• Emelle

December Bebis 2010 :)

Läser i presentationstråden av många av oss komer från Småland!! Vore ju nästan så att vi måste slänga ihop en träff sen längre fram ju!!!

• Emelle

Här är en till som illamåendet slagit till på.
    Har känt lite av och till men idag har det fan suttit i nästan hela tiden. Värst när jag var och handlade nyss. Höll på att spy verkligen. Men det blir bättre så fort jag kommer ut i frisk luft som tur är.
    Trött har jag avrit med *gäääsp*

Idag är det exakt en vecka tills jag ska göra VUL. Gud så nervöst. men skönt att det snart är dags!!

• Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-26 18:58:36 följande:
    Hur ska ni göra sen när de e dax för alla BM besök?? Min sambo ska följa med på vårt första inskrivningsamtal,men sen vet i katten om jag släpar med honom på alla besöken,men sonen så va han med på alla besök!! Men nu känns de mer som att de e viktigare om vi tex ska göra vul,lyssna hjärtljuden,prata förlossning m,m!
    Eftersom det är vårt första gemensamma barn så kommer vi gå på alla besöken tillsammans. Både mer och mindre viktiga.

Men min andra barn har jag mest gått själv. Varit två bara vid RUL osv.
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-26 19:23:12 följande:
    ja ok Hur va de o gå själv?? Ingen som frågade o så där,känns som om alla har me sina killar annars jue!
    Nej det är aldrig någon som frågat. Aldrig någonsin. Min BM har ju iof vetat att min fd jobbade borta hela veckorna, men det har aldrig varit något med det.
    På föräldragrupperna har jag också varit ensam, men det tänker jag inte vara den här ggn.
    Vi ska vara som det är en första bebis, för det är det ju för oss gemensamt
  • Emelle
    TheUnknown skrev 2010-04-26 20:23:58 följande:
    Får man gå på föräldragrupper när man är omföderska? Jag har fattat det som att det bara är första barnet man gör det med.. Men jaa. jag får ju sitta där själv :(  Vi kanske hamnar i samma då Emelle ;)
    Ja man får gå även om man har barn innan.
    Ja då hamnar vi nog i samma grupp, de går efter månader bara nu förtiden
    Får fixa ihop en liten julbebis maffia här...
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-26 20:22:18 följande:
    kl 11:30 i morron ska ja göra de.....gaaah ja tänk lite extra o håll tummarna söta du Ska tänka på dig med
    Jag tänker på dig heeela dagen. Du måste rapportera DIREKT!!
    Men jag vet att det kommer se perfekt ut
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-27 12:23:11 följande:
    Hem kommen från VUL nu från världens goaste o snällaste o mest förstående läkare jag träffat,helt underbar människa! Tänk att de finns sådana Allt såg jätte fint ut o vi såg den lille krabaten där inne vars hjärta tickade på så fint Men fanns ett pytte litet men,behöver inte alls betyda något för hon hade sett många sådana fall och de föddes friska bebisar för fullt!Det fanns en liten vätskeansamling mellan fostret och modermunnen(heter de så?)och som sagt de behövde inte betyda nånting...kroppen kan antingen ta hand om de själv,el man får en liten blödning som inte heller är farligt. El så kan de ju gå åt helvete då,men de trodde hon inte!!Men för att vara på den säkra sidan och min oro fick jag en ny VUL tid om 2 veckor!Känner mig lite lättad att bebis lever än så länge,men ja nu kommer man ju gå o grunna ihäl sig o va rädd för att börja blöda m,m!!! Gjorde jag de skulle jag åka upp direkt så de fick kika på de! Nu stannar du där inne bebis o växer o frodas!
    Så skönt att höra!!
    Hoppas det är ok om två veckor med nu. Du ska se att då är vätskan pyts väck
    Blev du flyttad något i tid?
    Vilken läkare träffade du?
  • Emelle
    MalakiW skrev 2010-04-27 17:45:54 följande:
    Majmamma: Du ska se att allt går bra! Försök att unna dig att vara glad idag så kan vi börja nojja oss i morgon igen :). Men jag lovar att den där vätskan kommer att vara borta om två veckor.. Mina knutor kan man inte ta bort under graviditeten - man får bara hoppas att de inte växer för mycket så att de "krockar" med barnet..
    Grattis till fint VUL. Lite läskigt för dig med knutorna, det förstår jag, men ska dom ha lite mer koll och så el?
    Du ska se att allt går bra!
    ÄlskarNova skrev 2010-04-27 19:10:25 följande:
    Har samma problem nu..tycker det syns att man är svullen och vill helst välja en tjock tröja som täcker-men det är ju varmt nu på dagarna! Svettas ju ihjäl!   Får nog köpa på mig lösa t-shirts-jag som alltid har tajta såna-de på jobbet kommer väl undra snart! *hoppas jag kan dölja tills v.11+0 då jag ska på nästa VUL. (20dgr kvar) Efter den dagen om allt är som det ska tycker jag att vi kan berätta "för alla"!  Grattis förresten! 
    Ja du, här är en till som svullanr. Iallafall om kvällarna. HAr vunnit två mammajeans på Tredaera. Köpt två gravid jeanstights från HM (hann göra det innan MA:t sist) och nu ett par snygga POP mammajeans så nu ligger dom i lådan och så FORT jag sett ett litet hjärta så ska jag leva som en gravid
    Tänker inte ta på mig dom innan om nu min kropp lurar mig igen som sist...
    Tills dess lever jag i mina älskade leggins
    linasmama skrev 2010-04-27 17:53:01 följande:
    Skönt att läsa att man inte är ensam om att må dåligt.. Jag är så less på att må illa men jag jobbar på som vanligt för att ingen på jobbet ska få veta något än.. Man vet ju att det kommer bli något bra i slutändan så jag orkar stå ut.. är i v 8+1 idag.. tiden springer i väg. Men har börjat få svårt att dölja det för magen är så stor. vet inte hur jag ska klara det i ca 3 veckor till.. Min sambo är underbar <3 Vi förlovade oss igår.. Livet blir inte bättre än så här 
    Grattis till förlovning och fantastisk kille.
    Visst är det härligt med sådana. JAg har en jag med...Har varit så söt idag...
    Fixat frukost, luch och nu står han i köket med förklädet och fixar sen middag åt oss nu när barnen somnat. LOVE HIM!! Skämmer verkligen bort mig nu när vi har en liten loppa som måste växa fint i magen på mig!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)