• nikka

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2011-06-30 08:13:13 följande:
    Igår var första gången jag skulle lägga båda barnen själv. Det är lite krångligt för vi brukar lägga de samtidigt. Men Lina har sommarlov och fick vara uppe tills sixten somnat, och det gick jätte bra!

Johan ligger inlagd på sjukhus och kanske blir kvar över helgen och isf blir jag helt själv med båda barnen för mamma åker bort i morgon.. Han har haft problem med tarmen i över ett år och nu höjdes hans sänka från 59 till 78 på 1 dygn så innan de kommit på vad det är för fel får han inte åka hem.. Skönt att veta vad som är fel men det är inte lätt att fixa allt själv hemma.
    Oj då! Hoppas att allt går bra!!
  • nikka

Nu går det fort och jag måste verkligen börja barnsäkra här hemma Glad Måste även skaffa en grind för hon tog första trappsteget igår. Hon stängde även av babyvakten i vagnen och då jag gick dit så stod hon på knä och var på väg ut ur vagnen men med ett stort leende på läpparna. Och igårkväll så fixade hon från krypandes till sittande alldeles själv. Och jag var tvungen att bli en stolt mamma och grina lite grann.
    Var hos BVC igår för lite vägning och mätning, 8830gr och 67,5cm.
    Hon är ju snart ingen bebis!

• nikka
    Haligh skrev 2011-07-04 13:57:19 följande:
    Moma: jag känner nog mer tvärtom, väldigt sugen på ett till barn tätt men inte på att vara gravid! Fast jag mådde prima, men så skönt nu när extrakilona är borta, man kan ge sig ut och springa (usch vad fåfäng jag låter, ni fattar hoppas jag ). Men jag är ju också 11 år äldre än dig! Vet inte vad som är en bra ålderskillnad eg? Min syster har 3 år mellan sina, en flicka först och sen en sjövild grabb. Tycker nästan synd om henne ibland, han kan vara så hemsk verkligen. Blir en tre år yngre lillbrorsa nånsin kul undrar jag? I vuxen ålder kanske
    Jag förstår precis vad du menar!  Så skönt då man äntligen börja hitta tillbaka till formen man var i innan man blev gravid. Det är så härligt att dra på sig löparskorna och  fara iväg på en runda. Iofs så har jag 5 kilo kvar till startvikt men då gick jag upp mer än 22 kilo oxå.
  • nikka

Snart har sambon semester och då ska vi få Tove att sova i sin egen säng igen. Jag ska inte klaga egentligen för hon sover hela nätter för det mesta mellan oss. Men jag förstår inte varför hon somnar själv i sin egen säng och kan sova där i ca 30 min för att sen vakna och inte vill somna om utan somnar då jag och sambon lägger henne i våran säng och somnar själva. Det kanske ordnar sig med tiden..

• nikka

Vi försökte i tre timmar att få Tove att somna i sin egen säng. Eller jo hon sov faktiskt en hel kvart i sin säng. Men tillslut gav vi upp och hon somnade nästan direkt vi la henne mellan oss. Eller jag somnade i från henne. Fast då sov hon från 22.00 till 06.00. Så jag vet som inte om jag ska skratta eller gråta. Nog för att det är mysigt att ha henne i sängen men man vill ju som ligga och hålla om sin sambo ibland oxå..

• nikka

Va roligt att det är fler bebisar på gång Glad Är lite små sugen ibland men jag ska hålla mig och vänta tills nästa sommar. Vill hinna jobba ett tag och åka utomlands. Sen tycker jag att det är fullt upp nu redan. Tove är precis överallt och ställer sig upp. Nu har hon börjat att använda en tyghjälm. För hon är inte direkt försiktig. Har hon ställt sig upp och ser något annat så släpper hon allt och försöker ta sig dit, vilket oftast blir att hon åker i golvet.

Imorgon åker vi på en tripp till Junsele med några kompisar. Ska bo i stuga och kika på tiger ungar Glad

• nikka

Jag kan inte heller lämna Tove i sängen. Hon kryper, står på knänen och leker med leksaker, sitter och finns det bara nåt som hon har stöd av så ställer hon sig upp. Och behöver inte alls hålla i sig mycket heller utan hon kan stå utforska med en hand. Det är tur att det finns tyghjälm och att blöjan är lite buntad! Våran familj och vänner säger att hon kommer att gå snart men jag vill inte lyssna på det örat!!! Hon är ju bara 7 månader och 1 vecka..

Haligh
    : Va duktig du är som anmäler dig till lopp! Själv är jag lite feg för det. Är bara ute själv och springer. Eller jag har alltid med mig min jämthund så själv är jag inte. Fast jag har varit lite slö med träningen nu i en månad. Körde igång lite för hårt tror jag så att jag blev lite less men nu håller jag på att komma igång igen!

• nikka
    ÄlskarNova skrev 2011-08-07 21:08:54 följande:
    Maxi-Cosi Mobi eller Acta graco cosmic s någon som har köpt??
    Arvid är ju rätt stor och vill inte riskera att vi åker på att köpa en ny stol innan det är dags för framåtvänt.
    Vi har funderat på Acta Graco Cosmic S. Vi ska åka in till Umeå imorgon och kolla på den. Den enda nackdelen jag har hört med den att den tar lite stor plats.
  • nikka

Här är det också fulla trädet med äpplen så jag måste nog ta mig en bakar dag. Det är så gott med äppelpaj! Perfekt att ha i frysen och bjuda på.

Jag måste ta mig i kragen och köpa hem en lära gå vagn. Tove går runt och styr gå stolen och den är ju lite klumpig av sig. Hon fick testa en vagn igår kväll och vilken fart hon fick på benen. Bara lyste i ansiktet Glad

• nikka

Jag undrar en sak. Sover era små i sin säng under natten eller med er?
    Vet inte riktigt vad Tove har börjat med.. Hon somnar alltid som en stock kring 19:30 eller 20.00 beroende när hon får sin kvällsvälling. Men sen vaknar hon alltid upp inom en timme och vägrar somna om fast man försöker allt möjligt och tillslut så blir det att hon sover mellan jag och sambon.
    Det kanske är nån fas dom går igenom nu men jag har som ingen koll på faserna!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)