• Emelle

December Bebis 2010 :)

ensammamma skrev 2010-04-24 19:50:52 följande:
    jag har oxå magkatarr å jag fick ta omeprasol eller va den nu heter i 2 veckor å sen så skulle de bli bra sa läkarn... Men gjorde de inte de så skulle man höra av sig igen...
    Ok. KAnske ska prova den om det blir outhärdligt!!
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-24 20:31:26 följande:
    ne gör inget, men får man ta del av den dåe?? Ja ska jag göra VUL på tisdag med....e ändå sjuk nervös,men ändå e ja sååå förväntansfull!!! Åh skulle bli tok glad o typ börja gråta el nåe om jag ser de lilla hjärtat ticka på så fint
    Och när du gjort ditt har jag en hel jäkla vecka kvar till mitt ju!! *saaakta tiden går*
  • Emelle

Jag mådde också mycket emr illa när jag väntade min dotter än när jag väntade killarna

Har också mått illa på morgonen idag.
    Men mitt illamående sittr bara i stakt någon minut sen avtar det. Kommer som i vågor...

Har så jäkla ont i ett av brösten idag.
    Efter min yngsta var född så opererade jag brösten. Hade inte en tanke på att jag skulle ha fler sen. Jag var ju färdig
    Undra hur det kommer gå nu...hmmm
    Tidigare graviditeter har jag inte kännt av brösten alls nämligen. Nu gör det ooont till och från.

• Emelle
    anits83 skrev 2010-04-25 12:16:09 följande:
    Här är en som tillbringat helgen inne på gyn. har hft en sån värk i hela veckan men igår morse ringde jag in. Och fick tid direkt och sen fick jag inte åke hem igen. De gjorde vul och det visade inget inget mf eller foster men jag är ju i vecka 4/5 och han sa att det kan va ganska vanligt tat man inte ser något då. Har ialla fall vått lämna blodprov igår och ska lämna imorgon igen. Sen får jag svar på tisdag om grav fortsätter som den ska eller om värdena minskat. Jo ev kan värken som jag har vara uvi så håll tummarna för det. Men men nu är jag hemma igen och bara vilar, värken har avtagit och jag har inte behövt ta tabletter sen igår vid 18..
    Usch vad jobbigt.
    Hur har din värk varit?
    Jag har ju ganska mycket värk jag med. Sitter del högt upp i magen som magkatarr men även på sidorna av magen och strålar bak på ryggen + den vanliga molvärken.
    Det kommer och går för mig...sitter inte i hela tiden.
  • Emelle
    TheUnknown skrev 2010-04-25 20:40:47 följande:
    Hej hej alla. Är ny här i tråden! Har BF i slutet på december, närmare sagt 29/12, kanske blir en januaribebis?Är i v 4+3 idag. Mår illa titt som tätt, känner igen det från förra graviditeten! särskilt när jag åker bil längre än 1 mil ungefär.. O sen hela dagarna då :PBrösten gör ont, men mensvärken har lugnat sig :S
    Christel83 skrev 2010-04-25 20:43:39 följande:
    Hej! Är också ny här! Är i vecka 6, hur mådde i i vecka 6?När ska ni på inskrivning hos bm?Förutom att jag tror jag känner mig lite mer hungrig och ibland får problem med magen så mår jag hyfsat bra, kan hoppas jag slipper illamåendet!
    VÄLKOMNA!!
  • Emelle
    skogsbollen skrev 2010-04-26 08:09:57 följande:
    Till alla er som jobbar; när hade ni tänkt att berätta på jobbet?Jag har ett litet dilemma. Min graviditet, om nu allt går vägen, är totalt "feltajmad" om man ska se till jobbet. Jag jobbar som systemutvecklare och vi ska släppa en ny version av systemet bara 3 månader efter BF, vilket innebär att vi har som mest att göra då. Kollegorna har skojat länge med mig om att jag ska "hålla ihop benen", "vara försiktig med äggen" osv, för att de "befarar" att jag ska skaffa syskon till sonen när som helst. Egentligen tycker jag inte alls att en graviditet kan vara feltajmad, och ens jobb ska absolut inte styra det.Dock känns det som att jag borde berätta ganska tidigt den här gången, för planeringens skull. Till saken hör att vi är ett litet företag med bara 7 anställda, vilket innebär att man är en ganska stor del av företaget... dock aldrig oumbärlig :)Som skrivet, jag har inte hunnit med här riktigt och av den anledningen så kanske min fråga här redan diskuterats tidigare =)
    Vi kommer nog berätta när folk börjar fråga. Det syns ju rätt snabbt på mig...
    Mrn runt v.10-12 antar jag att det blir. Helst senare men som sagt jag tänker inte ljuga om någon frågar...
    Och jag får ju mage (svullen) snabbt....
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-26 09:03:45 följande:
    Hej tjejer! Orkar inte läsa allt som skrivits!!! Jag har legat i magsjuka!! Började natten till söndagen o låg hela dagen i går fram tills kl 22 o kräktes!! E helt jäkla slut,de va de värsta jag varit med om,fy bubblan! När jag hulkade kändes de som om de lilla frö där inne skulle komma ut!!! ingen hit o ha magsjuka o va gravid ivarje fall!!! skulle jobbat i dag,men fick sjuksriva mig,buhhh!!! Hoppas på o kunna jobba i morron i varje fallen!!
    Fy vad jobbigt!
    Vi har också nån skit härhemma. Men inte som magsjuka utan mer nått störigt virus som sitter i magen hos ungarna...Dom vill inte äta osv. Blä för magsjukor!!
    TheUnknown skrev 2010-04-26 07:59:54 följande:
    Anits: Kan det bero på när man har ÄL?Räknar jag här så är jag i v 4+4 idag med BF 29/12, räknar jag på niomanader.se så är jag i samma vecka men BF 30/12! Jättekonsigt!
    Skulle jag gått efter sista mens skulle jag ha BF precis på julafton. Nu hade ju ju jag ÄL tidigare än normalt så därför har jag ca 20/12 BF. men sen vet man ju inte hur lång  tid ägget tagit poå sig att fästa osv. men kommer ju få ett exakt datum om allt nu ser bra ut om en vecka!!  Längtar så vi spricker!!
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-26 09:12:40 följande:
    Usch ja,hemskt,har trott ja skulle dö el nåe!! I går kväl kräktes även sonen,men har inte blivit något mer sen dess,så förmodligen va de allt godis han nallade o stoppade in så snabbt i munnen,allt på en gång e hans melodi Hoppas de inte blir något hos er!!
    Nej det västa är nog över nu. Det har inte varit så farligt, som tur är.
    Hoppas ni slipper mer också!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)