Inlägg från: Småstadsbönan |Visa alla inlägg
  • Småstadsbönan

December Bebis 2010 :)

god morgon tjejer!!!

Blev igångsatt i går men den har inte haft någon verkan ännu vad jag vet  inga värkar eller direkta sammandragningar för utom att jag har fått blod blandade flytningar som jag tror är slemproppen. Hoppas jag har mognat tillräckligt nu så dom kan ta ål på hinnorna för nu vill jag förda barn och sedan hem till mina andra skruttar som jag saknar massor. håller tummarna för att något händer i dag för i dag känns som en bra dag att föda barn på

• Småstadsbönan

Igår så kom äntligen våran lilla tjej i v 37+5 efter 3 långa dygn med förarbete med propesser för uppmjukning av tappen, men när det väl satte igång så öppnade jag mig från 4 cm och krystade ut henne på 45 minuter. 3470g och 51 cm något namn har hon inte fått ännu med det lutar mot Cornelia. Skriver en riktig förlossnings berättelse när jag kommit hem.

• Småstadsbönan

Idag hade jag tänkt mig att bjuda på min förlossningsberättelse

Den 8/12 blev jag inlagd på förlossningen för att min smärtlindring inte hjälper mot dom smärtor jag har i magen pga komplikationer av min stomi. Får ligga kvar över natten och får en propess den 9/12 för att mjuka upp livmodertappen ytligare jag var mogen och öppen för fingret men ca 1-2 cm kvar av tappen. Det blir ingen resultat detta dygn. Får en ny propess 10/12 som ger sammandragningar med dom är inte till någon nytta får bricanyl så jag kan få sova. Den 11/12 pratar dom om att skicka hem mig och frågar vad jag vill jag och vi ger det ett försök till, annars så åker jag hem för en vilodag. När jag vaknar på morgonen känner jag att jag har sammandragningar av lite annorlunda karaktär men inga onda, Läkaren undersöker mig och jag är öppen ca 3 cm och hinnan buktar vid sammandragning, Äntligen så har vi fått resultat hinnorna skall tas.
    Vi blir flyttade till ett förlossnings rum och hinnorna tas 11.40 Bm ger det två timmar att komma igång av sig själv annars så blir det dropp, men mina sammandragningar blir kraftigare och obehagliga men inte så värst onda ganska så snabbt efter hon gått och Bm säger att skall prova att duscha och se om det ger effekt. Sitter i duschen i ca 40 minuter och då börjar det göra ondare och varmvattnet hjälper inte. kl 14.00 kollar Bm hur öppen jag är och 4 cm har jag hunnit öppna mig och jag får lustgas, säger till gubben att detta kommer nog ta längre tid än Vincents förlossning som tog 2½ timma får att jag var 4 cm öppen. Får lustgas och jag är i himmelriket. Värkarna blir kraftigare och tätare och jag känner att nu är det nog dax för en spinal då värkarna knappt går ner till hälften innan dom är på topp igen, mannen ringer på Bm för att be om mer smärtlindring då jag inte hinner hämta någon kraft emellan.
    Men det är försent, jag börjar krysta och Bm ringer på förstärkning, dom är precis i skift bytet så min nya Bm kommer in och efter 8 minuters krystvärkar kommer Cornelia kl 14.43 så på 43 minuter öppnar jag mig 6 cm och krystar ut våran dotter.

• Småstadsbönan
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-22 12:49:42 följande:
    Va var du bara öppen 6cm och en Cornelia kom ut jösses vad impad jag är Haha trodde man skullevara öppen 10 cm iaf för att få ta ut en bebis
    Fin berättelse ..
    Nä jag var öppen 4 cm kl14.00 och öppnade mig yttligare 6 cm så jag var öppen 10 cm när hon kom
  • Småstadsbönan
    delifi2 skrev 2010-12-22 12:55:46 följande:
    nä hon öppnade sig 6 cm hon var redan öppen 4 cm, vad jag förstod av det hela iaf
    precis
  • Småstadsbönan
    AnnaCL skrev 2010-12-22 16:30:08 följande:

Oj nu är det spännande med bebisarna som kommer alldeles snart.

Vi har varit på barnortopeden idag för Elsas höfter. Känner lättnad över att fått komma dit och få veta lite mer. Man trodde från början att hon hade båda höfterna ur led men nu visade det sig att det bara är höger höft och att den inte är ur led utan bara lite instabil. Det innebär att hon bara behöver ha sin skena i 6 veckor istället för 12. Hon har nu fått skenan och besväras inte alls av den. Vi träffade en enormt fin barnsjuksköterska och ortoped som visat oss hur vi ska göra när vi byter på henne och så vidare. Hon ska ha skenan dygnet runt och får ta av den för att bada varannan vecka. Känns som om veckorna kommer att gå snabbt. Hon hade även ökat i vikt från 2900 till 3300 sedan utskrivningen för en vecka sedan. Skönt.

Kefalhematom, instabila höfter och storkbett, vad gör väl det, de är världens finaste och bästa ändå!

våra lilla har också höftledsluxation en liten glidning på vänster höft och har en von rosen skena (stavning??) skall ha sin sken i 6 veckor som eran. Våran stora tjej hade också en glidning i ena höften så detta är inte helt främmande för mig dock så blev jag mycket mer blödig denna gången och grät nästan hela vägen hem från sjukhuset vilket tog typ 1,5 timma med detta väg underlag tror jag har alldeles för mycket hormoner just nu.
  • Småstadsbönan
    AnnaCL skrev 2010-12-22 22:32:59 följande:
    Jag har också gråtit, mest den tredje dagen på BB då vi redan då fick besked om att hon troligen ska ha en skena. Jag hade dock ställt in mig på 12 veckor och svårare luxation så jag är lite lättad att det abra är 6 veckor med skena och 6 veckor med Frejkabyxan. Skönt att höra att det finns fler, det är säkert en massa tips och trix du vet om då er andra tjej varit med om detta tidigare. Hur ofta får man ta av skenan i ert landsting? Jag tror att de här sex veckorna går fort för oss båda. När fick hon sin skena? Kramar till dig.
    Förhoppningsvis så slipper vi skenan redan efter 6 veckor och behöver inte ha frejkan byxan heller. Man får se positivt på det hela tänk om dom inte skulle märkt något nu så skulle behandlingen bli mer dramatisk senare. Några bra tips har jag inte direkt vad vad jag kan komma på nu, för utom att se till att det är riktigt torrt när du skall sätta på blöjan så det inte blir skav. Är skenan lindad?? i så fall kan det vara bra att be dom göra det när ni skall ta av den vid nästa besök, motverkar skav och så slipper dom ha latex mot huden viket tydligen kan ge latex allergi senare.
    Vi skall åka och bada och ta av skenan en gång i veckan. Vi fick skenan i måndags den 20:de och den 7 feb skall vi på återbesök och förhoppningsvis så slipper vi skenan.  
  • Småstadsbönan

God Jul på er!!!

Grattis till alla nya bebisar!

• Småstadsbönan

Grattis till dom nya bebisarna!!!!!

• Småstadsbönan

Bjuder på en bild på lilla Cornelia 2 veckor gammaL

Svar på tråden December Bebis 2010 :)