Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

maddicken79 skrev 2010-06-01 10:42:50 följande:
    Jag äter asacol, purinethol, behepan och folacin.. Å det ska inte påverka fostret men dom hävdar att får man ett skov under graviditeten så är det värre för fostret än vad medicinerna är.. Dom var osäkra på vad jag hade från början oxå men sen fick jag saker som man endast får om man har chron så därav så vet dom idag att det är chron...
    enda jag äter som du har är folacinen....
    usch ja, stackars bebis på dagarna är det rätt lugnt, mest på morgon & kväll, så det kunde varit värre....men kan den dära läkaren ringa upp snart!!!

Det är skönt att veta vad det är iaf för dej...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    wildahallon skrev 2010-06-01 10:49:15 följande:
    Snart kan jag inte hålla mig längre. Vill skrika ut till hela världen att vi väntar bebis! =D V.13 imorn då :) Vet faktiskt inte när vi ska berätta det. Våra familjer och närmaste vet om det, bara "allmänheten" kvar.. Så nu är det väl dax att må bättre snart? Spyr fortf varje morgon, och kan bara äta småsmå portioner på dagarna, annars kommer det upp! TRÖTT på det, kan jag lova! Jag älskar mat, jag vill ha maaat!   Lägger in kort på magen direkt jag har tid, när jag inte jobbar så mycket. DÅ ska ni få se på svullen mage, ser ut som jag ska föda vilken sekund som helst! :o
    Men gör det   Det är dax nu!

Usch din stackare mår du fortf dåligt Men snart så!!!!!
    Ja den vill vi se
  • Trollungarnasmamma
    Småstadsbönan skrev 2010-06-01 11:46:43 följande:
    Jag fick UC när jag väntade min första och är nu stomi opererad, kortison och imurel har och de flesta av suppar och klysmor kan man ha under gravideteten. Innan jag blev opererad så hade jag skov som höll i sig i ca 2 år självklart hade jag dalar och toppar med aldrig något uppehåll. Bebisen tar det den behöver och det är du som kan få näringsbrist så se till att äta vitaminer och järntabletter för att hjälpa din kropp.     
    hur kändes det att bli stomi opererad? det finns i mina tankar, men är inget jag skulle vilja...äter kortison nu & pentasa. fick b12 vitamin med + järntabletter. Men slutar inte blöda.
    okej, det lugnade mej lite att bebis tar det den behöver....

Ne mitt verkar bli värre & värre tyvärr...kortare tid mellan skoven & ingen medecin som hjälper...
  • Trollungarnasmamma

Till mej sa han nått liknande att bebis mår sämre av skovet än medecinen, att den kan få för lite näring...

usch ja, blir inte klok!! Bara det vill sluta blöda....

har ni klarat er nu under grav?

• Trollungarnasmamma
    Småstadsbönan skrev 2010-06-01 12:08:28 följande:
    Det är ett helvete när man inte får ordning på tarmarna. Prata med läkarna om Imurel eller om det finns andra läkemedel som kan var till hjälp. Vet att den har hjälpt många och att folk har ätit den under gravideteten, det ta ifs ca 4 månader innan den ger full eftekt. Åt aldrig den själv under gravideteten med när jag åt den hjälpte att minska ner mina symtom mycket. Min stomi hjälpte mig tillbaka till ett normalt liv igen. Jag skulle aldrig byta den mot den sjuk tarm igen. Jag skall göra en IRA opration nu efter detta barn då det inte planeras att skaffa fler. Stomi skrämde mig innan men nu när jag vet hur den har hjälpt mig är jag nästan lite rädd att operera bort den. pentasa tar jag fortfarande när det behövs då jag har min ändtarm kvar som kan bråka i bland. 
    Skönt och höra lite annat tänk...
    Ja han borde nog komma på nått annat läkemedel nu tycker jag när inte mina gamla hjälper....

tack för all info...{#lang_emotions_flower}
  • Trollungarnasmamma
    Utomlands skrev 2010-06-01 15:37:51 följande:
    jag har lagt upp nagra bilder fran mitt Ultraljud förraveckan i Mag & Ultraljuds sidan :D jag är mattligt stolt! Den är min min min, ja o pappans förstass. Ha ha ha

