Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

Jessika82 skrev 2010-07-21 11:39:35 följande:
    hur mycket har ni gått upp?
    var hos BM idag..hade gått upp 3,5kg. Är precis v.20+0.
    Lillebrors hjärta slog 154slag och storasyster var med och lyssnade. Hjärta 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina

Hej alla! 
    Nu är jag hemma efter en minivecka i Ängelholm. Är så sant som det är sagt: Borta bra men hemma bäst!
    Ska bli såå skönt att sova i sin egen säng och jag sitter gudomligt skönt i vår soffa. Köket hemma känns enormt och katterna har vi saknat ihjäl oss efter! Katt  Tur att man vet att de haft de bra med brorsan som husvakt!  

Imorgon tänkte jag ladda upp lite bilder från veckan och sen är det dags för ny magbild: är 23+1 idag. Lillebror bökar som tusan därinne och hela magen väller upp på olika sidor-är så häftigt att man kan se det nu med! 
    Tänk att han väger ett halvt kilo och är 30cm lång därinne Gravid häftigt! 

Nästa vecka åker vi och beställer barnvagnen förresten! 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    linn78 skrev 2010-08-12 21:53:17 följande:
    Vad blir det för barnvagn? Jag vill ha en emmaljunga nitro med syskonsits ovanpå. Sonen sitter inte så mycket i vagn längre men det kan vara skönt i vinter när han ska till dagis att kunna sätta han någonstans. Jag letar begagnat men finns inte så mycket tyvärr...
    Skulle helst vilja ha Teutonia spirit s3 men sambon gillar den inte riktigt så det blir en Emmaljunga CityCross med citykorg. Lika fina bägge två! Efter den blir det nog en Scooter sen.  

Okej..den verkar smidig men funkar inte så bra på landet här hemma annars hade jag nog valt en sån variant! Blir nog bra för er  
  • ÄlskarMina
    Tisseltassel skrev 2010-08-13 15:03:39 följande:

I måndags så beställde jag vagnen och bilbarnstolen.. Känns skönt att ha det avklarat.. Nu har vi fixat dom större grejerna till bebis, nu är det bara kläder och sånt småfix kvar. :)

Igår hittade vi vårt drömhus så på måndag ska vi på banken och höra oss för om månadskostnader osv.. Skulle ju vara fantastiskt om vi hann flytta in i huset innan bebis vill komma ut. :)

wow! mkt skoj för er då förstår jag.  
    Vad tog ni för babyskydd? vi velar mellan acta graco logico s eller brio primo. Har hittat de till förmånligt pris bägge två men vet inte vilket som är bäst.. 
  • ÄlskarMina
    Karttikeya skrev 2010-08-15 16:06:37 följande:
    Vad har hänt med 2barnsmamma 84 förresten?
    det började jag också fundera på igår..men såg att hon iaf uppdaterat sin blogg häromdagen. 
  • ÄlskarMina
    Stefanie skrev 2010-08-19 23:56:15 följande:
    Ett litet tips bara:
    Tro inte att ni kan se sexiga ut i helkroppsplagg i nät som gravida.

Sambon pikade mig om att det var väldigt länge sedan jag använde några av de underkläder han köpt till mig under åren igår kväll och jag gjorde ett försök att ända på det. Gick igenom vad som fanns men det mesta är självklart för litet. Det enda som gick att få på sig av de roligare plaggen var det där nätplagget och jag trodde väl att det skulle ha positiv effekt (som jag minns att det hade sist jag använde det) men när sambon kom in i sovrummet vek han sig dubbel av skratt. En julskinka. Jag förstod det också när jag ställde mig framför spegeln och jag måste säga att den kvällen blev mer rolig än het.

Jag har inte fattat hur rund jag är, hade inte en tanke på att det skulle kunna se kul ut. Men kul var det! 
    hahaha!! en julskinka..
    Jag har gett upp att se sexig ut inför sambon..det liksom är alltid någon (läs:bebis) i vägen ändå så vi börjar alltid skratta när vi ska oss på att så att säga. Han känner sig inte ensam i sovrummet längre säger han! hihi..så här är det mest gos som gäller nuförtiden. Hjärta 
  • ÄlskarMina

Nu har vi precis varit och beställt barnvagnen! 
    EL CityCross med denna citykorg (Charleston):

och sittdelen med fotsack som vi fick på köpet i silvercheck:

så idag betalade vi 1000kr i handpenning så nu är det "bara" 6570kr kvar att betala när vi hämtar ut den.
    Så SKÖNT att ha detta gjort iaf och vi är såå nöjda!  

• ÄlskarMina

Ondar och NhjärtaD: Tack! kul att ni oxå tycker om den! 

Idag har vi styrt massa med trädgården sen vi kom hem. Så skönt att få lite ordning på den! Sambon håller på med markstenen på framsidan och vi börjar se ett slut på eländet.  
    Jobbar ni också i trädgården ni som har? Tycker det börjar bli jobbigt att böja sig ner och har jag suttit på huk gör det skitont sen när jag reser mig..spänner i nedre delen av magen.  

• ÄlskarMina

idag har jag också varit på MVC och här såg allt toppen ut! Vad skönt! Gravid

v.25+0 idag:
    fosterljud:147
    sf-mått:26
    järnvärde:116
    socker:4,1
    blt: 110/60
    vikt:70,5 (+5,5kg) 

fick min nästa tid den 23/9 och kommer då vara i 29+1, är det samma för er andra ungefär? 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)