• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

Efter att ha klockat det onda som kommer med cirka 3 minuters mellanrum så har jag ringt till förlossningen. Fick prata med en underbar BM. Det onda räcker bara cirka 40 sekunder så hon tyckte att jag kunde vara hemma och avvakta tills de räcker lite längre men att vi var välkomna om det inte kändes bra. Det känns tryggt att ha pratat med dem och än så länge går det bra att vara hemma. Vi har bara några minuter till förlossningen med bil. Ska fortsätta hålla lite koll på hur ofta och hur länge de räcker. Antingen lär det väl avta nu när jag tagit Panodil eller så drar det igång, ska bli spännande. Tur att det är sex and the city på TV så man har nåt annat att tänka på emellanåt.

• AnnaCL
    ludicrous skrev 2010-12-11 22:51:55 följande:
    gör som jag! www.varktimer.se skitenkelt ju.
    Vad skönt att du ringde in för oss :P sitter i samma sits, mina håller i sig i 30-40 sekunder, då behöver jag ju inte ringa in då ;D haha
    Haha, svårt det här. Jag vill egentligen bara veta om det är på gång eller inte!
    Men lite hoppfull blir man ju. Tycker att du borde få ha någon som tar hand om dig där hemma när du har ont!
  • AnnaCL
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-11 23:00:36 följande:
    Anna: Bra du ringde in o hörde med dem! Men tycker allt du borde fått komma in på koll åtminstone
    Vilken vecka är du i??
    Jag fick komma om jag ville utan problem men än så länge är det inte så farligt att jag inte klarar mig hemma. mår bra för övrigt och vill vänta lite. Är rädd att jag falsklarmar lite än så länge:) Jag är i v 38 + 5 om en timme. BF 20 december.
  • AnnaCL

här har det kommit en liten elsa på 3200gram som verkar må toppen. hurra!

• AnnaCL

Tack för grattis och stort grattis till andra bebisarna!

Vi hade det lite turbulent i natt. Hade värkar från klockan 18.00 och vid tre-tiden åkte vi in till förlossningen. Hade då regelbundna värkar som räckte mer än en minut och cirka 3 minuter mellan. Till min förvåning och först även stora panik kunde de förutom att konstatera att jag var öppen några cm även konstatera att Lilla Elsa låg i säte och troligen gjort det hela tiden. Detta är inget som BM noterat tidigare och det är inget kul att inse detta fyra på natten när förlossningen var igång. Jag fick Bricanyl för att minska värkarna så att vi skulle hinna diskutera vaginal förlossning eller snitt. Efter överväganden fram och tillbaka blev det ett snitt. Kändes alldeles för otryggt att föda i säte utan planering innan. Jag vågade helt enkelt inte plus att jag redan var rätt slut efter natten. Cirka 30 minuter efter beslutet kom vi till operation. JAg fick en spinal som tog perfekt och jag kunde vara med hela tiden och kände mig pigg ganska snabbt efteråt. Hon har benen i lite lustig vinkel ibland men det ska tydligen försvinna på några dagar. Eventuellt är även höfterna lite instabila, men annars mår vi jättebra och ligger bara och myser i ett enkelrum på BB och njuter av att få vara föräldrar till fina henne. 

• AnnaCL

Hej på er. Vi har nu kommit hem med vår fina Elsa. Hon mår jättebra men jag har hormonsvängningar idag och vill bara gråta. Hon har troligen instabila höfter och nästa vecka ska vi och göra ultraljud på dessa. Jag tror att det komemr att bli så att hon får Von Rosenskena. Reslutaten blir jättebra och de blir som vilka barn som helst så småningom. Men det blir ju inte riktigt som man har tänkt sig. Det komemr att bli svårare att amma, klä, byta blöjor och komma helt nära i kroppskontakten. Jag kan inte sluta gråta över det här idag. Hon är dock världens nöjdaste och mår bra på alla sätt och vis. Antar att det är en del av hormonerna men man vill ju bara att hon ska få vara alldeles frisk. Hjärtat värker.

• AnnaCL
    ludicrous skrev 2010-12-15 20:18:38 följande:
    Anna - förstår att det är jobbigt! Vet dom vad det beror på? Hormonerna gör det ju inte lättare att hantera allt "normalt". Men det kommer gå superbra ska du se :)

Om jag bara skriver det utan att säga det högt kan vi hyssja om att jag har sammandragningar/förvärkar som känns, utan någon anledning. Säger jag det högt kommer dom försvinna :P
    Hon har legat i säte hela tiden och att det är en flicka ökar risken. jag försöker tänka positivt vilket innebär att det är bra att de hittade det så tidigt, då blir de helt bra av skenan efter några veckor, upp till 12 veckor.De går och rör sig då på samma sätt som andra barn.  jag får bli superbra på knep för att få det bli så bra som möjligt under tiden. 
    håller tummarna för förvärkarna!
  • AnnaCL

Här kommer en lite försenad bild på Elsa som idag blir en vecka. Hurra för de nya bebisarna och heja på dem som ska komma ut snart.

• AnnaCL

Alltså det här med att vara förälder är ju underbart! Håll ut, snart kommer bebisarna ut.
    Vi har badat henne för första gången idag. Naveln har trillat av. Och nu är hon gosig och mjuk om kroppen av barnolja. Dock även extermt oljig i håret. Imorgon kommer BVC på hembesök, ska bli spännande att se vad som hänt med vikten. När hon föddes vägde hon 3200 och vid utskrivning 2900, hoppas hon hämtat upp lite sedan dess.
  • AnnaCL

Oj nu är det spännande med bebisarna som kommer alldeles snart.

Vi har varit på barnortopeden idag för Elsas höfter. Känner lättnad över att fått komma dit och få veta lite mer. Man trodde från början att hon hade båda höfterna ur led men nu visade det sig att det bara är höger höft och att den inte är ur led utan bara lite instabil. Det innebär att hon bara behöver ha sin skena i 6 veckor istället för 12. Hon har nu fått skenan och besväras inte alls av den. Vi träffade en enormt fin barnsjuksköterska och ortoped som visat oss hur vi ska göra när vi byter på henne och så vidare. Hon ska ha skenan dygnet runt och får ta av den för att bada varannan vecka. Känns som om veckorna kommer att gå snabbt. Hon hade även ökat i vikt från 2900 till 3300 sedan utskrivningen för en vecka sedan. Skönt.

Kefalhematom, instabila höfter och storkbett, vad gör väl det, de är världens finaste och bästa ändå!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)