Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2011-01-07 17:38:08 följande:
    Vilket härligt väder idag och vi kom äntligen ut på promenad, den andra bara sedan Cornelia föddes...

Min sambo sköter mycket härhemma. Under slutet av min jobbiga graviditet jobbade han på nätterna (sovande) och tog sen hand om hushållet, lille Charlie, handla, städa, laga mat, skjutsa tonåringar och pussa på mig

Nu drar han fortfarande det tyngsta lasset härhemma eftersom amningen tar mycket tid och kraft.

Så jag unnar honom verkligen att slappa vid tvn och datorn så mycket han vill när han får en stund fri!
    Min sambo är också en ängel! =) Förut när jag bad honom göra ngt, diskmaskinen el tvättmaskinen el nåt annat så tog det jääääääätte lång tid för honom o slita sig från datorn för o göra det. Fick tjata hur länge som helst o det sluta med att jag fick göra det iaf. Men inte nu. Nu går han direkt jag ber honom. Ibland kan det ta en stund om han är i en sån sits i spelet så han inte kan lämna. Jag undrar vem det är jag bor med för det är inte min sambo. Det är ngn annan! =) hehe. Berömmer honom så fort han gör ngt så han vet att han är duktig. Tycker inte att man ska behöva göra det då det handlar om hushållssysslor, men killar är som tonåringar. :/
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-01-07 17:51:39 följande:
    Suzzy - vad skönt att han har ändrat sig beröm kan ingen få för mycket av
    Ja, hoppas det håller i sig! =) Ne, visserligen inte, men ingen berömmer mig när jag gör ngt! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-01-07 18:15:26 följande:
    Suzzy - då får du berömma dig själv!
    Kan man också göra, men känns inte lika kul! =) hehe
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-01-07 18:21:12 följande:
    Snart har du en bebis som avgudar dig
    *längtar* =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2011-01-08 12:10:53 följande:
    Ååh :( vi hade sex igår o idag.. Igår gick det fint, men idag började jag blöda efter :(
    Orättvist! Vill också! Minns inte när jag fick senast. Han puttar bort mig varje gång jag försöker o så går jag inte på toa o stortjuter. Man känner sig så ful o oattraktiv just nu o det gör ju inte saken bättre av att han inte vill ha sex. Visst, mys o gos får man men jag behöver mera än det! Har sagt till honom att det inte blir ngt på ett tag sen när ungen är född men det hjälper inte! Sur är man. Rynkar på näsan
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    NhjärtaD skrev 2011-01-09 09:30:30 följande:
    Godmorgon!

Har haft en av mina sämre nätter inatt, men mest pga av sonen, kliar säkert på hans koppor, han har sååååå många, Nova fick inte alls så många...stackarn...Lät sambon få sovmorgon iaf....snäll är jag, hoppas han uppskattar det iaf annars blir jag nog lite arg

Snart ska jag göra lite frukost med stekt bacon & ägg osv, tycker det är mysigt på helgerna med lite extra, så håller man sej lite mer mättare eftersom vi oftast ska iväg ele nått på helgerna. Idag ska vi till min mamma på middag & kika på valpar som bara är några veckor äldre än Nemi Hoppas sambon håller fingrarna i styr, det kan iaf jag,ingen valp här inte!!!!
    Gott med lite annan frukost ibland. Jag brukar göra scones och kräm på söndagarna. Men nu var det ett tag sen då det har varit skinka, vörtlimpa o tomtegröt på morgonen. Men snart så ska jag börja med det igen! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi

Är det nån december bebis kvar som inte tittat ut ännu???? *nyfiken*

BF -7 dagar idag och jag är såååååå less! Så ont i ryggen så jag tror jag dör snart! Var på fest hos en kompis igår o min rygg tog död på mg. Inte gjort det förut. Dom som var på festen blev förvånade över hur stor jag var! Jätte mage tycker dom! Tycker jag med. Tungt o otympligt. Vill ha ut ungen NU!!!! Har en maggördel som jag använt varjedag i flera månader men den hjälper inte nu längre. :( Blä.

Bebis 16/1-11
  • LokesMammi

Grattis Maria! Vilken chock att huxflux bara sådär bli mamma utan förvarning! =) Men kul att allt gick bra och hoppas att sambon blir frisk snart!

Bebis 16/1-11
  • LokesMammi

Jaha tjejer! En liten uppdatering! Vet inte när jag kan skriva nästa gång! Tungan ute

Inatt runt halvtolv snåret gick mitt vatten. Det sa "plott" långt ner i underlivet o gjorde ont o undrade vad ungen gör! =) Sen kände jag hur det rann o började knipa. Kan inte kissa i sängen heller. Men det slutade inte rinna. Rann lite lätt o sen forsade det. Jag skojar inte, det forsa. Kändes som flera liter. Jag fick panik o börja gråta. Sambon försökte lugna mig o blev förvånad över allt vatten. Han hjälpte mig upp ur sängen o jag stapplade in till toan. Mamma satt i v-rummet o titta på tv o blev förvånad över att se mig naken öpnna dörren o säga att vattnet gått. hehe. Det slutade inte rinna heller.Sipprade hela tiden. Sambon o mamma torkade golvet. Jag hittade slemproppen. hehe. Mamma sa att det var blod i vattnet. Sambon slängde sängkläderna i badkaret. Jag hackade tänder hela tiden. Gick o ringde förlossningen som ställde rutinfrågor och ville at jag skulle komma in på kontroll. Vi tog med oss bb väskan, kameran, sambon packade sina kläder. Skumpig färd till fl. Aj! =)
    Fick lägga mig på en undersökningssäng o en undersköterska satte på mätare för härtljud o mätare för värkar.  Allt såg bra ut, barnmorskan kände efter om jag var öppen. JAg var öppen ett finger. JAg fick ta på mig en blöja och trosor som mina vårdtagare på jobbet har. Blä! =)
    Fick bricanyl, citodon och insomningstablett med mig hem. Tog allt o eftger ett tag såg jag dubbel. Hua. Men jag sov gott iaf. Har värkar nu på morgonen medan jag skriver. Vi ska in igen kl 13.30. Sambon är på jobbet. Han fick inte vara hemma! =) Så nu får vi se hur det går. *nervös*

Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2011-01-11 10:52:25 följande:
    Suzzy: Jag vet hur det känns när vattnet forsar ut i sängen, man blir liiite chockad:). Lycka till nu!
    Ja! =) Vi hade tänkt o lägga i bäddskydd under lakanet (som jag snodde från jobbet) för o skydda madrassen, men vi gjorde aldrig det. Varför vet jag inte o jag insåg nu att det hade inte  hjälpt. Dom är till för väta, inte för flod! =) hehe
    Bebis 16/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)