Jenni78 skrev 2011-04-25 19:34:28 följande:
På påskafton vid lunchtid blev Vanja Monster-Vanja. Hon vill INTE ta bröstet. Skrik så fort jag lägger henne vid bröstet. Nån som varit med om liknande? Vet inte vad som hänt och hur jag ska hantera detta...

japp fast vid flaskan här då.. det höll en vecka men har lugnat sig nu. kan ha med utvecklingsfasen språng 4 att göra då mycket kan krångla å gnällas men sen sa nån att det kan vara att tarmarna även utvecklas.
hoppas det är nt av det för då går det över!
det här med tappa hår.. borde det inte vara så att man tappar håret från roten om det har med förlossningen att göra. man kan ju tappa hår av att chocka kroppen. tex kan man tappa om en närstående där. vart med om en olycka osv. men det kan dröja ett halvår innan man märker nåt. tror att nr man klipper sig så blir ditt hår av med dom håren som var kassa som du skulle tappat i alla fall så att säga.
jag hr inte tappat mer hår än innan. har vart hos frissan och märker ingen skillnad.
LokesMammi skrev 2011-04-25 19:23:24 följande:
Idag har plutten haft ont i magen! Skrikit i princip hela dagen. Uppehåll för o sova! Stackarn. Vi gick till apoteket direkt på morgonen o köpte Bifidusgrejsimojs o testar det. Han började nog med magen igår kväll tror jag. Halv nio imorse började han skrika. Runt halv fyra på e.m. var han en glad kille igen! :( Pluttskrutten! Har också gråtit. Så jobbigt det har varit. Förstår kolikföräldrar. Fy!
vi kör nan pro 1 köpt på ica.. den finns det bifidus i med :)