• LinnV

December Bebis 2010 :)

Det är mycket att fundera på, vi har fått tre tunna overaller ( i olika stl) och en tjock så vi borde klara oss iaf. Men här i Falun brukar det vara bra kallt om vintrarna. Vi har även en tjock åkpåse kvar efter dottern så det borde räcka..

Men en sak, vad ska ni ha för febertermometer? Jag vill inte ha en sån man tar tempen med i rumpan. Men har läst att örontermometer inte fungerar till nyfödda. Pann- och napptermometer är väl inte riktigt tillförlitliga?
    Nu har jag fått så mycket kläder att jag inte behöver köpa något i 50/56, har en hel kasse med 62 också. Det känns skönt att kunna lägga pengarna på annat. Fick 5 par mammabyxor till mig så har äntligen lite kläder att byta mellan.
  • LinnV

Jag har en piss dag, fixade och grejade en del hemma igår och fick ont sen i ryggen och fogarna. Idag gör min fog i fram vid blygdbenet fruktansvärt ont Vad jag än gör så gör det ont.. Jag och min sambo hade tänkt åka ner på krogen och hälsa på lite folk (vi var stammisar där typ innan jag blev gravid) men jag orkar inte det så nu är vi osams också..

Enda bra idag är att jag var barnvakt 1½ timma åt en fem månaders bebis, hon är så snäll och enkel, hoppas min lilla blir sån.. 

• LinnV
    delifi2 skrev 2010-09-04 12:15:47 följande:
    ja rörliga hjul är ingen höjdare om man bor där det komemr mycket snö, visserligen kan man låsa dom men de är oftast rätt små.
    Vi bor i Skåne och är inte vana vid så mycket snö det var ni i vintras, hade rörliga hjul på vagnen och ofta var det bara att dra vagnen baklängs på de stora hjulen :(
    Vi hade en babytravel jogger till dottern och då är det ett stort hjul ifram och det var inte svårt att köra i snön tyckte jag, och vi brukar ändå få ganska mycket.
  • LinnV
    delifi2 skrev 2010-09-04 19:43:59 följande:
    blev ni osams för att du inte orkade gå ut?? Killar fattar ju noll när man har ont ju.
    Vet precis hur det känns, var tvungen att gå ut idag, pallade inte att sitta inne idag.

Med stora hjul går det nog bättre i snön men inte med små, vid vår vagn så har vi typ som stänkskärm på hjulen och där fastnade all snö :(
    Ja han hade ju sett fram emot det eftersom vi sällan är ute på krogen nu. Men det var han som ville ha barn från början så han får stå sitt kast!! Hade inte foglossning när jag väntade min dotter, var ute och gick långpromenader varje dag till ett par dagar innan hon föddes, så har inte varit med om det förut.

Jaha, ja då förstår jag varför det var så jobbigt. 
  • LinnV

Momalicious och Delfi2:

Vad söta ni! Jag orkade inte bry mig så  han åkte iväg själv, han skulle vara lite chaffis åt några kompisar istället. I vanliga fall förstår han att jag har ont, när vi går till bilen, handlar osv så går vi väldigt sakta. Jag är fortfarande bara sjukskriven på 50% men har  varit hemma sen i tisdags nu och har ändå jätte ont så vet inte om jag kan jobba så mycket mer.. Nej som ni skriver så är det inte direkt något man väljer, hade mer än gärna sluppit det och kunnat jobba och tjäna pengar som vanligt. 

• LinnV
    Mrs TH skrev 2010-09-06 11:22:46 följande:
    Jag var näst äldst på föräldrargruppen, en tjej var 38 sen var resten 80-talister. Kände mig lite gammal
    Men det var trevligt, även om BM inte gick igenom nått "nytt", iaf inte nått nytt för mig, Vi fick se en film om barnsjukhuset och för tidigt födda barn. Jag grät en skvätt, helt otroligt vad vetenskapen har gått framåt

Men mest var det sitta och fika och prata, det var väldigt kul, jättetrevliga tjejer( vår BM delade upp killar och tjejer för just fikat) alla utom en var förstföderskor, men det var hennes killes första barn så därför gick de på gruppen. Jag har sista bf, det var en sista september, 1 i början av oktober, 2 i november och så en tjej i början av december och så jag.  Jag som känt mig så stor konstaterade glatt att jag var  mkt mindre än hon som skulle ha början av december, men väldigt mkt större än de andra som hade fina små put kulmagar.

