Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2011-01-09 10:17:17 följande:
    Var rädda om er om ni inte vill bli gravida, amning är inget säkert skydd. Jag fick tillbaka min mens två månader efter Charlie fötts trots helamning - men jag var glad för det för vi ville ju ha Cornelia tätt
    Nej, det får man ju tänka på! Nu har vi inte börjat ha sex än men det kommer ju snart och vi vill inte ha nästa barn tätt så skydd får det bli! :) 

Jag är förresten så himla ovan på att ha mens så kommer kännas skitkonstigt att ha det igen. Hade hormonspiral innan graviditeten och jag ääälskade det. Behövde inte komma ihåg att ta några tabletter eller nånting, jag slapp alla biverkningar som min kropp inte klarar av av andra hormonpreparat och jag slapp mensen, underbart! Ska lätt ha det igen hehe. 
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2011-01-09 14:07:20 följande:
    Moma: Hoppas att det löser sig med amningen i alla fall. Jag tyckte det var skitjobbigt innan vi bestämde hur vi skulle göra, men nu är jag jättenöjd - och viktigast av allt så är ju Tim nöjd. Jag "helammade" ju ändå bara några dygn. Han får ungefär 50/50 bröstmjölk/ersättning nu, är så nöjd med min bröstpump!

Inte lika lyxig natt inatt, haha. Man börjar bli bortskämd.. Sov "bara" tre timmar i sträck som längst. Flört Har dragit på mig en elak nackspärr också, aj. Min nedstämdhet blir verkligen bättre och bättre. Men ska få komma och ta blodvärdet i morgon, känner att jag vill se så att det går åt rätt håll.

Herrejösses, ni snackar skydd.. Jag har inte ens tänkt tanken.. Men så har vi inte tänkt tanken på sex ännu heller, eller jo. Ibland är jag svinkåt, men blöder ju fortfarande och då känns det inte så lockande när man tänker lite längre. Är rädd att det ska göra ont också.. Jag tror jag vill ha spiral iaf, men min mamma lyckades ju bli gravid med mig med spiral.. Inget skydd är ju 100% säkert såklart. Vet iaf att jag inte vill käka p-piller igen!
    Ja, det hoppas jag med. Oavsett vill jag bara ha en lösning nu, spelar nästan ingen roll vad det blir bara ångesten över matningen försvinner. Idag har vi faktiskt gett ersättning en gång. Tog emot lite först men Elliot mumsade i sig utan några som helst problem så det var ju bra. Men ja, vill helst amma men vi får se. Min bröstpump är jag också jättenöjd med! :)
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2011-01-09 19:07:18 följande:
    Ja, kan knappt titta på honom för jag lider så med honom,han har tom i hårbotten, munnen, pungen & snoppen...

Tack för dina ord, så lite hjälper en så mycket!!!
    Ibland kan det hjälpa bara någon ler mot en haha :) Usch stackaren, kommer verkligen ihåg hur hemskt det var när jag hade det och jag var typ fyra. Det var mitt i sommaren och jääääättevarmt ute och jag låg inne och hade massa feber och det kliade överallt. Usch! Hoppas han mår bättre snart!
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2011-01-10 10:28:04 följande:
    God morgon! Inatt fick vi sova mer. Trodde jag skulle få vara vaken hela natten eftersom att Tim inte ville somna förrän 12 trots massor av mat. Han var kinkig hela kvällen igår så han kanske hade ont i magen stackarn Rynkar på näsan Är så svårt att avgöra ibland vad det är tycker jag.

Men Tim somnade 00 i af, sov till 5.40! Somnade 06 och sov till 9.30. Inte illa. Nu sover han igen och jag passar på att greja litegrann. Känner mig ju utvilad. Nackspärren är dock kvar, suck.. Kräks

Börjar få tillbaka min aptit. Gott tecken tror jag. Glad

Willes Mamma: Tja, det låter ju inte bättre än att det är mensen.. Men vad trist att det kommer så tätt inpå!
    Jag tycker också det är svårt att avgöra vad som är vad iband. Och ibland är det ju flera saker på samma gång, typ att han både är hungrig och har ont i magen. Men det är bara att gå igenom hela "listan" och testa allt och tillslut hittar man (förhoppningsvis) anledningen till kinkigheten.

Igår slog Elliot nåt slags matrekord, han bara åt och åt och åt hur länge som helst. 150 ml smaskade han i sig under två timmar och sedan fick jag sitta och amma ännu mer. Puh. Och idag har han också ätit mängder. I natt var iaf min sambo så snäll att han gick upp med Elliot och matade honom med urpumpad mjölk så jag fick sova hela 6,5 timmar sammanhängande. Superskönt! 

Imorgon ska vi till amningsmottagningen. Ska bli skönt. Dels att förhoppningsvis få hjälp med varför han bråkar så vid bröstet och dels förhoppningsvis hitta ett sätt att han tar högerbröstet på det "vanliga" sättet, och dels att få hjälp med hur jag ska kunna amma utan att jag bullar upp med massa kuddar och grejer. Om jag bara kan amma så kommer jag aldrig lämna huset. Kan ju inte släpa med mig massa kuddar och grejer om jag ska iväg nånstans. Men bara att få en lösning på det kommer vara skönt. 
  • Momalicious

Jag blir tokig, Elliot har ammat i fem timmar med en paus på en halvtimme i mitten och några rappauser. Håller på att dö! Vet att jag har massor med mjölk så det är inte det...

• Momalicious

Wow majorima! Tyckte att det var bra för mig att ha gått ner 15 kg på åtta dagar men ni har det stått still sen dess. 35 kg till min målvikt. Eller det beror på muskelmassan iofs.

En fråga: Elliot har fått ersättning tre gånger. Förstagången gick det fint, andra och tredje kaskadspydde han efteråt. Kan det vara att han föräter sig eller så? Hans pappa har avbrutit och rapat ett par gånger precis som när vi ammar (då har det också hänt ett par gånger). Hm...

Tycker förövrigt att allt luktar bebisspya nu, delvis paranoia tror jag

• Momalicious

Hellu. Ett tag sen jag skrev nu. Idag är Elliot tre veckor och idag ska vi på hans gammelmormors 80-årskalas. Han kommer vara the center of attention eftersom det är första barnbarnsbarnet.
    Har fortfarande inte bestämt hur jag ska göra med amningen. :p får sån beslutsångest men det är jobbigt för jag tycker det är så jobbigt med amningen så det börjar gå ut över min sambo :/

Ang bad så kom vi på att Elliot älskar att bada, bara vi gör badvattnet lite varmare än 37 grader. :)

• Momalicious

Skönt med lite "egentid" :)
    Vi har ingen speciell tid då vi mattar eftersom Elliot har matmaraton varje kväll men det är lite olika tider varje dag så det går inte riktigt. Dock sätter vi alltid igång hans mobil och säger god natt när det är läggdags för att liksom visa att nu är det natt. :)

• Momalicious

Oj jäklar, duktig du är NhjärtaD!

Blä, Elliot hade magknip igår så vi somnade inte förrän två och jag har varit vaken sen sju när sambon gick till jobbet, Elliot har ju sovit men tankarna har snurrat i huvudet på mig så det gick inte. Men när Elliot ätit färdigt går jag upp ändå, får försöka vila under dagen. :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)