Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Jaya skrev 2010-10-23 17:38:56 följande:
    Kanske är detta världens dummaste fråga, men vad innebär det?Skäms
    rugbarn= huvudet nere rörlig men sitter ej fast ännu kan ta veckor och månader
    fixerad= sitter fast kommer ingenstans förlossningen närmar sig men kan ta veckor och månader
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

ruggbar

• 3 barns mamma84

Man har aldrig dumma frågor vännen alla frågor är normala fast man varit gravid innan eller inte så är en fråga 100 ggr värd allt

• 3 barns mamma84

Har ni fått (hormonrand)
    Jag har inte fått med denna graviditet alls.
    Med 1:a hade jag och med 2:a hade jag men inte med denna och inga bristningar häller kanske jag har turTungan ute

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-10-23 19:34:58 följande:
    Nej, inte än. Tror inte jag kommer få heller. Bristningar har jag dock fått i mängder och vissa dagar är jag helt förstörd över det och verkligen sörjer min gamla, snygga mage och vissa tycker jag det känns okej. Men ja, dom bleknar ju.
    Omdu inte fått nu så tror jag inte det kommer fram då häller
    Ja bristningar hmm jag hade inte många med dottern då det var hudfärgade och sen när sonen kom kom dom gammla fram och samma sak då men då kom lite nya fram på slutet jag gick över med honom.
    Men denna inga alls men jag märker nu att det börjar att klia men när jag känner efter såär det bara dem gammla.
    Men jag känner ingen hot av dem alls utan det försvinner ju
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-10-23 19:37:33 följande:
    Usch nu börjar jag bli riktigt nervös. Uppkörningen/teoriprovet är inte alls långt borta nu och jag tycker det känns skitläskigt. Hade inte alls känt på samma sätt om det inte var för att det kostar nästan 2000 spänn för uppkörningen och bara det hade gjort mig så jäkla sur om jag misslyckades. Teoriprovet gör inte så mycket eftersom det kostar så lite att göra det, dock tror jag jag kommer klara det utan problem. Men ja... Åh! Är riktigt nervös! Vill inte vara för nervös för jag tror det kommer gå dåligt om jag är helt panikslagen liksom. Lite nervös är ju naturigt men ja... ÅÅÅHÅ. Haha, låter som värsta galningen.

Imorgon ska vi ialla fall shoppa bebisgrejer, woho! Ska bli så jäkla underbart att få hem nästan allt vi behöver ju! 
    Du kommer lyckas jag vet att du klarar detta du ska inte vara nervös för då blir det kokkobäng.
    Men ommin sambo klarade detta gör du oxå det
    Han var så nervös ojojoj hahaha men idag kör han utan problem med oss i

ååååh avis vill oxå men vi har ju redan allt utom babygymoch speldosa
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-10-23 20:07:47 följande:
    Nej jag vet, men jag kan tyvärr inte säga till mig själv att inte vara nervös. Funkar inte så Men jag ska försöka allt jag kan att inte stressa upp mig själv för mycket utan bara ta det lugnt.
    har sambon din körkort ?
    gumman jag håller tummarna uppe för dig och ett spark på rumpan då du ska köra
  • 3 barns mamma84
    glitterkornet skrev 2010-10-23 20:47:47 följande:
    Hej allihopa.
    Här sitter man ensam hemma i en stor lägenhet som är halft nerpackad och sambon är ute och festar.. suck, ja dom måste ju också ut och "leka" ibland.

Jag är lite osäker på det här med sammandragningar och förvärkar. Idag vaknade jag upp med mensvärk men inga sammandragningar. Fick lite panik eftersom jag visste att sambon inte skulle vara hemma idag. Jag har någon gång dom senaste veckorna haft sammandragningar och lite molvärk men idag var det riktig "mensvärk". När ska man egentligen vara orolig, för nu är det ju rätt normalt att förvärkarna och sammandragningarna ändrar karaktär ju närmare man närmar sig BF.
    Snart kan du oxå komma ut gumman
    Typist killar säger jag bara.
    Min sambo dricker inte då jag är gravid

Ja jag håller med sig om mensvärk/molvärk o sammadragningar är ett annan sak.
    Jag har haft massa mensvärkoch jobbiga sådanna med och inga sammandragningar alls.
    Hoppas inte det är med denna graviditet som jag hade med första graviditeten då jag aldrig hade sammadragningar och blötsligt gick vattnet då det var dags där sitter man o bara jahopp o vad fan gör jag nu likom :-/ o gick o la mig
  • 3 barns mamma84
    glitterkornet skrev 2010-10-23 21:04:06 följande:
    Snart är det våran tur allihopa :) Snäll sambo som inte dricker under graviditeten.

haha men ringde du inte ens förlossningen då?
    Nej ringde ingen förlossning alls utan jag hade min mamma som trygghet som låg o sov haha o sen ringde jag minex o sa att vattnet gick 2 omgångar inte allt utan lite men då att byxorna blev blöta 2ggr
    Hade inga värkar alls och gick o lamig i sängen brevid mamma o somnade till med lite molvärk.
    På morgonen vaknade jag av pang bom o åkte inkl 10 tiden till förlossningen
  • 3 barns mamma84
    glitterkornet skrev 2010-10-23 21:10:04 följande:
    Wow skönt och kunna vara så lugn :) Vilken tid föddes den lilla då?
    Vattnet gick 5 juni värkarna kom 6 juni o åkte in kl 10 tiden på morgoen hon föddes 7 juni kl 01.47 24 timmar
Svar på tråden December Bebis 2010 :)