Välkommen beingboring!!!
    Klart du ska vara stolt
    maddicken79 skrev 2010-06-01 15:47:47 följande:
    Ja det är skönt.. Men det har varit många års helvete innan vi ens visste vad det var för något.. dom tog till och med bemärgsprov på mig för dom trodde jag hade canser... Men idag så är det ganska så lugnt.. Jag åt bara kortison i början... Men då var jag väldigt dålig.. Nu är det ju det andra som gäller.. Men finns mycket som jag inte kan äta som t ex såg jag att du får äta järntabletter... Dom gjorde mig lika dålig som när jag har mina skov... Så jag fick järn sprutor istället vilket var betydligt bättre för mig.. =) Hoppas dom ringer dig snart.. Inge kul alls att gå å vänta på att dom ska höra av sig.. =(
    usch ja, jag vet
    ja du, vad jag vet så får jag det...
    de ringde inte idag heller så imorgon ringer jag, lite irriterad faktiskt, brukar kunna ha överseende eftersom jag själv jobbar inom vården men nu gäller det inte bara mej....
    maddicken79 skrev 2010-06-01 15:50:39 följande:
    Det är nog väldigt olika var man bor i landet.. Men man kan ju inte annat än att ta deras ord och tro på det.. För man vet ju inte mycket själv egentligen... det är bara att försöka sköta sig själv och sin kropp så bra man kan helt enkelt och hoppas att det går bra.. =) det enda jag är en smula orolig över nu är att jag går ner i vikt.. Men det ändrar väl snart på sig.. =)
    Ja precis...
    Går ner gör jag nog inte faktiskt...men hoppas det vänder för dej, de har juh koll på dej med väl?
    Utomlands skrev 2010-06-01 17:09:51 följande:
    Jag ahr redan skrikit ut det gick inte längre ha ha ha! La upp Ul bilderna pa Facebook och plötsligt fick man en massa förvanande men glada mail :D
    Åhhh det är så kul
    ÄlskarNova skrev 2010-06-01 18:01:47 följande:
    Usch idag blev jag inte glad! Imorgon var det ju dags för NUPP-test, men min BM ringde upp mig och sa att det stället jag skulle till hade haft sönder sin UL-apparat. Och jag som är i v.14 börjar ju få panik ang. NUPP då man bara gör det till v.13+6 (alltså sön för min del). Så jag blev såå ledsen och besviken!! Hon sa att hon skulle kolla runt lite i andra kommuner i landstinget om de hade tider och sen skulle hon ringa upp. 
    En halvtimme senare ringde hon och sa att grannkommunen hade tider på tors. men då bara ett UL för att fastställa graviditetslängden. Alltså inget NUPP-test. Så jag tog det iaf.  
    Ville ju egentligen bara se på bäsen och att sambon skulle få kunna va me denna gång. 
    Så slutet gott allting gott-UL en dag senare men ingen riskbedömning.  
    Vi som hade tagit ledigt imorgon för detta! Nu får jag jag ta ledigt ytterligare en dag då det redan satts in en vikarie. Sambon kan däremot hoppa in och jobba imorgon som vanligt. 
    Tråkigt när man sett fram emot nått & är inställd på det...
    Men bra att ni ändå får kolla lille bäsen

Jag ska lyssna på hjärta nästa vecka
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-01 19:04:39 följande:
    Berätta för mig nu lite vad som har hänt och jag såg en ny hehe stort grattis och välkommen
    Jag ska äta nu och sen så kan jag snabbt berätta att jag gjorde illa magen idag fick cykel styret på magen men allt är helt i sin rätta var hos läkaren bebisen mår bra enligt den iaf haha den sprattlade till i magen *lycklig gravid mamma''
    Lite öm i magen men allt är okej
    Ajjj då

Skönt att allt är okej!!
    Jessika82 skrev 2010-06-01 19:21:11 följande:
    Jag fick ett brev i dag. Jag gjorde cellprov vid inskrivningen det visade sig att jag har lättare cellförändring.
    ojj vad nojjig jag hade blivit!!!
    kramar
  • Trollungarnasmamma
    TheUnknown skrev 2010-06-01 21:15:50 följande:
    Jag är helt inställd på att när vi ska på NUPP om några veckor så lever inte bebis. Helt inställd.

