Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Ja jag ska till BM idag så ska höra om hon kan kolla vattenmängden. :) förmodligen tog väl bara utrymmet slut därinne men lika bra att kolla.

Jösses vad det snöat i natt, 15 cm till! Ser ut som förra vintern haha. Det är ju vackert iaf! :) nu ska jag sova vidare.

• Momalicious

Jag sitter i bilen på parkeringen hos BM, äter chips och väntar på min sambo. Haha. Endast när man är gravid är det okej.

• Momalicious

God morgon mina damer! Trots att jag vaknade runt fyra så är jag ändå på gott humör idag! Äter en lussebulle och har det bra i sängen.
    Nu känner jag mig så redo för att bebisen ska komma. Har färdigt allting förutom BB-väskan. Men jag är inställd på att få vänta.
    Var hos BM igår, uppdaterar om det sen för jag kommer inte ihåg nånting nu haha. Kram

• Momalicious

Det var rackarns vad bebisar det kommer nu då! Försöker låta bli att vara bitter, min bebis kommer ju tids nog också men jäääklar vad jag är avundsjuk hihi!
    Nu är ju tvåbarnsmamma iaf trebarnsmamma. Det är nog det som är fräckast med snitt, att man kan veta exakt när sin bebis kommer. I övrigt är jag livrädd för snitt.

Nåja.
    Var hos BM igår i vecka 36+4 och allt såg bra ut, som vanligt.
    BT: 120/70
    SF: 35
    Urin: Protein/glykos: 0/0
    Fosterljud: 138

Frågade om det kunde vara så att han blivit väldigt stor eller om det var lite vatten, men hon kände på magen och sa att jag hade bra med vatten och att det inte var en speciellt stor bebis där inne utan en helt normalstor. Hon tippade på mellan 3000-3500 gram vid BF, fast jag tycker 3500 är rätt stort haha.
    Nästa vecka ska hon känna på tappen! Gud så spännande. Kommer dock vara skitnervös för att hon ska säga att den är omogen och lång och att den i princip är som man vill att den ska vara när man inte vill föda barn. Hade varit toppen om jag var mogen och lite öppnad för då kanske man kan tigga till sig en liten hinnsvepning.

Det där med fullgången graviditet, överallt där jag läst så står det att man räknas fullgången från vecka 37 och då antar jag de menar 37 fullgångna veckor. Igår sa min BM att jag var fullgången men jag är ju bara i vecka 36+5. Hon kanske menar att jag SNART är fullgången. Skitsamma.

Sen gjorde vi en sammanfattning av graviditeten men jag blev jättebesviken. För det första visste jag inte att vi skulle göra det (hon hade inte sagt det) så jag kom inte ihåg nånting. För det andra så ville hon typ övertala mig att föda på NÄL fastän jag vill föda i Göteborg och tjatade om hur braaaa allt var där fastän det är en byggarbetsplats. Och när jag nämnde att jag tidigare har haft långa perioder med djupa depressioner och att jag vill att det står med där ifall jag nu skulle få nåt slags förlossningsdepression eller så så att personalen kan ha lite koll på det, så borstade hon bara bort det och sa att det inte var viktigt. Fick verkligen tjata till mig att hon skrev det då jag både läst att det är större risk om man hade såna depressioner som jag haft, och min psykolog har rådit mig att helst stanna på BB nån eller några extra dagar för att få lite extra "koll". Ändå skrev hon bara "har tidigare ätit anti-depressiva mediciner men inget under grav". Låter ju som om nån som bara mått lite dåligt och fått några goa tabletter typ. Jag käkade typ 20 tabletter om dagen när jag mådde som sämst och då var jag ändå suicidal. Blir så trött att man aldrig kan bli tagen på allvar inom sjukvården. Gråter
    Nu känns det inte alls kul längre. Rynkar på näsan

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Ursäkta för mitt skitlånga monsterinlägg men nu är jag bara trött på det här. Förstår om ni inte orkar läsa

mamma smurfen skrev 2010-12-08 11:57:43 följande:
    Å vissa BM gör det inte ALLS....Skrikandes

Så här får man sitta, med foglossning från helvetet, kraftig molvärk i rygg på nätterna, som resulterar i sporadiska förvärkar.... ödem , så fingrarna ser ut som feta prinskorvar...*suck*

Å inte blev de bättre igår, när jag var på mvc för kontroll å en av Barnmorskorna kommenterar mig med att " gu va pigg du är för att vara så långt gången, syns ju inte bakifrån att du är gravid när du går....*
    Hade gooood lust att ruska om henne ordentligt........ 

