• ondar

December Bebis 2010 :)

Har någon mer stora problem med hungern? Jag vet inte hur jag ska lösa det här för jag får inte sova längre. Har alltid haft enormt stor aptit även fast jag aldrig blir överviktig av någon konstig anledning men nu börjar det gå med överdrift sen bebis flyttade in.

Igår 22:00 åt jag en stor portion med korvstroganoff, ris och bönor plus en stor tallrik med startflingor och fil och sen gick jag och la mig för att sedan vakna klockan tre-vrålhungrig.
    Så ingen mer sömn för mig inatt och börjar jobba klockan sju. Inte första gången det här händer och jag blir ju såklart helt slut på jobbet sen:(.

Såå, finns det något sätt att lösa det på? Nåt speciellt att vräka i sig som sista mål kanske?
    Har jag väl vaknat och måste äta så somnar jag inte om sen tyvärr.

• ondar
    Momalicious skrev 2010-08-03 12:28:49 följande:
    Jag tror "felet" du gör är att du äter så mycket så sent. Jag vet t.ex. på jul när man i vår familj ofta äter janssonen som nattamat så vaknar jag döhungrig nästa morgon. I vanliga fall brukar jag äta nåt lätt innan jag lägger mig och då händer itne det. Mitt tips är att försöka äta middag tidigare och äta nåt lättare, typ yoghurt med lite frukt och kanske macka till till kvällsmat. Det brukar bli bättre då. Men under dagarna är jag med hungrig typ hela tiden. Dock itne när jag är sjuk nu men annars!
    Det var så jag gjorde innan, men då vaknade jag två istället av hungerObestämd. Körde med att äta sista lagade målet vid sex ungefär och sen äta fil och knäckebröd/smörgås vid åtta-nio precis när ja skulle sova för att inte somna hungrig. Funkade inte. Provade då bla att senarelägga sista målet så jag åt det sista stora målet innan säng-funkade inte.
    Och nu provade jag då det här, att äta efter vanliga schemat o sen sist av allt så sent som tio försöka stilla hungern som tyvärr inte funkade det heller.

Det är inte alltid ett problem- men oftast.

Det är likadant på jobbet, äter en ordentlig frukost vid fem-halv sex och sen vid sju när jag börjar jobba är jag lika hungrig igen, så ibland är jag så svimfärdig av hunger att ja får äta något lagat vid halv tio och sen äta lunch igen halv tolv. För att sen äta klockan två när jag kommer hem från jobbet.
    STORA matproblem mao:(.

Vill då tillägga att jag inte äter skräpmat utan är rätt noga med vad jag äter och äter nyttig mat. Men även innan grav kunde jag utan problem äta en familjepizza själv och ligger trots det alltid på runt 60kg (167 lång). Rör mig dock väldigt mkt såklart eftersom jag är hundägare och jobbar inom hemtjänsten där vi går från hem till hem.

Tusen tack för svaret iaf, en på jobbet tipsade om att det kanske är halsbrännan som lurar mig att tro att det är hunger men trots att det är snarlika känslor så känner jag skillnad på dem..
    Får fråga BM när jag ska dit den 19 om hon har några tips för så här kan jag bara inte fortsätta ungefär lika länge till.
  • ondar

Verkar vara vanligt att omgivningen tror att deras barn ska glömmas bort när ett nytt kommer- det är likadant här tyvärr:(. Skitjobbigt är det för man blir ju själv väldigt ledsen som ska behöva "bära på det". Älskar ungen det handlar om över allt annat och skulle aldrig sluta älska denne mindre för att jag får ett eget barn och vet att det är likdant för övriga i släkten. sen att tiden tyvärr inte alltid räcker till är ju en annan femma.

Min Liten i magen har de senaste dagarna börjat leva rövare som attans:), nu är det oftast ett flertal sparkar på raken och igår kväll kunde känna på utsidan massvis av gånger:). Så nu måste jag och Pappan ses snart så han får uppleva det härHjärta

• ondar
    s89 skrev 2010-08-04 17:06:09 följande:
    Hej alla goa o glada!! Skrattande

En fråga till er.

Jag har känt att det vibrerar o skakar till lite i magen ibland. Undrar vad detta kan vara...Någon som känt likadant? Glad Funderar på om det är bebisen som vänder på sig eller om det är hicka. Är ju inte ofta, men ibland så vibbar det ordentligt.. hehe.

