i? -
gah, vad drygt!! grr! Jag är lite dlöd varit uppe sen halv sex imorse, ska nog lägga mig och glo på tvMomalicious skrev 2010-04-24 17:37:10 följande:ååååååh, jag hade skrivit upp fel tvättid så när jag konkat upp två såna där blåa IKEA-kassar till tvättstugan så insåg jag att jag minsann inte har tvättid förrän klockan 20. Det blev bara att konka ner tvätten igen! :-@ -
Momalicious skrev 2010-04-24 18:09:17 följande:Vi har spelat in reklamfilm idag :) Mellan 7-12. MEn det var kul!
om dra streck listor använder ni vanlig kalender då eller hur gör ni! Vill också =) -
höhö, jag har tre bloggar plus gravbloggen här. Denna är om min son:MajMamman08 skrev 2010-04-24 18:44:26 följande:Nån som bloggar här??? Vore skoj om man fick ta del o läsa era bloggar
bastiansbravader.blogspot.com/
Denna är pyssel jag gör: fingerfardigheter.blogspot.com/ (lägger bara upp när jag gjort ngt nytt, rätt ny)
Denna är min, fast är dålig på att uppdatera, ska skärpa mig =)
emmut.blogspot.com/
och sist men inte minst preggobloggen här på fl:
www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b122442.html
Nu måste ni tro jag är helt sjuk i huvudet, haha! Funderar tom på en till preggoblogg utanför fl -
emelle: Hehem jag är van att ha gravkläder även när jag inte är gravid, kunde ju inte ha mina vanliga kläder efter graviditeten eftersom jag gick upp glafda 25 kilo, vägrade köpa nya kläder för den storleken så haft pregkläder länge. Nu är jag bara ett kilo från min målvikt, men jag brur mig verkligen inte ifall de enda jeansen jag kan ha har en gravidmudd över magen eller ej, hellre det än att köpa nytt =) Fast jag var ju gravid rätt nyss sist, så har ju allt framme än =)
-
varför kan du inte ligga på magen??3 barns mamma84 skrev 2010-04-24 21:28:57 följande:Nu ska jag sambon och lill fisen i magen titta på film hehe men tror lillfisen ligger och utvecklar sig hehe istället för att bli en stor hmmm gissar på tjej när hon kommer ut i dec Namnet finns redan hihihi tokiga lilla jag.. Godnatt puss på er alla och sovgott.. Jajag har lite jobbigt med att sova då magen är inte okej att sova på och sidan hmm inte kul alls men det är bara något man MÅSTE lära sig hehe -
nej det är ingen fara alls! Du kan ligga på magen så länge det känns bekvämt. som sagt livmodern ligger ju fortfarande bakom ditt blygdben så du kan inte platta till den ens om du försöker =) Känns det obekvämt är det ju såklart en anan sak, men jag svär på alla kroppsdelar jag har att du lugnt kan sova på mage för bebbes skull =)3 barns mamma84 skrev 2010-04-24 21:36:35 följande:Har fått för mig att om jag ligger på magen så dör mitt barn av kvävning och sen att amgen är inte så skön att ligga på utan stor och klumpig haha näh då men hård..bara.. -
ååh nice! Nejdå, inte ett dugg skrämd, hade lika gärna kunnart vara jag :D Jag är lite statistiknörd :) Och ääälskar listor!MalakiW skrev 2010-04-24 23:39:22 följande:Jag har gjort värsta excelarket ;) Är lite nördig.. En flik per trimester. För varje flik finns det en kolumn för veckodag och datum, en för vilken vecka jag är i, en för hur många dagar det är kvar av trimestern, en för hur många dagar jag totalt gått, en för hur många dagar jag har kvar totalt och en för hur många procent det är kvar... Det tog mig 4h att göra denna lista för hela graviditeten. Så nördig är jag! Dagens siffror är därför: Lördag 24 april, v7+6, 28 dagar kvar av 1:a trimestern, 56 dagar totalt, 224 dagar kvar, 80 procent kvar av graviditeten... Hoppas ni inte blev skrämda av min nördighet nu!! :P -
välkommen alla nya förresten och stort grattis!!! =)
Jag är tröööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööött ZZZzzZZZzzz! Annars är det bra! Usch vad jag tycker synd om er som mår så illa =/ Själv är jag bara lite åksjuk när vi åker bil, men å andra sidan är jag ju bara i v 6 än så länge (eller 7, gaaah vill ha ordning på var jag är snart, haha!) -
vill vad, va?3 barns mamma84 skrev 2010-04-25 12:09:36 följande:Minifer: *SKRATTAR* tror du inte jag vill det va va va ?? jag hoppas jag kommer få reda på det imon hihi iaf Till alla som kan hjälpa mig nu.. Det e så att jag ska lämna morgonurin oxå imon till läkaren och morgon urinet hmm ja jag kissar likosm 3-4 ggr på natten haha men när ska jag ta den och sen spelar det väl ingen roll då jag är gravid..eller ?? Sen en sak till jag ska ju till jobbet kl 07.00 och jag ska dit till läkaren kl 10.00 alltså jag kommer ha morgon urinet med mig till jobbet haha men i jackfickan såklart så nu undrar jag hur ska jag göra ska jag låta den vara i jackan tills jag ska dit eller vadå ?????
*förvirrad* Håller tummarna för dig imorgon =) Jag kissade lika mycket som du gör förra graviditeten (lider med dig för det är verkligen sjukt jobbigt att få nätterna sönderslitna så, bebisvak är ju nada mot det eviga kissandet) men säg att jag var upp 5 på natten och kissade och sedan gick jag upp kl 7, då tog jag rör kl 7 och hade det i väskan tills det var dags. När man kissar sådär ofta går det ju liksom inte att hålla sig 4 timmar direkt. Det bästa hade väl varit om du kunnat ah det i kyskåp under tiden emellan, men kollegerna kasnke inte uppskattar det