Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Idag går jag i varje fall in i v 7 och är glad för varje dag jag paserar!! Läntar sååå till v 12 så jag snart spricker,kanske man kan pusta ut lite lite dåe måntro??

Fullt upp här i helgen med kalas och släkt på besök!

Läste lite att ni diskuterade mamma kläder, jag har några sen förra grav,men kommer nog vilja köpa mig lite nytt=) Byxor bla och de gör jag nog på HM,tycker de har fina mammakläder!! Toppar använder jag nog mina egna så länge de går=) några längre linnen e ju himlans bra i varje fall!!

Sen undrar jag,kommer man hinna få så stor mage nu i sommar??? Väntar jue mitt 2:a barn och de sägs ju att de brukar synas lite mer och fortare dåe??

• MajMamman08
    s89 skrev 2010-04-18 22:22:17 följande:
    Går in i vecka 7(6+0) imorgon.. Plussade när jag var i vecka 5(4+2). så känns som tiden gått fort ändå !
    Ja då e vi lika långt gågna jue.....troligtvis än så länge,hehe!

3 barns mamma84 skrev 2010-04-18 22:20:06 följande:
    Majmamma08:Stort grattis till vecka 7 går långstamt nu men snart ojoj så går det fort jag lovar sen har du bara Bf-1 och OJ snart ska du föda Själv längtar jag ojoj gud vad jag längtar
    ja,jag vill bara att jag ska va i v 12 nu,så jag kan pusta ut lite lite i varje fall

Åh idag mår jag sååå illa så illa!!! Hualigen,funderar på o köpa sådaan där postafen på apoteket,åt de i förra grav,nackdelen är bara att man blir så satans trött,haha oh ja som redan blivit trött!!