Kram 
    Jag har läst om det i andra trådar och då nämna anledningar som att bebis kissar, hickar osv. Några trådar om det finner du här: www.familjeliv.se/Forum-2-114/m42532945.html 
    Solig
  • ondar

Varning för gnäll

Har vart på världens sämsta humör idag på jobbet. Kom över mig så fort jag kom in på kontoret och mötte kvinnan som dagligen bokstavligen hackar på mig för att min mage är SÅÅÅÅ LITEN!!! OCh gärna några hångarv därefter.
    Från landet hon kommer är de väldigt smala allihop så är inte alls konstigt om hon är van vid att alla ser ut som elefanter vid 5e månaden. Men nu är vi faktiskt olika från person till person och dessutom är inte min mage speciellt liten*morr*
    Det har gått så långt att jag försöker dölja magen när ja ser henne för att jag inte orkar mer.
    Har sagt åt henne tusen gånger men hon lyssnar inte. Bara hånskrattar o fortsätter tala om för alla som lyssnar hur min mage ser ut osv.
    O är det inte magen någon kommenterar så är det något annat, att det inte alls är säkert att bebis kommer den 7dec som beräknat (som om jag är en idiot o inte fattar det själv), att ja e korkad som undviker vissa saker för att bla bla bla minsann har femtio *överdriver* friska barn och hon gjorde minsann det under sin grav.  m.m.

Varför kan vi inte få sköta oss själva?

ALLA har en åsikt om allting, allt från en vårdtagares hårfrisörska till anhöriga osv. Varför kunde inte magen vart så liten att den gick att dölja istället så jag slapp idioterna. Jag längtar tills jag kan gå hem och vara hemma med min bebis och sen hoppas jag att jag kan jobba nån annanstans efter ett halvår/år när det e dags o gå ut igen..

• ondar
    Momalicious skrev 2010-08-04 23:52:29 följande:
    Åh, det var så mysigt förut. Låg i badet och försöööökte verkligen få bebis att sparka och till slut gav jag upp och la mig och slappnade av. Precis när jag var riktigt avslappnad fick jag två riktigt hårda sparkar så jag nästan flög upp ur vattnet. Sen låg jag bara och log och försökte se om jag kunde känna på utsidan, men då slutade h*n lämpligt.

Tyckte det kändes som hela magen rörde sig så trodde det borde kännas på utsidan, men jag vet inte.
    Sen kände jag hur h*n la sig och riktigt tryckte ut ryggen mot min mage så jag blev helt hård på magen. Så himla mysigt. <3 Önskar att jag kände oftare som ni andra gör, men jag vet att det kommer. Dock världens underbaraste känsla när det väl kommer.

Börjar sjunka in nu att jag faktiskt ska bli mamma, att vi ska bli föräldrar. Det tog bara halva graviditeten att fatta det Om åtta minuter är det ett dygn tills vi ska på RUL
    Å va underbartHjärta så där började det för mig i nån vecka, att man kände nån spark då å då. Helst bara en och sen var det tyst inifrån men nu är det full rörelse så fort ja sätter mig eller lägger mig i princip:).
    Härligt sen när din sambo får känna också:D

Snart RUL, hoppas innerligt du får va frisk den här gången:)
  • ondar

Idag ska jag o en kompis äta tacos:), det ska bli mysigt, får se om hon blir den första att få känna bebissparkar på utsidan också:).
    Om hon vill förstås, det är lite svårt och veta hur jag ska vara ibland för hon var så himla bra och berättade för mig att hon alltid brukar dra sig undan sina vänner när de får barn och sen tappa kontakten med dem. Jag blev så glad att hon berättade det och så kunde vi prata om det, jag frågade om det har med sin egna barnlängtan och göra osv. Och det verkar som om det kan vara något sådant, att den egna längtan gör ont.
    Så ibland vet jag inte hur mkt jag ska släppa in i henne i graviditeten eftersom jag inte vill skrämma bort henne nu när jag har lyckats få henne att stanna:).

Vad tror ni? Är det något värt att fråga kanske- hur hon vill att man ska vara?
    Hon bad själv efter bild från RUL osv..

Bjuder på ett kort på min vovve från gårdagens lek och träningsstundHjärta

• ondar
    Luna02 skrev 2010-08-05 15:01:46 följande:

Hej, Delifi2 vart står det att man måste berätta 2 månader innan bebisen kommer? är det lag på det? kan vara bra att veta.

S89- vet inte heller om jag ska berätta känns som dem borde veta men sen vill jag ju att min provanställning ska gå över så dem kan se att jag gör ett bra jobb och som konsult är det ju svårt. Dem jag jobbar för tycker jag är jätte duktig och att jag ska jobba så länge jag klara av det.

