Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Bebis
    Napp
    Första nallen
    Första filten
    Nappflaska
    Välling/Ersättning
    Mössa på BB och en hem
    Boddys på BB och hem
    Byxor på BB och hem
    Tröja på BB och hem
    Strumpbyxor på BB och hem
    Strumpor på BB och hem
    Bebis saker
    Blöjor några st då BB har
    Salva och cremer men MAN får från BB också
    Mamman
    Bindor sköna bindor (stora)
    Hygien saker som hårborste schampoo balsam crem lepsyl
    Tofflor
    Morgonrock
    Sköna tjocka strumpor
    Mjukisbyxor ca 2 par på BB och hem
    Aminingslinne/ammningströja
    Amings BH
    Nattlinne
    Sköna trosor
    Jornal och leg och papper och penna till att skriva på om man vill ha koll på timmarna och tiderna.
    Kammera och laddare
    Mobil och laddare
    Lapptop om man vill ha med sig
    Godis dricka druvsocker bra att ha med sig.

Hem
    Babyskydd

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-28 12:48:37 följande:
    Bebis
    Napp
    Första nallen
    Första filten
    Nappflaska
    Välling/Ersättning
    Mössa på BB och en hem
    Boddys på BB och hem
    Byxor på BB och hem
    Tröja på BB och hem
    Strumpbyxor på BB och hem
    Strumpor på BB och hem
    Bebis saker
    Blöjor några st då BB har
    Salva och cremer men MAN får från BB också
    Mamman
    Bindor sköna bindor (stora)
    Hygien saker som hårborste schampoo balsam crem lepsyl
    Tofflor
    Morgonrock
    Sköna tjocka strumpor
    Mjukisbyxor ca 2 par på BB och hem
    Aminingslinne/ammningströja
    Amings BH
    Nattlinne
    Sköna trosor
    Jornal och leg och papper och penna till att skriva på om man vill ha koll på timmarna och tiderna.
    Kammera och laddare
    Mobil och laddare
    Lapptop om man vill ha med sig
    Godis dricka druvsocker bra att ha med sig.

Hem
    Babyskydd
    De jag ska ha fyller jag i här
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2010-10-28 12:58:02 följande:
    Jag är nu hemkommen från TUL...

Alltså jisses-vilken stor pojk jag har! Baby Idag var vikten på 3183g (+32%) och jag är v.34+1 idag.
    Nu trodde hon snarare att han kommer väga 4,5kg vid BF. 

BM tyckte jag skulle ringa mitt MVC om att få göra en glukosbelastning, just in case.. jag sa att mitt sockervärde legat perfekt innan. Men hon tyckte nog det kunde vara en god idé iaf.. 
    Skrattar vad ger du din bebis i magen
    Nääh jag förstår men 4,500g helt normalt Tungan ute hehe nja eller jag vet an alltså ..
    Min pojk är beräknad väga 5 kg så hmm vi hår hålla varandras tummar men jag e inte rädd jag e bara van vid detta med stora barn.
    Slipper ta gulosbelastnings skitet då jag inte har problem med detta alls.

Undrar när ska du göra nästa Tul då ?
  • 3 barns mamma84

Jag vägde 3,500g och var 49cm mamma rökte hela graviditeten och drack i massor.
    Jag kom ut med snitt

Ebbas pappa vet ajg inte men vet bara atthan var tvillig med sin bror och han är en låg man på 189cm ca
    Ebba var 4140g och 52cm

Amadeus pappa var 4,500g och 52cm
    Amadeus han var 5810g och 62cm
    Elias beräknad till 5000g

• 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2010-10-28 14:56:31 följande:
    snarare inget sex jag följde er när ni diskuterade det och vågade inte säga nåt för här är det minst sagt stiltje i sänghalmen... Tror killen min tycker att min kropp är lite läskig nu, han verkar iaf definitivt inte se mig som nån sexgudinna i allla fall..faktiskt rätt tråkigt, inte för att jag direkt försöker förföra honom heller då sexlusten går minst sagt på sparlåga...

Vad spännande att höra om Danmark, inte visste jag att det var så stor skillnad! Låter som ett märkligt system att kommunens pengar ska gå till så mycket..? Vet att det är helt annorulunda i Norge med men mycket kortare föräldraledighet och svindyra dagisavgifter än vad vi har här. Sverige är rätt bra vad gäller barn- och föräldraomsorg måste man ju säga

Detta är tråden för stor-bäbisarna! Här går man inte på tul men efter magtitt och sf-mått trodde inte bm att jag väntade en sån stor krabat, men sista veckorna har magen växt som tusan så man vet aldrig
    Om man inte har friplats som betyder att man inte betalar och då går barnen på dagiset och dagmamman från kl 06.30 till 15.00
    Nu går jag på mammaledighet H sjukskrivning och då går dom från 09.00 till 15.30 16.00

Om man inte har friplats kostar det från dagiset för ebba ca 1000kr varje månad och för amadeus dagmamma 2000kr varje månad

Här har man sexlust ojojoj jag är typ sexmissbrukare herregud jag blir KNÄPP om jag inte får något.
    Så vi har sex varje dag !!! och 2-3 ggr på en dag !!! och min sambo älskar min kropp haha älskar honom som fan !!
  • 3 barns mamma84
    Emelle skrev 2010-10-28 20:24:17 följande:
    Tjohooo!!

Kikar in läser ikapp och bjuder er på varsitt glas....med glögg, saft, fanta lemon, julmust eller vad än som er faller i smaken.
    Idag firar jag att jag jobbat för sista ggn på väldigt länge!!

SKÅL TJEJER!!!  Skål
    Grattis gumman skål med Fantan haha
  • 3 barns mamma84
    SkålSkål för mig för Helsjukskrivning och mammaledighet idag nu äter jag pizza och njuter av kall äppelljuce och NJUTER av ledighet fram till han är 1år gammal
    Nu äntligen känns allt underbart.
    Köpte till och med Libero olja och crem till elias
  • 3 barns mamma84

I dag ska vi hämta ännu en babybox *skrattar* från lebero den kom igår

• 3 barns mamma84
    Klingan13 skrev 2010-10-29 13:13:23 följande:
    Jag har köpt två nappar och de hade jag tänkt att använda i nödfall, vill undvika napp så mycket det går. När jag stod där i butiken och köpte dem så var tanken att "om jag inte köper några så kommer h*n säkert vilja ha en och om jag köper så kommer h*n inte vilja ha".

Det där med att man skall ta med napp och nappflaska till BB har jag inte hört tidigare. Var på studiebesök på FL och BB för ett par veckor sedan och då sa de inte något om det så det är väl lika bra att man tar med både och försäkerhetsskull.
    nappflaska och ersättning och napp kommer jag att ta med mig då jag inte kommer att amma.
    detta kom jag äverräns med min bm
Svar på tråden December Bebis 2010 :)