Puffar på min fråga, tror ni att man kommer o hinna få så stor mage i sommar?? Vilken vecka kommer man typ vara i i juli???
    Och när man väntar sitt andra barn,blir man större dåe och de syns fortare än med sitt första???
  • MajMamman08
    Emynem skrev 2010-04-19 08:05:16 följande:
    Hello, blödningen är över och den bruna flytningen med.Flytningen är väl lite missfärgad fortfarande men det är väl "gammalt" som måste ut, det är iaf inte som igår... Och jag har inte haft ont heller!"Känner på mig" att "bebisen mår bra".Jag har ring BM och väntar på att dom ska ringa upp.Men tror faktiskt inte att det är nån fara...Jag mår fortfarande illa, har ömma bröst, yrsel, huvudvärk osv.
    Skönt o höra!!! Nu hoppas vi att den stannar där inne o växer o gror
  • MajMamman08
    Emynem skrev 2010-04-19 08:39:51 följande:
    Har pratat med BM nu men hon verkade inte ha så bra koll alls.Hon visste inte om det var normalt eller inte... osv...Och sa åt mig att göra ett nytt graviditetstest om 1-2 veckor.Då frågade jag om inte hormonerna efter ett missfall kan sitta i längre än då?(min syster testade nämligen positivt i 9 veckor efter sitt missfall i v.7)Och då svarade BM, jo hormonerna kan sitta i längre.Hur kan då ett graviditetstest vara det säkraste sättet för att veta om graviditeten fortskridit om 1-2 veckor?Verkar puckat.Frågade henne även då om jag kunde ta ett sånt här digitaltest med veckoindikatoreftersom hormoner inte borde "stegra" efter ett MF.För dom testen har jag ju använt mig av nu och första gången visade den "Gravid 1-2" och veckan efter det "Gravid 2-3" så nästa vecka BORDE den visa "Gravid 3+" om allt är okej, annars fortsätta på "2-3, 1-2" eller kanske rent av "NEG".Men hon visste knappt vilket graviditetstest det var jag pratade om,"Vi använder bara ett som visar ett sträck" svarade hon...Jadu, så var hon spydig också!... Haha...Men nu skiter jag i det där, jag tror att allt fortfarande är bra, hittills iaf.Och när jag tar mitt veckoindikator test nästa vecka så kommer den att visa 3+!
    Tråkigt när de ska va så negativa o inte fatta lixom,läs på lite mer kanske,sånt där digitalt går ju var o varannan dag på reklam på tv med lixom!!!
    Men kan du inte få gör sånt där blodprov där de kollar HCG om de är förtidigt med ett VUL??
  • MajMamman08
    Emynem skrev 2010-04-19 09:18:09 följande:
    Nej det enda alternativet enligt henne var graviditetstest om 1-2 veckor.Jag ska leta upp en privat gyn och göra ett VUL i v.7 eller nått, så att man ser om det slår ett liten hjärta eller inte.Jag ska ju självklart vänta några dagar nu och se om blödningen tar om eller om det börjar göra ont...
    Ah,alla säger så olika tycker jag!!! Men hoppas du får göra VUL privat,el ja de kan ju inte neka dig de, Jag ska göra ett nästa vecka på tisdag,på sjukhuset o de kostar 300kr och de e de sååå värt!!!
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-19 11:48:35 följande:
    Hej tjejer!hemma på lunch och kikar in!!Nu börjar VUL tiderna komma för se första! Så spännande!Jag gör ju sista sagen i v. 4 så om en vecka har jag gjort 6 fulla veckor och då kan jag med göra mitt VUL!! Kan du inte ringa gyn direkt själv och be att få komma pga av oro??Hoppas du får det. Borde inte vara problem. När jag blödit under tidigare grav så ringde jag direkt till gyn, likaså nu med mitt MA. Ingen BM inblandad, bara gynläkare... Det där med magen är ju sååå individuellt!Jag får ju mage snabbt, inte med första, liiite snabbare med anda och tredje kom magen redan i v.9, även om det inte är bebismage så syntes det på mig då. Mellan v20-30 tycker jag man är som finast. Liten kula men inte jobbigt! Tror vi kommer vara supersnygga i sommar. Gravidfräscha, men inte stora och klumpiga!!
    Haha ja vi kommer vara super fräscha på beachen;) Skönt i varje fall att man slipper känna sig som en flodhäst mitt i sommaren,haha!!
  • MajMamman08
    Minifer skrev 2010-04-20 15:00:07 följande:
    grattis!!!! :D:D:D:D:DD:SJälv har jag just varit på inskrivning och är så jäkla nöjd! Jag blev flyttad från 4+4 till 5+6 så går in i v 7 imorgon, vilket inte gör något eftersom det för mig närmare ul. Just nu ÄLSKAR jag att ha diabetes, fick detta schemat:Såhär kommer det se ut!ögonfoto:v5-8 samt v24läkarbesök: v5,8,32,38v5 även dietist samt ObstetikerProvtagning: Hb, HbA1C, urinodling, Ferritin, TSH, T3, T4 samt Albumin clear (vad det nu är) v. 5,12,20,30Ultraljud: v8 kontroll av viabel graviditet              v12 NUPP+KUB              v18 Rutin 1              v20 hjärtgranskning              v28 tillväxt+flöde              v32 rutin 2+flöde              v36 tillväxt+flöde              v38 tillväxt+flöde              v39 - till partus flöde 1 gång per veckaoch så en massa BM-besök på det såklart. Jag har att göra! :D Behövde ju inte ens be om tidigt ul eller KUB eller någonting, sååå skönt!!
    Härligt men vad ä ögonfoto???
  • MajMamman08
    Minifer skrev 2010-04-20 19:05:02 följande:
    det är att de fotar ögonbotten. Diabetiker kan tydligen få problem med kärlen (plus synen) så man fotar hur kärlen ser ut efter att ha hällt någon gojsig vätska i ögonen. Brrr!!
    aha ok
  • MajMamman08

Fy tusan så nervös ja e idag,inte känt av så mycket gravsymptom!!! De tär på mig o behöva vänta tills nästa tis på VUL....kommer fan dö av nervositet!!!
    Åh om tiden kunde gå snabbare el om man kunde få komma på ett nu,typ blodprov!!

• MajMamman08
    linn78 skrev 2010-04-20 19:14:14 följande:
    Hoppar in här också! Fick igår på vul reda på att vi tydligen väntar tvillingar! Bf 4/12 enl egen beräkning, men ska på nytt vul 3 maj så då fastställs bf också.Grattis alla blivande december-mammor!
    DUBBEL GRATTIS
Svar på tråden December Bebis 2010 :)