(Jag har ONT, men inte 17 blir de bättre av att vanka som en anka å gnyyy å ojja sig bland folk.... neee, biter hellre ihop å "står ut", så jag är uppväxt/fostrad, att inte visa att man har ont/lider)

Sorry för att de blev så gnälligt, men var bara tvungen att få "lätta lite på trycket"... 
    Jag känner mig typ som att jag skulle kunna mörda någon som bara tittar snett på mig just nu. Allt är bara en pina och jag har fått humörsvängningar igen som heter duga! MORR!

• Momalicious
    Cissi7006 skrev 2010-12-08 12:06:00 följande:
    Jag tror att sammanfattningen som BM nu skriver är hennes uppfattning. Du ska självklart skriva ner allt viktigt ur din synvinkel i ditt förlossningsbrev!

37+0 är man fullgången.

Bra att du har så fina värden!
    Ja det kanske. Men det var mest att hon sa det liksom som att "ta upp allt du vill att förlossningen ska veta". Men får skriva om mitt förlossningsbrev lite och kanske betona det lite mer. 

Ja men precis, tänkte väl det var 37 fullgångna! :)
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 12:05:33 följande:
    ang dina depressioner...kan du inte skriva om det i ditt eget förlossningsbrev, så de får en mer "verklighetsbaserad" syn på hur det förhåller sig för just DIG.

Konstigt att hon inte tog det mer på allvar än så
    Ja men hon är sån har jag märkt, allt jag klagar på (vilket inte är mycket) säger hon är heeelt normaaaalt och sen drar hon alltid exempel på personer som haft det såååå mycket värre än mig. Ibland känns det nästan som att det är för att jag är ung och att hon tror att jag är efterbliven eller nåt då. Haha. Ääh. 

• Momalicious
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 12:10:38 följande:
    Jaaa...här är en till med humörsvägningar å tålamod lika med noll..
    Stackars mina killar, de till å med VET å svarar mig med att de VET att jag e på uselt humör pga magen.....
    Får så dåligt samvete då, ända tills någon spiller, eller inte lyssnar, då "gormar" jag till IGEN...innan jag hinner tänka....får försöka gottgöra dom sedan, på något sätt 
    Ja, ibland blir jag dessutom sur för de dummaste sakerna. Nästan som att jag blir sur bara för att få ha nåt att skälla över lite. Haha. Men snart är det slut. Förhoppningsvis. Tanken på att jag kan ha 6 veckor kvar om det vill sig illa är hemsk. Vet du förresten om det finns internet man kan använda på BB på östra/mölndal? 
  • Momalicious

Tack för era gulliga ord om min BM. Får ta itu med förlossningsbrevet imorgon och kolla igenom det och ändra och så. Skrev det i somras nån gång så det har säkert ändrats en del sen dess hur jag känner.
    Insåg förut att vi inte gjort gipsmage än så det kanske är dags att ta sig en trip och köpa gips. Men var köpte ni gips? Vill ha det så billigt och enkelt som möjligt! Tipsa mig!

Linas mamma – Grattis, vilken sötnos! Vilken liten dunderklump! :)
    Emelle – Du skriver så himla fint jämt, sitter med tårar i ögonen efter att ha läst om att du träffade din nuvarande när du var gravid. Åh! 
    Ludicrous – Vi är färdiga. Det enda vi har kvar, förutom att få ut bebisen (haha) är att göra gipsmage. Men annars finns allt hemma! :)
    Pickaboo - Förstår dig, jag är med rädd för snitt! Men det går nog bra om det skulle vara så att du måste göra det. Lycka till! :)
    Småstadsbönan –  Håller tummarna att de sätter igång dig imorgon! :)
    MFJG – Hoppas det stämmer! Har med läst om att djur blir mer klängiga och gosiga några dagar innan förlossningen när kroppen börjar producera andra hormoner. I så fall är min förlossning nära också, för var jag än går har jag spinnande katter på mig haha. Gosisar!

Nä, nu blir det ny magbild i magbildstråden tror jag bestämt! Kram och godnatt på er underbaringar 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)