En annan sak? När ska man igentligen börja köpa saker till bebisen?

Vet att en bekant tog ett jobb när hon visste att hon va gravid utan att säga något, fullföljde de sex månaderna och gick sen hem och var mammaledig ett år. Företaget blev inte det minsta upprörda över att hon inte hade sagt något tidigare utan att hon väntade tills de själva märkte. Sen kan väl jag tycka att det är lite orättvist att inte säga något i god tid, de ska ju trots allt hitta en vikarie för en, lära upp den osv.
    Men om det finns några regler för det vet jag inte.

Jag började som mest efter ultraljudet, när man visste att bebis fanns där inne och såg ut att må väl. Så nu har jag väl i princip allt utan ett skötbordSkäms lider lite av köpdjävulen:).
    Momalicious skrev 2010-08-05 16:33:14 följande:
    ondar skrev 2010-08-05 14:19:22 följande:
    Idag ska jag o en kompis äta tacos:), det ska bli mysigt, får se om hon blir den första att få känna bebissparkar på utsidan också:).
    Om hon vill förstås, det är lite svårt och veta hur jag ska vara ibland för hon var så himla bra och berättade för mig att hon alltid brukar dra sig undan sina vänner när de får barn och sen tappa kontakten med dem. Jag blev så glad att hon berättade det och så kunde vi prata om det, jag frågade om det har med sin egna barnlängtan och göra osv. Och det verkar som om det kan vara något sådant, att den egna längtan gör ont.
    Så ibland vet jag inte hur mkt jag ska släppa in i henne i graviditeten eftersom jag inte vill skrämma bort henne nu när jag har lyckats få henne att stanna:).

Vad tror ni? Är det något värt att fråga kanske- hur hon vill att man ska vara?
    Hon bad själv efter bild från RUL osv..

Bjuder på ett kort på min vovve från gårdagens lek och träningsstundHjärta
    Jag tycker du ska fråga henne; säg som det är, att du inte vill göra henne ledsen och du därför vill veta vad du ska och inte ska berätta. 
    Jag är galet sugen på tacos, men känner fortfarande ingen smak så äter bara mat som mättar nu, spelar ingen roll vad det är. Men när jag kan känna smak så ska vi äta tacos! Och vi ska äta räkor och massa gott.

Gosehunden Hjärta

Du har rätt, ska ta upp det ikväll- vi jobbar ihop också så då blir det lätt mkt prat om bebis utan att man kan styra det, så känns skönt att få en möjlighet att ta det bara med henne:), tack!

Usch va tråkigt o inte känna smak, hoppas den kommer tillbaka snart snart så du får njuta av alla godheter som finns där ute! Tar några tacos extra för din o bebis skull ikvällSkrattande
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-08-06 05:27:47 följande:
    Okej, nu blev jag supernervös.
    Tänk om nåt är fel med bebis? Nåt hemskt fel.
    Jag är ju i vecka 18+6 idag. Vad händer då?
    Varför ska man ha RUL så jäkla sent så man inte har några val om bebis är jättesjuk eller nåt.
    Förhoppninsvis är bebis jättefin och frisk, men man vet ju aldrig.
    Åh, jäkla skit, varför skulle jag börja tänka på det?
    Jag är helgnällig nu, som ni kanske märker? Förlåt för det.
    Jäkla noja!
    :( eftersom ni redan har sett bebis, fast för några veckor sen och den var frisk och kry då tror jag riskerna för att något skulle ha utvecklats åt fel håll är minimala *kram*.
    Förstår att tankarna kommer, tror att de gör det för de flesta någon gång. Jag var ungefär lika långt gången som du när jag gjorde mitt och tänkte väl mest att om något skulle vara enormt fel så tar man det därifrån. Man är på rätt ställe för att få veta det och de vet vad som får och kan göras.

Men Eran bebis är alldeles frisk och kryHjärta Hoppas ni får en bra BM idag på RUL:)
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-08-06 09:08:01 följande:
    Tack för era gulliga ord! Nu är vi påväg till NÄL. är vid torp nu så är en bit kvar, men det är nog bara ondar som fattar vad jag snackar om haha.
    Hoppas vi får en BM som fuskar och säger kön, annars gör vi könsbestämmande den 7 september :) hör av mig senare!
    Håller tummarna att hon fuskar:D
Svar på tråden December Bebis 2010 :)