Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

MFJG skrev 2010-10-25 10:00:17 följande:
    Känner igen det där med att försöka skapa utrymme som inte finns där. Har världens bästa film på hur Minibus försöker bryta sig ut i mobilen. Det är mycket tänja mage just nu ;) Är era bebisar mycket aktiva i magen? Vår lille bus är helt sjövild. 
    Igår när vi gick i säng var pojken min en rövare i magen och hela magen hoppade och gungade efter när pojken leker omkring.
    Samma sak var det med sonen jösses och det var inte lugnt alls.
    Det gör till och med ONT när han håller på så kraftigt.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Sandragumman skrev 2010-10-25 10:09:36 följande:
    det kanske är hemorojjder?

de har jag så nog e de öfta jag har blod i avföringen....
    Jag har varianten som sitter långt in i ändtarmen inte de som är synliga i hålet!
    Fick kolla upp de för 1år sedan ungefär, å de hade nog kommit i samband med att jag var gravid med min första!
    Har kollat upp denna innanoch hade inte och det gör inte ont det kliar inte och svider inte utan jag har haft tun avföring i många månader nu
    Vet inte om det är förberedelse eller vad det kan vara.
    Är stessad också jätte mkt stressar upp för ingenting
    Så jag tror att innan det är dags måste jag sova ut i massor för att kunna (må bra) innan han kommer.
  • 3 barns mamma84
    Sandragumman skrev 2010-10-25 10:28:31 följande:
    okej.... jajag har inte nå problem med klåda,ont eller sveda! jag bara har det och börjar blöda lite då och då.... men om du har kolat de förr så kan de väl kanske vara som du säger! jag har jätte konstiga bajsattacker.... närstan varannan gång jag bajsar så är de jätte konstigt! Hur lös i magen som hellst, precis som att vrida på en vattenkran, jag har ont i magen och sitter och kallsvettas på toan och mår i allmänhet dåligt och får sitta jätte länge! Vet inte varför för normalt brukar jag var lite hårdare pga järnet! kanske bara är så att kroppen måste tömma sig ordentligt lite då och då..... men jätte jobbigt! sist var jag i panik på mat affären å sprang till en personal å böna och bad att få låna deras personal toalett..... vanligt vis går de ej så jag tror de är en fördel ibland att vara gravid! ursäkta om de inte lät så trevligt att läsa
    Låter skitjobbigt vännen
    Nej mitt e inte bara rött här o där utan allt är rött ALLT
    Nu kom sambon hem med jogyrt kanske ta o äta det ?
    Hahaha ja låna måste han göra ibland (skrattar)
    jag blir inte hårt i magen allt har inte vart det på hela denna graviditet utan bara lös som vatten hela tiden.
    Jobbigt men ändå skönt.
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-10-25 10:32:49 följande:
    Alltså, hickar era små väldigt mycket? Min hickar flera gånger om dagen och riktigt länge varje gång, haha. Måste helt enkelt vara en hejare på att öva sig på att andas, hm? Tungan ute
    Hahaha jora det gör min lille med och han börjar oxå då sambon nyser eller hostar haha han blir ju jätte rädd när han väl fått hickan blir han jätte tokig på sig själv och då håller han på i massor
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-10-25 10:30:37 följande:

Ja om det är rött så är det ju blod, och det borde komma från hemorrojder, som är väldigt vanligt under graviditet, men det vet du säkert Tungan ute Inte bara om man är förstoppad och har hård avföring utan även om den är "vanlig" eller lösare. (vilket trevligt samtalsämne...)

Och även om du inte haft det innan kan du ju ha det nu.

Okej men kan allt vara blod då är det inte bara lite då ?
    För jag bajsar blod typ
  • 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2010-10-25 10:32:25 följande:
    På tal om annat :P Sitter o kollar på IKEAs hemsida, där står det att deras täcken till spjälsäng ( LENserien) är rekomenderade från 12 månader. Är det p.g.a. kvävningsrisk eller någon annan anledning? Vad tycker IKEA man ska ha i sängen isf..?
    Jag vet inte men ajg har iaf täcke o kudde som jag haft innan.
    Jag tror mina barn skulle ha blivit TOKIGA av att ha båse hahaha
    Ring IKEA o fråga
  • 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2010-10-25 10:35:50 följande:
    Jobbigt att vara så stressad. Ska du vara ledig lite innan BF? Så du kan stressa ner. Kanske därför din lille kille är helt sjövild i magen? Jag blir också lätt stressad och tror det är därför Minibus är så aktiv ibland..För att stresshormonerna överförs till bebis. Så jag försöker att inte stressa. Fast det är skit svårt.

Hoppas din mage blir bättre idag! 
    Har inte tänkt på att det kan gå över till honom jag är så himla stressad att jag kan börja gråta av panik atack bara för att likom.
    Jag e helsjukskriven på fredag och är då mammaledig fram till dec nästa år.
    När jag väntade sonen så hade jag samma sak och fick sovdos av detta då jag inte kunde skuta av att stressa upp mig själv.
    Blir stressad av att laga mat äta städa och om sambon gör något fel blir jag stressad av att jag SJÄLV måste göra det bättre

Tack gumman{#emotions_dlg.flower}
  • 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2010-10-25 10:38:10 följande:
    Från 1177:
    "Det är ganska vanligt att man ser lite blod i sin avföring. Blodet kan komma efter att man har tömt tarmen eller vara blandat med avföringen. Ibland kan avföringen färgas svart. Om man bara har en liten mängd blod brukar man inte se det själv, utan blodet upptäcks i ett avföringsprov.

De vanligaste orsakerna till att man får blod i avföringen är att man har hemorrojder eller sprickor i ändtarmsöppningen. En del tarminfektioner kan också orsaka blodiga diarréer. Ibland kan blod i avföringen vara tecken på att man har en allvarlig sjukdom, som cancer eller en inflammation i tarmen.

Avföringen kan också färgas röd eller svart om man har ätit till exempel rödbetor, blåbär eller järnmedicin."

ååååh älskar dig !!!
    Åt rödbettor igår
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-10-25 10:41:41 följande:
    Min är inte särskilt vild.. Börjar nästan på fundera om det är en sömntuta jag har där i magen.. Jag känner rörelser varje dag och vad jag tror är tillräckligt ofta (fler än 15 gånger om dagen) men blir nästan lite avundsjuk när ni berättar om era "sjövilda" därinne.. Får kanske en riktigt hård spark varannan dag, annars är det mest "dra handen/foten/knät/armbågen längs med mammas insida" som gäller.
    åh vilken DRÖM bebis du har i magen Hjärta
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-10-25 10:45:11 följande:
    Den ger säkert igen när den kommit ut *skrattar*
    Haha tror du det Tungan ute
    Haha när du ligger inne på förlossningen och försöker få honom ut så kanske han håller i navelsträngen och vägrar att komma ut till er och oss här
Svar på tråden December Bebis 2010 :)