• MFJG

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2010-10-23 12:31:31 följande:
    Ja, du får vila dig så kanske den växer ut lite igen
    Haha. Will do! Hoppas det funkar ;)

Någon som funderat eller kanske redan köpt hem hallonbladste? 
  • MFJG
    ÄlskarNova skrev 2010-10-23 16:46:50 följande:
    japp, köpte det förra veckan men har inte börjat dricka det än...när ska man "våga"?
    (Går in i v.35 på onsdag)

idag har jag hämtat spjälsängen och babyskyddet! De sa att vagnen även kommit hem men den fick ju inte plats i bilen så den tar vi i veckan nåndag! Så himla skönt att få hem alla grejorna! 
    Vecka 35 säger dem väl vet inte om det är 34+0 eller 35+0 dock? Mitt står i skafferiet.Ska börja dricka det när jag kan..;)
  • MFJG
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-23 17:41:09 följande:
    ruggbar
    ruckbar ;)
  • MFJG
    Momalicious skrev 2010-10-23 19:37:33 följande:
    Usch nu börjar jag bli riktigt nervös. Uppkörningen/teoriprovet är inte alls långt borta nu och jag tycker det känns skitläskigt. Hade inte alls känt på samma sätt om det inte var för att det kostar nästan 2000 spänn för uppkörningen och bara det hade gjort mig så jäkla sur om jag misslyckades. Teoriprovet gör inte så mycket eftersom det kostar så lite att göra det, dock tror jag jag kommer klara det utan problem. Men ja... Åh! Är riktigt nervös! Vill inte vara för nervös för jag tror det kommer gå dåligt om jag är helt panikslagen liksom. Lite nervös är ju naturigt men ja... ÅÅÅHÅ. Haha, låter som värsta galningen.

Imorgon ska vi ialla fall shoppa bebisgrejer, woho! Ska bli så jäkla underbart att få hem nästan allt vi behöver ju! 
    Ohh jag känner så väl igen det där. Jag tog ju mitt körkort nu den 12 augusti.Va super nervös inför uppkörningen. Grät och grejer. Men inte inför teorin! Tror det kommer gå galant för dig! =) Kul med bebisgrejshopping! =)
  • MFJG

Min sambo jobbar. Det är full rulle i magen. Som vanligt vid denna tiden. Filmade magen. Gör ont ibland när han rör sig därinne. Sträcker på sig och bökar runt. Han verkar tycka att det är trångt eller så karatedansar han bara lite ♥ Pepparkakor = mycket rörelser ;)

• MFJG

Annnika - Känner igen dig men vet inte varifrån..eller så är du lik någon..hmmmm

• MFJG
    Annnika skrev 2010-10-24 17:03:27 följande:
    jasså =) vart bor du då? jag bor i göteborg!
    Malmö. Är du från Göteborg från början?
  • MFJG

Jag sitter med en hutlös molvärk över tjejmagen och i ryggen. Puh! Jag kan inte minnas att jag hade det såhär förra gången. =( 

• MFJG
    Sandragumman skrev 2010-10-25 09:08:10 följande:
    Hejja jessica82! Lycka till med förlossningen nu! Längtar och väntar på historien som kommer starx!

MFJG: tihi då blir de kanske att ringa till förlossningen igen då för dig:) spännande! Håll oss uppdaterade
    Ahh nää..Jag ringer inte dit nu..Avvaktar. Så kul är det inte att åka in där och få höra att allt är som det ska och att man oroat sig i onödan..Så min molvärk som kommer och går + kass mage = jag tänker inte oroa mig.
    Nej jag ska träffa en gammal klasskamrat idag. Inte oroa mig alls.
    Jessika82 skrev 2010-10-25 08:31:54 följande:
    Hej på er.... 3:e gången på förlossningen... Är öppen 3-4cm... Skriver hela historien senare....
    Hoppas allt går bra. Dags för bebis att komma nu kanske? =)

• MFJG
    NhjärtaD skrev 2010-10-25 09:51:40 följande:
    Oj oj

Jag var öppen 4 cm med dottern när jag kom in till FL, hon kom 5 timmar efter

Jag nös innan & då kom det en skvätt i trosan som jag inte kunde kontrollera, luktade på det sen givetvis & det luktar inte kiss....kan det vara fostervatten?

Börjar känna mej rätt pigg igen nu, men kroppen orkar inte så mycket ändå, tråkigt....
    Går in i vecka 35 imorgon 34+0! Wiiie
    Jag var också öppen 4 cm när jag kom in till FL. 5 timmar senare höll vi i vår guldklimp.

När jag trodde jag läkte fostervatten förra gången så fick jag tipset att man skulle ligga ner i 20 min. Sen resa sig upp och då ha en liten handduk i trosorna. För om inte barnet ligger som en propp så ska det komma en rejäl skvätt när man ställer sig upp...

Usch molvärken är skitjobbig. Kommer och går och sitter verkligen i ryggen och fram i magen + ner i ljumskarna. Blääää..Men magen blir ju inte hård/inga sd om jag sitter still så det är väl bara växtvärk/förvärkar.. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)