• MFJG

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2010-10-26 08:31:05 följande:
    *ler*
    Tror hon pratar om "färdknäpp"Drömmer 
    Ja ;) Jag fattade det..MEN den funkar väl inte ;) i så fall skulle vår bebis varit här flera gånger hahahaha!
  • MFJG
    mamma smurfen skrev 2010-10-26 09:29:11 följande:
    FörvånadSkrattandeSkrattande *asg*
    Ja de e sant, samma HÄR isf=)
    Men kanske de e så att tappen måste vara "mogen" på något vis, å som sagt...de ska vara minst 5 ggr...å 5 ggr hör ITE till vanligheterna här hemma iaf, vet ju inte hur de e hos DIGFlört 
    hahaha..nja 5 gånger har inte hänt ;) 
  • MFJG

Halloj!
    Varit hos BM nyss. SF-måttet va 29,5 denna veckan. Bebis ♥:a slog så fint och han ligger med huvudet ner men är ruckbar, låg långt ner med lilla huvudet iaf. =) Snacka om att man längtar ännu mer nu!

Hur har era SF mått varit? 

• MFJG
    Stefanie skrev 2010-10-26 23:27:50 följande:
    Kom på en annan fråga också. Både igår kväll och idag har jag när jag lagt handen på magen där bebisen varit och tryckt ut en hand eller något hört ett konstigt ljud. Låter lite som ett klickljud och kommer ifrån magen precis där jag känner litens kroppsdel (olika olika gånger vilken del).

Jag undrar vad det är för knäpp, vad tror ni? Har ni hört ljud från era bebisar? 
    Jag har läst någonstans att det kan knäppa när dem rör sig, att det är lederna eller något. Helt ofarligt tydligen..
  • MFJG

Jag hade ingen lust alls i början av gravidteten. Tror det beror på blödningarna och MF som jag hade precis innan. Min stackars kille har nog gått med blue balls många dagar. Men NU däremot, när jag är som mest otymplig har lusten hittat tillbaka..;)

• MFJG
    mamma smurfen skrev 2010-10-27 07:55:48 följande:
    =) ja visst e de mysigt....en ny sorts lek....som heter "gissa bebis i magen-kroppsdel" Flört
    Här e de likadant med sambon, han tycker de är myyyyys, å KÄNNA, men att SE bebis "rumla omkring" är scaaaary*ler* 
    Ja nu ser det verkligen roligt ut när dem bökar omkring! =) ÄLSKAR DET! Min sambo tror vi ska få en liten värsting. Med ännu mer temperament än sin storebror och jag tror också det! Har ni nån känsla för hur era små kommer vara sen??

Hallonbladste. Är det vecka 35+0 eller 34+0 som man kan börja dricka? 
  • MFJG
    Idlur skrev 2010-10-27 09:35:11 följande:
    Hej tjejer!

Får jag vara med här? Är gravid i V.34 och är beräknad till 12 december.

Är sjukskriven pga av högt blodtryck och sammandragningar. Har haft sammandragningar konstant sen V. 13 (!!!), samt blödningar. Nu äter jag bricanyl för snuttan vill ut tidigare... Och så har jag foglossning skickat by the Devil himself.

SÅ, får man prata av sig här utan att verka som en otacksam gnällkärring? Solig

Detta är mitt andra barn. Har William som är född -06.

Puss och hej denna kalla men soliga dag!
    välkommen! gnäll skäll o gråt ;) 
  • MFJG

Lussebullar bakade jag för några dagar sen! GOTT!! Men dem tog slut dag 2 ;)
    Ska baka saffranskladdkaka idag och kladdkakemuffins..=) 

• MFJG
    Jessika82 skrev 2010-10-27 14:24:39 följande:
    Hej på er. I morse kom en liten kille med buller o bång..... Skriver mer när jag kommer hem
    GRATTIS! Ser fram emot bilder och berättelse!
  • MFJG

Halloj allihop!

Maten till julen är jag inge förtjust i och jag dricker varken läsk och alltså inte julmust heller. Däremot är jag en sucker för lussebullar, pepparkakor och julgodis. Skumtomtarna.. OMG säger jag bara! Farligt. Men oj vad gott. Bakade en saffranskladdkaka (recept finns på min blogg) och den va så in i bomben god. Den tog slut direkt. Dock var det inte jag som festade upp den det var gästerna och mannen min..=)

Nu ska ALLA äckelmagade sluta läsa. MEN jag gick precis på toaletten. När jag ska torka mig ser jag att det hänger ut en kanske 10 cm lång SLEMSTRÄNG.  Får den på pappret och den är vit, gul, genomskinlig. Inte alls som mina flytningar varit innan (haft mycket flytning pga svamp). Nej en slemmig lång sak. Någon mer med dessa absurda slem flytningar?

Har så mycket sammandragningar och molvärk på natten att jag knappt vet var jag ska ta vägen. Magen blir stenhård efter varje besök på toaletten och molvärken sitter i rygg och mage. Mest i ryggen. Sen har jag ju sd så fort jag rör mig dagtid också. Men molvärken är mindre, den kommer iofs dagtid också. 52 dagar till beräknat. Längtar tills bebis kommer nu. För jag är helt slut i kroppen. Älskar att vara gravid men det är liksom bitterljuvt. 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)