Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

MajMamman08 skrev 2010-04-26 12:30:36 följande:
    Hemskt o behöva ligga inne En kompis till mig fick sitt första barn förra veckan,hon fick göra akut snitt efter att redan legat inne 1 mån pga av havandeskapsförgiftning....hon fick 9 veckor för tidigt....oj så liten plutt,vägde 1600gram!!!
    åh snutt!! Ja det är helt obeskrivligt jobbigt verkligen. Nu har jag ju en son också, så om det blir samma får maken ta pappaledigt de sista månaderna eftersom jag inte kommer kunna ta hand om sonen då =(
  • Minifer
    Emynem skrev 2010-04-26 12:32:29 följande:
    Jag började få reglbunda samandragnigar redan i v.14 förra gången så hoppas på att det får gå lite längre denna!
    usch håller tummrna för dig med då. Verkligen inte kul!
    MajMamman08 skrev 2010-04-26 12:33:55 följande:
    Hoppas verkligen du slipper ligga inne...visst bra att man blir omhändertagen o gör allt för att bebis ska må bra o stanna kvar så länge som möjligt där inne i den varma miljön...men grymt jobbigt!!! Surt att behöva ta pappaledig med jue Finns de inget annat man kan få?? typ tillfällig föräldrapeng?
    som väl är slapp jag vara inlagd på sjukhus, var inte farligt för bebis eller så, men jag kunde inte vara på benen mer än någon minut åt gångeninnan jag krampade ihop totalt (enormt obehagligt) så spenderade veckorna liggandes i soffan =(  Pappaledigt får han ju ta eftersom jag inte kan ta hand om bebis självt. Tror inte jag kan blir sjukskriven heller, eller rättare sagt skulle jag inte fp något om jag blev det eftersom jag inte har någon sgi
  • Minifer
    TheUnknown skrev 2010-04-26 14:20:45 följande:
    Den lilla damen i magen tänkte komma ut redan i v 25+, pga GBS, så det var sängliggande, antibiotika o bricanyl som gällde. Aldrig mer! Vet inte om jag får havandeskapspenning när jag går på timmar, men det borde man ju faktiskt få! Annars har jag 28 dagar kvar att ta ut med dottern, tror dock att det är lägstanivådagar.. men det är ju alltid något. Om jag skulle behöva gå hemma sista månaden så får jag ha henne hemma oxå
    usch usch usch!! Vad jobbigt att behöva vra orolig också =/

Uäääk, jag har ju bara bubblat om att jag inte känner något osv. Mådde ju inte illa förra gången, så har inte räknat med det, men bröst och sådan har jag ju undrat varför jag inte märkt. Badade sonen nyss, och lagom till jagsatte på honom kläderna igen sa det bara PANG och nu mår jag sååååååååå illa. Plutten ligger och sover som väl är, uäääh.! Men hurra, tecken!
  • Minifer
    Mopplis skrev 2010-04-26 16:06:10 följande:
    Jag har haft en rikitgt tråkig vecka Haft rosa flytningar hela tiden och kommit fram till att det beror på att jag fått svamp (jiho!) och fått små sprickor i underlivet som blöder.. jodå det är lika skönt som det låter. Och det värsta är att man inte får behandla med krämer förns v 12.. Huskurer nån?
    aajjeeeeeee!!! ajajaj!! Antar att det svider som fan när du kissar, isf kan du ju köra nyförlöstas knep med att kissa med dusch mot det onda så det inte blir så frätande. Youghurt eller filmjölk har jag också hört ska jämna ut pH-balansen! Isch din stackare!

Jag mår lite bättre nu, kommer lite i vågor. Finns garanterat många av er som mår sjukt mkt sämre än vad jag gör, så skall verkligen inte klaga!
  • Minifer
    MajMamman08 skrev 2010-04-26 18:58:36 följande:
    Hur ska ni göra sen när de e dax för alla BM besök??  Min sambo ska följa med på vårt första inskrivningsamtal,men sen vet i katten om jag släpar med honom på alla besöken,men sonen så va han med på alla besök!! Men nu känns de mer som att de e viktigare om vi tex ska göra vul,lyssna hjärtljuden,prata förlossning m,m!
    Min man kommer nog bara vara med på ett par av ultraljuden. Han var med på massa besök sist, och oftast kollar de ju bara blodtryck och mäter magen och tar vikt. Apropå det, hur är det nu, har mannen rätt att vara ledig från jobbet med ersättning för besök hos BM eller måste han ta ledigt liksom?

Jag kommer däremot ha med mig sonen på alla besök, så helt ensam blir jag inte :)
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-04-26 19:33:39 följande:
    jag är också från småland från början , men bor nu i Malmö. Jag hänger också gärna på en träff ifall allt går bra ;D
    Wohoo, äntligen någon som bor lite mer i mina trakter, jag bor i Lund, not born but raised =)
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-04-26 19:43:53 följande:
    hahah :) vad kul! Jag jobbar förresten i Lund! Vi kanske ska ta en lunch ngn dag?
    hurra! Ja inte mig emot :) Någon rättvisa får det ju vara när alla andra ska ses i småland *snyft*
  • Minifer
    MajMamman08 skrev 2010-04-26 19:46:34 följande:
    Urk Mår så illa nu igen! Efter magsjukan i går så mådde jag mycket bättre i morse o i förmiddags så jag ringde jobbet o sa att jag kom i morron! Nu ångrar jag mig....mår så fruktansvärt illa o  helt körd i magen!!Så där må illa ont! undrar om de e magsjukan som spökar o tänker börja om igen el om de e gravid måilla??? Orkar inte må mer illa nu...buuuuhhhh!! *tycker synd om mig själv*
    tycker också synd om dig, uscha! =(
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-04-26 19:52:09 följande:
    Jag är i 8+2 i morgon! Jag har fått VUL nu eftersom jag haft bruna flytningar (i olika kulörer) sen i torsdags och börjar bli orolig. Ena stunden tänker jag att allt är lugnt och att det är bara mina slemhinnor samt att jag skulle haft mens den här helgen om jag inte varit gravid. Nästa tänker jag att det är kört.  Fast i morgon vid den här tiden vet vi! Argh!! Håller tummarna för oss!
    men gud vad många det är som blöder/har färgade flytningar, helt galet ju!! Vad läskigt, håller tummarna som tusan!!
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-04-26 19:56:01 följande:
    Vi kan kanske prata mer om det efter att jag haft mitt VUL (har det i morgon)? Får man se om man är väldigt glad eller väldigt ledsen efter i morgon.... Hur var det- skulle du eller har du redan gjort VUL?
    jag har inte fått tid en , men jag skall göra det om någon vecka när jag är 8v+ (gåt in i v8 i övermorgon) Håller tummarna imorgon!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)