• MFJG

December Bebis 2010 :)

Sandragumman skrev 2010-10-29 08:42:06 följande:
    Jopp i början innan jag satte skydd så gick de genom alla kläder! Så de var ett tecken från ovan att nu år de "blöja" som gäller resten av "året" hahahah
    Hahaha.. Jag har tvärtom nu..hade mssor innan. Har inga flytningar nu.. Förutom slem som hänger ut...men det kom nog inte ut av sig själv, för jag uträttade det besöket på toa som tar lite längre tid...
  • MFJG
    ÄlskarNova skrev 2010-10-29 08:45:50 följande:
    Nu har jag precis druckit ur en stor kopp med hallonbladste..Tungan utedet är ju inte äckligt alls tycker jag! La i en klick honung med. Tänkte köra med en kopp per dag till att börja med. Kanske hjälper ngt sen vem vet?

Btw; Längtar så tills vi åker imorgon och hämtar vagnen!! Ska ringa dom idag så de kan sätta ihop den åt oss. 
    Hur många har köpt/tagit fram sina vagnar?
    Ohh jag vill också börja dricka mitt...

Vår vagn står i källaren. Hårdliften står tsm me spjällsäng + babyskydd i vårt sovrum 
  • MFJG
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-29 09:39:42 följande:
    Jag har haft våtservetter i skötväskan. Sen vanliga tvättlappar (alltså inte de i skum) och sen lite olja till de
    Inytiol salva tycker jag är ett måste,då de tar bort röda små rumpor jätte fort! Sen när bebis ska bada så kan du ju använda samma babyolja i vattnet som du har till stjärten. Man ska ju inte tvätta bebisar med något annat än olja den första tiden Tops till naveln e ju bra o ha med
    Jag håller med! =) Sådär gjorde vi också..Tvättlappar och i skötväskan våtservetter och tvättlappar. För var vi hemma hos någon använde jag tvättlappar och blev det akutbyte någonstans så körde jag våtservetter. Tvättlappar är ju snällare mot bebis stjärten ;) Inityol och bephanten = ♥
  • MFJG

Napp!
    Jag hade gärna sluppit sonens nappberoende. Men hellre napp än tumme, då nappen går att avlägsna lite lättare ;) Han suttade konstant när han var liten nyföding, på mina bröst eller så var det ett av våra lillfinger som åkte in. Till slut gav vi honom nappen och han fattade grejen direkt. Nu är det ett jäkla tjatande hela dagarna om "bap" då jag försöker att han bara har den när han sover. För att sen ta bort den även när han sover. Ge den till tomten eller till napptrollen eller något.

• MFJG
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-29 13:19:16 följande:
    din slemmis håller på att lossna gumman..
    Men det ska den inte göra nu! ;) Det ska den göra som när jag väntade sonen, några dagar innan förlossningen startar...Har inte kommit mer slemmigt under dagen iaf..
  • MFJG
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-29 13:25:56 följande:
    Med dottern fick jag inte se slemproppen alls men misstänkte den gick sammtidigt när vattnet gick *skrattar*
    Med sonen herregud gick inte änns att missa trodde jag skulle svimma av skräck hahaha och det var kul att se sambon med STORA ögon och öppen mun och genast ringde man sin mamma och sa
     ''tror det ska vara dags att åka till förlosnsingen snart en stor jävla slempropp kom ut från henne''
    Jag bara skrattade och mina ben skakade av panik hahaha

Jag hade massa flytningar och tänkte jag ställer mig ut tar fram en binda och byxorna var inte på helt utan nästan och när jag väl skulle ta av mig trosorna dra ner dem med byxorna så blev jag bara stående där och tittade ner på trosan haha där låg en STOR j'drans slemblump den var 5cm bred och tjock !! stor som en gele glump shit hahaha men den var helt genomskilning och vit och fin och rund.
    Så jag bara tittade på den var så nyficken och vissade sambon så båda vi bara tittade på en och vara åååh det börjar bli dags haha då var det på BF dagen oxå.
    MEN nej han kom inte ut hehe
    Haha. Min kom i omgångar sist. Som kraftiga flytningar men jag hade svamp samtidigt. Så det var svårt att veta vad som var vad;) 
    Det här med att den nybildas har jag läst. Så vi får väl hoppas att det är det som händer. Trilla ju ut en genomskinlig klump för några dagar sen. Då va jag inne på koll men allt såg bra ut. =) 
  • MFJG
    linasmama skrev 2010-10-29 13:38:46 följande:
    Jag har också foglossning men sammandragningarna gör mycket ondare

Ja, men jag hoppas inte behöver gå tiden ut, då kan han knappt ha något i stl 50 Tungan ute 
    Där håller jag med dig! Jag har haft foglossningar HELA graviditeten. Skit ont. 
    MEN sammandragningarna är värre. Riktigt jobbigt faktiskt.

Idag fick jag sjukaste huggen i mina ljumskar. Kunde knappt gå..=( 
  • MFJG
    Annnika skrev 2010-10-29 13:49:35 följande:
    hej allihop :) tänkte höra lite med er som varit hos barnmorskan och kollat så bebisen ligger rätt.. jag ska dit nästa vecka och kolla detta och jag har hört och läst att barnmorskan kommer känna jättehårt runt bebisens huvud.. e lite nervös för detta.. såklart fattar jag ju att barnmorskan kan sitt jobb men jag kan inte låta bli att oroa mig.. trycker de jättehårt? tänker ju på den lille pluttens huvud..

kram på er!
    Jag tycker inte det gör ont eller att dem trycker hårt. Det känns ju lite skumt bara..
  • MFJG
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-29 13:40:19 följande:
    Har oxå begränsat nappen till när William ska sova han är 2,5 år. Skulle önska han slutade med napp snart. Men e ju tjat varje dag om den där tutten o ofta så låtsas gråter han för att han ska få den.
    Tänkte vi skulle ge tomten napparna nu till jul...........hehe,får se hur de kommer o gå!
    Ja vi får nog ge dem till påskharen känns det som. För att WIncent ska sluta med sin "BAAAAAAP" inom två månader känns orealistiskt ;)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)