December Bebis 2010 :)
andra trimestern redan!!
6 veckor kvar till halv tid bara...helt sjukt....
Nu har jag en fråga, som kanske är lite dum, vad vet jag.
Ni som har barn, eller bara koll, när kan bebisar hålla uppe huvudet själva utan att man måste stödja?
Ååååh, fått en hel bärkasse med bebiskläder idag. Håller på att dö! :D
Vi ska dessutom få köpa en ny briovagn för ca 1500 och ja, den är som sagt splitterny, använd en gång och man får ju med hur mycket som helst. Samt typ alla andra slags saker man behöver för en bebis i princip. Skitbra!
Hallå hallå =)
Fler än jag som är otroligt känsliga? Jag är jättekänslig och gråter massor för ingenting och är otroligt jobbig mot min sambo, tycker inte att han visar kärlek och så, fast jag mkt väl vet att han gör det.. så jobbigt, stackarn får stå ut med mycket :(
Vi ska inte kolla kön, om det nu blir en bebis. Är fortfarande helt inställd på att vi kommer få samma besked som malakiw när vi gör NUPP UL, och det är inte förrän i slutet på juni, så jag får väl gå å vara säker på det ett tag till.
Mår inte så mkt illa, mest när jag är hungrig, men jag har ju inte mått så illa någon gång direkt...men känner av i ryggen mer nu när jag jobbar däremot!! Skitjobbigt..
Dock har jag två punkter i livmodern, eller där den borde vara ungefär, men mer ut på sidorna, kanske runt äggledarna, som hugger till ibland eller bara värker. Det känns som någon trycker in något, en sida åt gången, och det gör oooont.. Gyn trodde ju jag sträckte mig för ett tag sen, men det borde ju gått över nu... O jag har bestämt mig för att inte nojja så mkt denna grav, förra gången så ringde jag gyn o bm för minsta lilla...
Får nog acceptera att lergigan inte heller funkar. Fy bubblan! Idag var jag tvungen att spy också. Tycker det kan räcka nu faktiskt!
Sambon kommer hem snart och vi ska iväg och titta på en lägenhet. Helst vill vi bo kvar här i Ellös, dels för att det är så underbart fint här men också för att alla våra vänner, hans familj, och min mamma bor här eller i närheten. Skönt den första tiden. Men hittar vi någon underbar trea i Uddevalla tar vi nog den. Vi får se.. Har ju några krav pga bebis + katt. Det ska vara en trea, såklart, som ligger på bottenvåning med uteplats. Ska vara rätt lugnt kvarter, helst bilfritt med natur. Som det är här med andra ord, fast vi bor i en tvåa.
Nåja, ska klä på mig lite innan han kommer hem.
Kan man förresten känna fosterrörelser såhär tidigt, särskilt med första? Kände förut i morse något som jag aldrig känt förut. Som ett litet sprattel eller vad jag ska säga. Höll på av och till i ca 5 minuter. Är osannolikt men aldrig känt nåt sånt innan.
Hej kära kvinnor! Ni skriver så jag inte hinner med.
Har inte hunnit läsa ikapp, satte mig här snabbt innan det är dags för sömn bara.
Måste bara berätta lite om min man. Idag skulle svärisarna komma på kaffe vid åtta-tiden och vår lägenhet såg ut som en krigszon. Jag mådde så illa så han sa till mig att lägga mig och vila lite. Vaknade två timmar senare, när han väckte mig. Hela lägenheten var totalstädad och skinande ren. Åh så lycklig jag blev. Sen lagade han lasagne också. Visst är det härligt? Han är en riktigt fantastisk ha-vid-sin-sida-alltid-men-särskilt-under-en-graviditet-sambo.
Svärisarna tyckte också det var lustigt hur stor min mage blivit. Jag har inte tänkt på det så mkt, använder nästan bara leggings och det märks inte direkt när man växer.. Men kul att det syns redan. Dock blir jag lite nervös att det ska vara fler än en, då det går i släkten lite ;)
Godnatt sötnosar!
FÖRRESTEN! Är det någon som vet hur det fungerar med läkarbesök när man är förstföderska? Får man VUL då, alltid? Jag tackade nej under inskrivningen i v 5 till det för jag mådde ju finemang (då ja) men om man får VUL vill jag också haha. Funderar på att boka ett privat VUL annars, vill se att det faktiskt är nåt där inne NU!