Igår mådde jag jätteilla, kräktes inte, men hade gjort om inte dottern var hemma. Har ont i magen idag, mensvärkt typ eller molvärk som man nu säger.. Det har nypt idag på sidorna. men jag har väl någon sträckning. Men nä, jag e helt säker på att jag inte kommer få barn i dec/jan.
    neeeej tänk inte så....
    fast så tänker jag med iofs, att bebis inte klarar av min tarmsjukdom....
    men vi kommer få det, jag lovar!!
  • Trollungarnasmamma
    MalakiW skrev 2010-06-01 21:55:11 följande:
    NhjärtaD skrev 2010-06-01 21:19:16 följande:
    neeeej tänk inte så....
    fast så tänker jag med iofs, att bebis inte klarar av min tarmsjukdom....
    men vi kommer få det, jag lovar!!
    Håller med 2 barnsmamma! Så klart att ni klarar detta! Ni ska baske mig bli mammor i december, så det så. Ska inte jag få bli det så ska banne mig ni!  Rent statistiskt finns det inte plats för fler MA eller MF i den här tråden. Jag var den sista! Men jag lovar att komma in i slutet av er allas graviditet och heja på! Kramar!
    Ne det är tråkigt att ha denna känslan, men så fort jag vet att bebis mår bra & jag slutar blöda så blir det annat!!
    MalakiW skrev 2010-06-01 23:05:46 följande:
    hey alla,
    Fast jag bestämt mig för att inte berätta på jobbet att det gått dåligt börjar det ändå så sakteliga sippra ut. Detta eftersom jag tydligen inte är så bra skådespelerska som jag trodde. Sen förra veckan är det säkert 20 personer som ställt en direkt fråga om hur det egentligen är och 7-8 stycken har oberoende av varandra knackat på min dörr och velat bjuda mig på lunch eller fika för att höra hur jag mår.

Blir så varm i kroppen av att så många verkar bry sig om mig! Och här inne möts jag bara av värme och åter värme. Jag hoppas bara att ni inte tycker att jag hänger här för mycket och kommer in med negativa tankar! Känner att jag måste gå in här för att få känna på den andra sidan, dras med i era graviditetskänslor och få rida lite på er resa mot decemberbebisar!
    Bamsekramar MalakiW{#lang_emotions_heart}
    Är bara glad att du hänger kvar här Jag tror inte jag själv hade orkat detta.
    Minifer skrev 2010-06-01 23:32:27 följande:
    undead, jag tänker lite som du, eller inte att jag har en bebis som kommer dö, utan mer hmpf jag tror det när jag ser det. Kan inte alls ta till att jag är gravid. Alls. Ska blir skönt att göra UL om en vecka, och sprttlar något därinne lovar jag att jag blir mer förvånad  än tvärtom, haha! Det är inte det för mig att jag är negativt inställd, jag bara..kan inte tro att vi skulle ha sådan tur!! Men på samma sätt kan ju ett fint UL bara göra mig positivt överraskad, heheååh vad fina de är!! :D Glad jag blir!! Vadå hänger här för mycket, du är ju en i gänget =)
    Ja så kände jag innan jag fick se bebis på UL, nu är det mer att jag är dålig & tror inte bebis klarar av det....
    Momalicious skrev 2010-06-01 23:49:22 följande:
    Lyckan är total, hoppas jag.
    Fått lergigan comp idag av min BM. Eller ja, en läkare men det var ju hon som fixade. Hoppas hoppas det hjälper! 
    Har även fått min nya telefon idag, en iPhone, som jag håller på att lära mig. Gud vad det är kul! 
    Hoppas alla mår bra! Kram på er
    Härligt
    TheUnknown skrev 2010-06-02 09:46:10 följande:
    Konstigt nog är jag helt lugn alltså, inte så att jag går och oroar mig eller så, utan känner mig bara "jaha, det blir nog inget"... MEN blir det så får det bli i januari :P

Har ju inte så mkt symtom, brösten gör knappt ont, mår inte så mkt illa, bara här om dagen när jag mådde svinilla. Hela dagen igår hade jag jättemolvärk, så jag tänkte ta panodil, men slockna ist :P Men ja,vi får väl se..
    Försök slappna av gumman...allt är helt okej!!
  • Trollungarnasmamma

Nehe flickor...nu tycker jag min otur får vända!!!

Vädret har vänt iaf & det är bra
    Ska strax ringa gastromott & sen sätta mej i solen & plugga!!!

MIn man är så fin, jag är rätt nere nu när jag blöder juh, så han hade köpt fiiiiiina rosor & skrivit en söt lapp till mej när jag kom hem.... älskar honom!!

• Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-06-02 10:32:34 följande:
    Ja det är så underbart väder ute idag.

Vad gullig han är
    Ja verkligen!!!!
    Men ska åka till akutmott nu så får se om man hinner njuta av den nått mer!

ja han är underbar!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)