Saknade min man lite men känner att han inte "behöver" vara med, han kommer inte att missa så mkt, eftersom vi redan läst om det vi kommer gp igenom. Det är väl mer den sociala biten han missar, men det är som det är.

Hemskt dröm Moma, men det är bara en dröm, hjärnan spelar oss konstiga spratt ibland.
    Vad kul att få börja redan, vi får vänta iaf en månad till, vet inte när den börjar. Vi får gå igen för att det är min sambos första barn, men det är så mycket som hänt på 5 år  och mycket jag säkert glömt så känns bra att gå igen.
    Jag tror absolut att jag kommer vara yngst den här gången också, förra gången var jag bara 15 år så gick i ung föräldragrupp men de andra var 17-20 år. Den här gången får vi gå i vanlig eftersom min sambo fyllt 25, då räknas man inte som ung längre.
  • LinnV

Är det bara min sambo som är jätte nervös inför förlossningen? Han blir livrädd bara vi pratar om det, men om jag inte förbereder honom och berättar hur jag vill ha det och ungefär hur det går till måste det väl bli ännu värre? Jag vet inte hur jag ska bemöta det riktigt.. Ska till bm om tre veckor först men ska prata med henne då och fråga vad hon säger men det är ju länge dit..

• LinnV
    Ninnie81 skrev 2010-09-06 12:35:59 följande:
    sitter och väntar på att min bm ska ringa och säga hur de blir. har haft massor av sd och krämpor i 1 vecka. har oxå småblött lite. sen så känns min mus som en babianrumpa...svullen och jävlig. hon tyckte att de kunde vara bra om ja fick tid hos spec mödra och kolla så de inte var nå på G redan. kan ju vara falsk alarm men de är ju bättre att kolla upp än bara ignorera de.

tycker dock att hon borde ha ring men men
    Vad jobbigt, får hoppas att det är falskt alarm {#emotions_dlg.flower}
  • LinnV
    Heavengirl skrev 2010-09-07 12:13:58 följande:
    Tack!=) Ja, jag ska prata med BM på torsdag om detta... Jag kommer inte undan kanylen i handen el i armen. Haft det tidigare när jag har opererats så jag vet vad jag har att vänta mig...bara att gilla läget som det så fint heter!

Precis, känns bra att smörja in. Då har man gort vad man har kunnat iallafall =)
    Jag fick inte en kanyl i varken handen eller armen när jag födde min dotter, jag sa att jag var extremt nål och sprut rädd så då struntade de i det..
  • LinnV

Åhh, minns ni att jag skrev att min dotter har svinkoppor? Det har fortfarande inte gått över trotts antibiotika så fick salva idag istället och har tagit odling. Nu har jag också fått svinkoppor och håller på att gå under, det kliar så jag inte vet vart jag ska ta vägen... Men jag får inte använda salvan och eftersom jag är gravid måste de vara helt säkra på vad det är så jag får snällt vänta ett par dagar innan jag får medicin..

Ni som sökt HP har ni skickat med papper från eran chef om att ni inte kan bli omplacerade? Min chef kommer tillbaka i morgon från semestern och jag åker bort i morgon och är hemma på söndag igen. Det känns som att det vore dax att skicka in de nu kanske..

Tre månader kvar idag.. Utan nedräkning skulle jag aldrig orka, är så less på att ha ont.. Ska se om jag kan bli mer sjukskriven för det gör ont i mina fogar även när jag är ledig och bara går mellan soffan och toaletten typ.. 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)